2013-09-23, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Vad säger bubbelmaffian nu då?

Att framförallt yngre människor, i åldrarna upp emot 40, är väldigt naiva. Världens centralbanker verkar ha lyckats med att återge miljoner människor förtroende för samhällsekonomin liksom för den som hägrar. Att systemet inte varit det minsta hållbart på årtionden och att kraschade värden på all världens tillgångar väntar, att massarbetslöshet, hunger och kravaller riskerar att bli följden, det fattar de inte. Att vara medveten om risken verkar inte finnas. Det är som att vanligt folk är som vilka pundare som helst.
Citera
2013-09-23, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Staden suger riktigt hårt.

Det har slagit mig ibland när man rör sig i de centrala delarna att vad fan. Jag säger bara "rusningstid" alltså morgon, förmiddag och eftermiddag. Trafiken utgör ett larm, ljudnivån är väldigt hög. Folkmassor åt två håll.

Nybyggena är själlösa och ser fördjävliga ut. Det må vara tystare där de finns men de stackars människorna som bor där sugs in mot centrum och folkmassorna och oljudet.

Stockholm verkar ha stor dragningskraft hos dagens vilsna ungdom men det kan svänga. Staden kan inte finnas där för människorna.

Vidrigt.

To each his own som det heter. Jag får lappsjuka efter ett par dagar på landet och vill tillbaks till stan (och jag är definitivt ingen ungdom längre).
Citera
2013-09-24, 08:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
To each his own som det heter. Jag får lappsjuka efter ett par dagar på landet och vill tillbaks till stan (och jag är definitivt ingen ungdom längre).

Samma här. Det är dessutom inte direkt New York vi snackar om... Stockholm är till stora delar lugnt och skönt oavsett tid på dygnet. Du behöver inte komma särskilt många kvarter bort från de stora trafikartärerna för att det ska vara tyst och stilla. Men självklart är det så att om man inte trivs i en stad så ska man inte bo i en stad. Själv vill jag inte bo på något annat sätt.

Om man inte vill bo i stan har man dessutom en stor fördel i och med att man kan slippa låna en massa pengar och lägga så mycket av sin inkomst på att bo. Så kör hårt.
Citera
2013-09-24, 15:39
Bannlyst
Fy fan för Västerort...
Citera
2013-09-24, 15:51
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Det bor en jävla massa negrer i näsby park. Och i banan husen vid täby c.

(Med reservation för en otrolig förändring i de sista 5 åren)

Kan knappast stämma. En och annan neger finns kanske på Fregattvägen, enda hyresrätterna i trakten.
Bananhusen vid Täby Centrum är hyfsat dyra bostadsrätter. Bor det negrer där borde de vara välintegrerade, utbildade negrer med anständig inkomst.
Citera
2013-09-24, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Samma här. Det är dessutom inte direkt New York vi snackar om... Stockholm är till stora delar lugnt och skönt oavsett tid på dygnet. Du behöver inte komma särskilt många kvarter bort från de stora trafikartärerna för att det ska vara tyst och stilla. Men självklart är det så att om man inte trivs i en stad så ska man inte bo i en stad. Själv vill jag inte bo på något annat sätt.

Om man inte vill bo i stan har man dessutom en stor fördel i och med att man kan slippa låna en massa pengar och lägga så mycket av sin inkomst på att bo. Så kör hårt.

Instämmer. Stockholm är väldigt lugnt och tyst jämfört med många andra storstäder. Håller man sig en bit ifrån nöjeskvarteren (Stureplan och Medis) samt inte bor direkt vid Sveavägen, Hornsgatan eller liknande, så är det normalt väldigt lugnt och tyst.
Citera
2013-09-25, 20:49
Medlem
idiamindadas avatar
Lidingö var det jag till slut kom fram till. Så länge man inte tänker köpa hus..
Citera
2013-09-25, 22:07
Medlem
LloydHarbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Fy fan för Västerort...
Herregud är du här och trashtalkar västerort igen. Är inget fel på Västerort så länge man undviker Rinkeby/Hjulsta/Tensta/Kista/Husby samt vissa delar av Hässelby.

Äppelviken, Ålsten, Stora Mossen, Alvik, Solhem, Ekerö, Nockeby, Vällingby, Abrahamsberg, Duvbo, Råsunda är exempel på bra ställen. Finns många fler.

Gå och lägg dig din gamla tröttmössa.
Senast redigerad av LloydHarbor 2013-09-25 kl. 22:12.
Citera
2013-09-26, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LloydHarbor
Ekerö, Duvbo, Råsunda...

Är iofs inte Västerort.
Citera
2013-09-27, 03:45
Medlem
LloydHarbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Är iofs inte Västerort.
Skitsamma det ligger väster om city. Sydväst Ekerö, Nordväst Duvbo och Råsunda.

Min poäng är att det är snarare söder om city man skall akta sig för. Väst är helt ok och har några riktigt grymma ställen, norr och öster om city är båda super.
Senast redigerad av LloydHarbor 2013-09-27 kl. 03:50.
Citera
2013-09-27, 04:06
Medlem
GeneralPoops avatar
Slår ett slag för röda linjen då. Från mälarhöjden å frammåt, längre ut än så vill du inte bo. Hela fruängslinjen är okay den också.

Årsta som någon nämde tidigare i tråden, så länge du undviker östberga.
Citera
2013-09-27, 10:47
Medlem
Njaa, jag vill bo så nära tullarna som möjligt. Max Sundbyberg norrut och typ Åkeshov stationsmässigt västerut. Danderyd skulle väl kunna funka men dit räcker inte min budget (sen känns det lite pretto).

Nja, det lutar iaf åt Solna eller och Bromma (eller Sumpan om jag hittar nåt preciiiiis i centrum). Skulle gärna veta vilka områden man ska akta sig för när det kommer till Solna och Bromma. Har läst lite bra info tidigare men folk får gärna komma med mer input.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in