2013-09-23, 17:40
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogmullen
Tycker synd om dig som har så snäv syn på livet . Är uppvuxen med en pappa med missbruk, men mer kärleksfull pappa får man leta efter, när han hade sina dåliga perioder höll han sig borta för vår skull, under de bra perioderna ( som var fler och mkt längre än de dåliga) var han till 100 % närvarande, och gjorde allt för oss barn.! Det finns pappor utan missbruk som inte bryr sig ett skit om sina barn och som ständigt är frånvarande. Där med inte sagt att alla missbrukare är bra föräldrar. Men såpass vet jag om G att hans son var hans ALLT, och hans skulle aldrig gjort något för att skada honom. Tycker att allt ovidkommande skitsnack kan läggas ner!! Koncentrera er på att ta reda på vem den skyldiga är, istället för att prata skit om någon som aldrig kan komma till tals och försvara sig!
JaJa, men din far var ju inte kriminell ovanpå sitt missbruk. Iallafall så skrev du inget om det. Var skrev jag att jag tycker att alla icke missbrukande pappor är bra? Läs om, läs rätt.

Behöver man medvetet göra något som skadar sitt barn för att vara en dålig förälder? Är du verkligen så naiv så att du inte förstår att en förälders dåliga val av livsstil i sig skadar ett barn på ett eller annat sätt?

Och nej, jag tycker inte det är det minsta lilla synd om G för att han knarkade och var kriminell. Tvärtom, så är dom bara bara parasiter i mina ögon.

MEN, det är givetvis oerhört tragiskt att han vart mördad, speciellt för hans
lilla barn. Oerhört tragiskt.
Citera
2013-09-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3poeng
hur menar du nu?

hur menar du att han är lik emanuel?
till sättet är dom inte lika vad jag har hört så är David feg och använde ofta g till sitt försvar, han drogar inte och är inte kriminell, inte en enda likhet på han ovh sina bröder, men.. då har han tagit rätt väg ändå..
fast han tror han är en wannabe Gabriel
Citera
2013-09-23, 19:52
Medlem
Citat:
till sättet är dom inte lika vad jag har hört så är David feg och använde ofta g till sitt försvar, han drogar inte och är inte kriminell, inte en enda likhet på han ovh sina bröder, men.. då har han tagit rätt väg ändå..

Får vi hoppas att han lyckas hålla sig ifrån drogerna i fortsättningen också då , han är väl inte så gammal än ? var / med vem bor han ?

Visst snackades de tidigare i tråden om nåt postbils/tindingsbudrån ?
Citera
2013-09-23, 20:43
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
JaJa, men din far var ju inte kriminell ovanpå sitt missbruk. Iallafall så skrev du inget om det. Var skrev jag att jag tycker att alla icke missbrukande pappor är bra? Läs om, läs rätt.

Behöver man medvetet göra något som skadar sitt barn för att vara en dålig förälder? Är du verkligen så naiv så att du inte förstår att en förälders dåliga val av livsstil i sig skadar ett barn på ett eller annat sätt?

Och nej, jag tycker inte det är det minsta lilla synd om G för att han knarkade och var kriminell. Tvärtom, så är dom bara bara parasiter i mina ögon.

MEN, det är givetvis oerhört tragiskt att han vart mördad, speciellt för hans
lilla barn. Oerhört tragiskt.
Nu tycker ju jag att man kan vara en bra förälder även om man är kriminell.
Citera
2013-09-23, 20:56
Medlem
Citat:

Min tanke hur är David lik Emanuel ? Och Hur menar ni risig?
Vad jag vet så finns det inga som helst missbruks problem eller kriminalitet där ?
Citera
2013-09-23, 21:03
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Nu tycker ju jag att man kan vara en bra förälder även om man är kriminell.
Och därmed också föra över sina skeva värderingar man har som kriminell? Skulle det vara bra för barnet?
Citera
2013-09-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Min tanke hur är David lik Emanuel ? Och Hur menar ni risig?
Vad jag vet så finns det inga som helst missbruks problem eller kriminalitet där ?

Emanuel har la varit lite på det spåret när han var yngre, dock inte droger vad jag vet, men nog ingen man ska leka med.
David är la lugn så, men bråkar ofta men när han ska slåss så flyr han fältet, david är 18 år och bor i götene, vad jag har hört så är det fosterförälsrar.

inte helt hundra på uppgifterna men mycket stämmer enligt den källan
Citera
2013-09-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken

Visst snackades de tidigare i tråden om nåt postbils/tindingsbudrån ?

Det var G och ett par kompisar till honom, David hade varit med den ANDRA gången det hände, men han satt nog i bilen, det hade vart en cyklist som försökt cykla ifrån dom i bilen, men G slog upp dörren så han hade flygit av cykeln och sen blivit slagen och rånad
Citera
2013-09-23, 21:38
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Och därmed också föra över sina skeva värderingar man har som kriminell? Skulle det vara bra för barnet?
Världen är inte svart eller vit. Ingen är perfekt, även den mest laglydige medborgaren har sina fel o brister.
Citera
2013-09-23, 22:04
Medlem
Citat:
Det var G och ett par kompisar till honom, David hade varit med den ANDRA gången det hände, men han satt nog i bilen, det hade vart en cyklist som försökt cykla ifrån dom i bilen, men G slog upp dörren så han hade flygit av cykeln och sen blivit slagen och rånad

Du verkar tro att du har koll? Men enligt säkra uppgifter så vet jag att G blandas ihop med en annan kille i dessa 2 fall? Dina källor verkar inte så säkra som du vill tro.
Citera
2013-09-23, 22:27
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Världen är inte svart eller vit. Ingen är perfekt, även den mest laglydige medborgaren har sina fel o brister.
Absolut, vi har alla fel och brister. Vilket givetvis är helt normalt. Men att tycka att leva ett kriminellt liv är helt normalt, säger väl kanske mest om den kriminelle och dennes tankesätt. Vilket givetvis förs över på ens barn. Dom är ju trots allt inte immuna mot att påverkas av hur föräldrarna tycket och tänker.

Att sen påstå att BO i detta fall inte skulle ha den inverkan på sitt barn är ju bara nonsens.
Citera
2013-09-23, 22:39
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Absolut, vi har alla fel och brister. Vilket givetvis är helt normalt. Men att tycka att leva ett kriminellt liv är helt normalt, säger väl kanske mest om den kriminelle och dennes tankesätt. Vilket givetvis förs över på ens barn. Dom är ju trots allt inte immuna mot att påverkas av hur föräldrarna tycket och tänker.

Att sen påstå att BO i detta fall inte skulle ha den inverkan på sitt barn är ju bara nonsens.
Ändrar inget i sak. Laglydige Stefan kanske är alkoholist. Laglydige Heinz kanske är spelmissbrukare och driver sin familj i konkurs.

Det finns hur många exempel som helst på barn till kriminella som växt upp till laglydiga medborgare, i detta fallet verkar ju mamman vara ordentlig dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in