2013-09-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Kommer väl bli totalsågad nu när jag skriver "negativt" om starbreeze i dess egna tråd. Men jag tror iallafall att den är lite hypad just nu. Säger inte att den är övervärderad men det har varit så mycket nyheter kring aktien senaste tiden vilket pressat upp den till vad jag tror är en tillfällig topp. Min gissning är att många kommer bli otåliga och sälja snart om det inte kommer några mer supernyheter om aktien. Därför blir mitt råd att avvakta för tillfället med starbreeze

Exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
21 november kommer rapporten.

Det är drygt 7 veckor tills dess. Så visst, ha is i magen den som vågar. När som helst kan PM komma med nyheter om Brothers, DLC's eller något annat och då ryker nog 60 öre av bara farten

Knappast med det massiva motstånd som ligger där.

Insynsförsäljning idag.

2013-09-25 STAR Marcus Wass Minskade innehav -13 000 000 351 637
Citera
2013-09-25, 18:58
Medlem
Betongbarns avatar
Jag sålde faktiskt också idag då jag ville pumpa in mer pengar i ett annat bolag.

Men jag planerar att gå in igen när rapporten närmar sig, tror dock kursen kan bli lite svajig fram tills dess och tänkte att jag kanske kan komma in billigare snart.
Citera
2013-09-25, 20:11
Medlem
Wirfs avatar
Dom som inte földe mötet idag på twitter elller avanza forumet.

Så kommer brothers inte ge något direkt verka det som på VDn.

Skulle ändra lite riktning på företaget.

Confirmade PD 3

Snacka lite om STORM

Inga nya siffror utan det blir väl till November.
Citera
2013-09-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlomKruka
Varför? Motivera.

Jag tycker att aktien trots allt är lågt värderad på lång sikt. Mot bakgrund av försäljningen av PD2 och förhållandevis låga omkostnader i framtiden.

Och för bolag som SB så är 3-6 månader hyfsat lång sikt, kanske hellre skulle vilja se 6 mån-1½ år. Om man tittar 1-3 månader så skulle jag avvakta. Aktien är örestradad och stora hemtagningar kommer att ske. Inga siffror väntas presenteras. Å andra sidan är det risk att stå utanför också när siffror väl presenteras, det såg vi när förra rapporten släpptes.
Citera
2013-09-25, 21:39
Medlem
För ca 10 dagar sedan stod det 55 % avkastning, idag 8 %. Köpte in mig mer på 50 och 55, jag trodde företaget var seriöst.
Citera
2013-09-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85
För ca 10 dagar sedan stod det 55 % avkastning, idag 8 %. Köpte in mig mer på 50 och 55, jag trodde företaget var seriöst.

Utveckla det här. Vad är de tsom pekar på att Starbreeze inte är seriösa?
Citera
2013-09-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Utveckla det här. Vad är de tsom pekar på att Starbreeze inte är seriösa?

Händer ingenting. Kursen går i negativ trend om du har missat det och är i det närmaste till att rasa.
Citera
2013-09-25, 22:22
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85
Händer ingenting. Kursen går i negativ trend om du har missat det och är i det närmaste till att rasa.
Det är snarare tvärt om att ett företag blir mer seriöst om de inte håller på att skicka ut PM stup i kvarten för att "vårda" kursen. Men orkar du inte vänta två månader på att kursen ska stiga på goda nyheter så är det bara att sälja. Det är sådana som du som inte klarar av att se tillfälliga motgångar vid nyhetstorka, gnäller om det och sedan köper/säljer vid fel tidpunkt. Tror du på företaget så ska du vara uthållig i din investering och åtminstone invänta kvartalsrapporten i november då det kommer presenteras siffror och allt annat som du vill veta just nu.
Citera
2013-09-26, 01:12
Medlem
Låter som att Starbreeze hädanefter kommer att agera publisher digitalt själva och köra med en partner för boxade spel.

Kan ju gissa att 505 tar hälften av alla intäkter för Payday 2.
Visst det är mindre risk att låta en publisher köpa in sig i produktionen men det
låter på VDn som att det är slut med det nu.

STORM har precis blivit väldigt mycket mer intressantare kan man lugnt säga.
Citera
2013-09-26, 01:15
Medlem
Wirfs avatar
Precis som ovan sa seriösare företag vill inte ha en jojo kurs som du verkar vilja ha cooler85.
Dom sa på mötet att dom skulle tänka mer på företaget nu först och främst istället för att ha en ökad aktiekurs vilket är väldigt tydligt seriöst .
Och analytikerna på forumet som var på mötet onsdagkväll verkar ju vilja kasta in hela deras nödbuffert Starbreeze sånt förtroende gav deras tal om framtiden och deras planer.
Och efter summeringen jag sett är beredd att göra likadant.
Om 2 år kommer dom vaea betydligt högre än dagens kurs tror jag.
Citera
2013-09-27, 12:11
Medlem
megapixels avatar
Hejsan, är rätt ny på denna del av forumet.

Har bevakat denna aktie nu under en längre tid, och visst har den svingat lite, men den 21 November kommer vi nog inte bli missnöjda.

Idag sålde jag mina Respiratorius som gjorde finfint i gårdagens kvartalsrapport och lägger in kovan på Starbreeze.

62.000 Aktier i starbreeze nu i och med visten igår med Respiratorius. Detta kommer blir riktigt bra...

Skulle inte bli förvånad om den sticker upp mot 80-90öre mot December.
Citera
2013-09-28, 00:32
Medlem
Många tror att vägen till toppen är spikrak.
Är man vass och har tid kan man helt klart tjäna några extra dollars.
Nu tror jag även Brothers kan komma tillsammans med PD2.

Vi får väl se men som att vara en högriskaktie håller jag Starbreeze som favvo även om kursen kan dyka i det korta perspektivet.

Använd era egena huvuden och satsa inte något ni inte kan förlora.
Även om det känns riskrfritt här.

VARNING!!

Jag har blivit förd bakom ljuset förr...

1 av 14 typ...
Senast redigerad av UltraMind 2013-09-28 kl. 00:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in