2013-09-24, 17:05
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Kopierar ett svar en med liknande fråga fick från en annan hemsida:

När du spelar ett spel som detta så godkänner du även riskerna.
R* är inte så dumma som du kanske tror.
Det där svaret som du kopierade in var ju fullständigt oväsentligt.
Här handlar det om att du köpt någonting, och där någon kommer och tar det ifrån dig.

Jag ser inte varför juridiken skulle skilja sig om det sker digital eller fysiskt..

Sen hoppas jag att du är medveten om att olika länder har olika lagar också. Bara för att det kanske är tillåtet i t.ex Sverige så behöver det inte vara det i USA och vice versa.
Citera
2013-09-24, 17:16
Medlem
Haha herregud, ska du polisanmäla den som tar dina pengar (utan att hacka eller scamma dig) i GTA?
Det är dina pengar, och du kan göra vad fan du vill med dom. Alltså, du går med på ett avtal när du köper deras produkt. (I detta fall; GTA pengar). Likadant som att du inte får skjuta iväg fyverkeripjäser på en idrottsarena, du går med på arrangörens eller säljarens avtal automatiskt när du köper produkten.

Eller vadå? Ska ni försöka att hitta kryphål i ett av USA's (läs USA) största företag?
Citera
2013-09-24, 17:20
Medlem
" Rykte: GTA Online kommer ha 32 spelare.

http://www.computerandvideogames.com...layers-not-16/

Rockstar själva har sagt att detta är ett rykte som ni kan läsa ovan men man kan ju alltid hoppas på att det stämmer!

Edit: Har ingen koll på om detta har nämnts i tråden, ber om ursäkt om det har. "

Ja, vi kan ju då börja med att du skriver "GTA Online" kommer att ha 32 spelare. Det står tydligt i artikeln att ryktet endast rör sig om ett s.k "Free mode", eller deathmatch osv.

Sedan skriver du att Rockstar har sagt att det är ett rykte.
Nja, dom sa att de inte har en aning om vart detta kom från och bröt sönder det redan där. ALLT detta står redan i artikeln, tillomed en screenshot på Rockstars tweet.

HUR kan du då ifrägasätta mig när jag skriver att du tydligen inte har läst hela artikeln. Du har ju inte det.
Citera
2013-09-24, 17:29
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacoeater
Ja, vi kan ju då börja med att du skriver "GTA Online" kommer att ha 32 spelare. Det står tydligt i artikeln att ryktet endast rör sig om ett s.k "Free mode", eller deathmatch osv.

Sedan skriver du att Rockstar har sagt att det är ett rykte.
Nja, dom sa att de inte har en aning om vart detta kom från och bröt sönder det redan där. ALLT detta står redan i artikeln, tillomed en screenshot på Rockstars tweet.

HUR kan du då ifrägasätta mig när jag skriver att du tydligen inte har läst hela artikeln. Du har ju inte det.

Så du menar alltså att deathmatch, som är ett multiplayer mode, INTE är GTA Online?!

Jag har läst artikeln så jag har inte den blekast om vad du yrar om. Du verkar inte förstå att GTA Online omfattar ALLA MULTIPLAYER MODES I SPELET.

Hur som helst så kan vi lämna diskussionen nu. Ryktet är trots allt ett rykte och Rockstar har svarat på det. Trots det så hoppas jag att dom kommer till insikt och öppnar fler slots om det är möjligt till nuvarande generation.
Citera
2013-09-24, 17:31
Medlem
När ska rockstar fixa social club så att vi på PC kan lira GTA IV i MP eller Max Payne 3 i SINGLEPLAYER?
Gått ~9 dagar och ingen har kunnat lira MP3.
Citera
2013-09-24, 17:43
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det där svaret som du kopierade in var ju fullständigt oväsentligt.
Här handlar det om att du köpt någonting, och där någon kommer och tar det ifrån dig.

Jag ser inte varför juridiken skulle skilja sig om det sker digital eller fysiskt..

Sen hoppas jag att du är medveten om att olika länder har olika lagar också. Bara för att det kanske är tillåtet i t.ex Sverige så behöver det inte vara det i USA och vice versa.
Jag återupprepar det jag skrev: "När du spelar ett spel som detta så godkänner du även riskerna.
R* är inte så dumma som du kanske tror."

Du vet att i princip allt man köper har "Terms of rights", om inte GTA så har PSN det och om inte PSN så har Sony det. Du godkänner automatiskt risken att detta kan hända i samma stund som du spelar spelet. Det är ditt ansvar att ta reda på vilka villkor det är som gäller.
Dessa gäller över hela världen. Förstår du nu?

Dessutom är det fortfarande inget tvång att spendera riktiga pengar. Det är ett medvetet val som medför risker som du själv får ta ansvar för.
Senast redigerad av SylvesterLundgren 2013-09-24 kl. 17:47.
Citera
2013-09-24, 19:01
Medlem
Lucens avatar
Socialclub hemsidan har varit lite sådär de senaste dagarna så jag skickar en ny request.

Nickar CaptManiac på SC.

Nevermind fick precis en inbjudan.
Citera
2013-09-24, 19:44
Medlem
Masochistens avatar
För att klara upp detta med micro transaktion stölder ingame, så är det så att man bara kan sno andras pengar ingame efter att dom har gjort en heist och inte gått till en ATM och satt in deras pengar på ingame bankkonto. Detta kontot kan ingen sno ifrån. Så micro transaktionerna lär hamna på detta kontot, alltså inte pengar på handen.
Citera
2013-09-24, 19:56
Medlem
Paskiiis avatar
Någon som kan invita mig i crewet? Nickar psykOs_187 på social. (PS3)
Citera
2013-09-24, 20:37
Medlem
bobbebobbes avatar
Så jävla värt att läsa: http://www.ign.com/articles/2013/09/04/10-crazy-awesome-things-i-saw-and-did-in-grand-theft-auto-online?page=1

Kommer bli så sjukt jävla GRYMT!

Hoppas på att man kommer kunna göra affärer med varandra om droger, tex sälja cannabis och tjäna pengar på det osv.
Citera
2013-09-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbebobbe
Så jävla värt att läsa: http://www.ign.com/articles/2013/09/04/10-crazy-awesome-things-i-saw-and-did-in-grand-theft-auto-online?page=1

Kommer bli så sjukt jävla GRYMT!

Hoppas på att man kommer kunna göra affärer med varandra om droger, tex sälja cannabis och tjäna pengar på det osv.

Aa det låter coolt. Men lite mer som ett uppdrag kanske?
Tex att man väntar på en båt/helikopter/plan/bil (NPC) som lämnar ett paket. Sen försöka ta sin stash till en säker plats, så får alla på kartan nys om detta och försöker döda dig medans. Om man lyckas så kan man sälja sitt dope kontinuerligt, till typ luffare eller gangsters i en gränd, men att man passar sig för polisen också såklart.
Citera
2013-09-24, 21:03
Medlem
bobbebobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustAnotherPlayer
Aa det låter coolt. Men lite mer som ett uppdrag kanske?
Tex att man väntar på en båt/helikopter/plan/bil (NPC) som lämnar ett paket. Sen försöka ta sin stash till en säker plats, så får alla på kartan nys om detta och försöker döda dig medans. Om man lyckas så kan man sälja sitt dope kontinuerligt, till typ luffare eller gangsters i en gränd, men att man passar sig för polisen också såklart.

Det där låter sjukt roligt! Hoppas på något liknande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in