2010-12-13, 09:54
Medlem
Någon som äger aktier i bolaget?

Lär gå väldigt bra då nytt spel som har kodnam Redlime lanseras snart.

Samt långtgående förhandlingar förs angående nytt projekt.

Bolaget är extremt triggerberoende och marknadföringen för spelet får stort genomslag även för aktien.
Citera
2010-12-13, 10:17
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Någon som äger aktier i bolaget?

Lär gå väldigt bra då nytt spel som har kodnam Redlime lanseras snart.

Samt långtgående förhandlingar förs angående nytt projekt.

Bolaget är extremt triggerberoende och marknadföringen för spelet får stort genomslag även för aktien.

Ja, Redlime kan definitivt ge en skjuts på kursen, men om det finns tveksamheter kring spelets genomslagskraft lär kursen snarare pressas. Det är hög konkurrens och många studior som fått lägga ner de senaste åren.
Citera
2010-12-13, 12:57
Medlem
qlx123s avatar
Förhoppningsbolag. Det kan gå riktigt bra men det kan också gå riktigt dåligt! Eftersom dem inte har någon vidare vinst är det otroligt svårt att värdera företaget enligt min mening. Jag skulle själv aldrig köpa aktier i starbreeze.
Citera
2010-12-14, 01:59
Medlem
Det där spelar ingen roll. Så fort Redlime annonseras så sticker aktien ändå.

Sen är det bara frågan hur många 100 % aktien går.
Citera
2010-12-14, 18:15
Awaiting Email Confirmation
Jag tror också det. Alla som någonsin väntat på datorspel vet hur i princip alla spel med uppbackning från någon stor utvecklare blir hype:at. Och alla som väntat på datorspel vet hur sjukt bra alla spel verkar innan de släpps. Spelen lever inte alltid upp till förväntningarna, men det spelar föga roll på kort sikt.

Vet någon när projektet förväntas annonseras?
Citera
2010-12-14, 21:35
Medlem
VulpesVulpess avatar
Fick ett infall för nån vecka sen och köpte lite Starbreeze, ska bli kul att se vad som händer.
Citera
2010-12-15, 17:31
Medlem
FreddyKs avatar
Jag har ägt Starbreeze sen 2007 eller något, var även med på nyemmisonen som var precis. Starbreeze är ett intressant case och minsta lilla positivt nyhet kan göra att kursen drar iväg. Jag köpte för 0.27 för länge sen och kunde sälja de för 0.37 dock var kursen uppe på över 40 öre några gånger. Köpte in mig på 0.11 nu innan emisionen.
Pengarna från nyemmisionen behövdes för att få bankgarantier då man handlar med SKr och bla EA-games i USD, vilket gör att man måste säkra upp mot eventuella kursförändringar. Nu har man skapat den kassan, då ökar möjligheterna för samarbete med utländska bolag och cashen kommer rrrrrrrrrulla in. Heslt med tanke vad som komma skall med deras nya release. Köp! Jag säljer när jag dubblat mina pengar.
Citera
2011-01-11, 19:04
Bannlyst
http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/96874-project_redlime

PROJECT REDLIME GÅR NU ATT FÖRHANDSBOKA!!!!!!!!!
Citera
2011-01-12, 00:41
Medlem
Enda problemet är ju det att Starbreeze aldrig gjort ett spel som sålt riktigt bra. Det känns lite att om de stora kassakorna uteblir så borde väl kursförändringen utebli också? Vi vet ju vad som hände med Grin. Allt såg lysande ut med flera spel levererade åt exempelvis Warner brothers och de arbetade på en stor titel åt SquareEnix... Sen sålde inte spelen något nämnvärt och utvecklarna drog öronen åt sig, ströp tillförseln av pengar och företaget gick i kånken. :/

Jag hoppas verkligen inte det eftersom jag verkligen gillar Starbreeze men man kan aldrig vara säker.
Citera
2011-01-12, 09:18
Medlem
knugen377s avatar
Tycker folk borde vara lugna med att hypa kursen. Trotts allt, så har de inte släppt eller läckt en enda bild från spelet. Inte visat upp det på någon mässa. Jag tror att de visar upp det på E3 i juni. Då brukar spelet om allt går riktigt bra kunna släppas vid jul. Men oftast kommer beskedet att det blir uppskjutet till nästa år. Då förlorar man julhandeln. Men släpper man det tidigt på ett nytt år så är man ganska ensam om uppmärksamheten. Bayonetta och Darksiders är två bra exempel från Januari 2010.
Citera
2011-01-12, 10:02
Medlem
RyssJävels avatar
Starbreeze känns lite "meh". Man varken hör eller ser särskilt mycket av de, och då är jag också en nörd som slukar spel och läser regelbundet pcgamer m.m. Vad har Starbreeze egentligen att visa upp efter sina 13 år i branschen? Visst de har The Chronicles of Riddick som är/var relativt populärt, men thats it.

Och den här "Redlime", grisen i säcken, har man inte hört så mycket om. Normalt brukar "bra" spel hypas långt i förväg. Det pratas om de, det skrivs om det, det spekuleras. Idag är första gången jag hör om Redlime. Googlar man på det så upptäcker man att internet är obehagligt ointresserad av projektet.

All denna brist på exponering, som är så viktig i spelbranschen, får iaf mig att avstå från köp.
Citera
2011-01-12, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Starbreeze känns lite "meh". Man varken hör eller ser särskilt mycket av de, och då är jag också en nörd som slukar spel och läser regelbundet pcgamer m.m. Vad har Starbreeze egentligen att visa upp efter sina 13 år i branschen? Visst de har The Chronicles of Riddick som är/var relativt populärt, men thats it.

Och den här "Redlime", grisen i säcken, har man inte hört så mycket om. Normalt brukar "bra" spel hypas långt i förväg. Det pratas om de, det skrivs om det, det spekuleras. Idag är första gången jag hör om Redlime. Googlar man på det så upptäcker man att internet är obehagligt ointresserad av projektet.

All denna brist på exponering, som är så viktig i spelbranschen, får iaf mig att avstå från köp.

Håller helt med. Dessutom skall man ju köpa aktier som man tror på, har själv alltid tyckt att Starbreeze gjort ganska taskiga spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in