2013-09-23, 18:49
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funknatic
Sitter och tankar spelet just nu. Hur är gratis versionen eller är hela spelet gratis?

Hela spelet är gratis men du kan betala för att få mer credits och experience per match.
Citera
2013-09-23, 19:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Anledningen att du far mindre xp ibland trots mer damage ar antingen for att du ar en TD som far mindre xp per damage overall jamfort med andra tanks (dock inte spgs)
Med patch 8.6 ändrades det så TD får 33% mer xp och SPG 50% mer xp i samma situation.

Citat:
, ett annat skal kan vara for att du skjuter pa fiender som lysts upp av nagon lagkamrat, om du inte skulle sett fienden utan hans hjalp sa far han halften av din xp.
Det kan ge grymt mycket, haft skitmatcher när jag gjort nästan 0 skada men ändå fått bra med xp, går rätt snabbt att komma upp i ett par tusen skada efter upptäckt.

Citat:
Sitter och tankar spelet just nu. Hur är gratis versionen eller är hela spelet gratis?
Spelet är helt och hållet gratis men den som vill kan spendera åtskilliga tusentals kronor på det, om du bara vill spela för skoj skull och inte är ute efter det bästa av det bästa så klarar du dig fint utan att lägga ut pengar.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-23 kl. 19:08.
Citera
2013-09-23, 19:13
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Fast TD:s får väl samma xp per damage sen patch 8.7?
Ja, TDs får lika mycket xp/dmg som i 8.7 men de har fortfarande en xp penalty.
Citera
2013-09-23, 19:26
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Ja, TDs får lika mycket xp/dmg som i 8.7 men de har fortfarande en xp penalty.

Du missförstod mig nog. Vad jag menade var att TDs får samma xp som alla andra tanks numera, alltså att penaltyn är borttagen. Detta sedan patch 8.6.

Länk till detta:
http://worldoftanks.com/en/news/19/some-changes-coming-86-update/
Citera
2013-09-23, 20:42
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Defeat
Battle: Sand River 2013/09/24 2:16:29
Vehicle: S35 CA
Experience received: 3,348
Credits received: 30,726
Battle Achievements: Top Gun, Sharpshooter, Reaper, Master Gunner, Radley-Walters's Medal, Mastery Badge: "1st Class"

stats
Citera
2013-09-23, 21:47
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Citat:
Mehh.... så händer det idag igen! Murovanka Magic Forrest. Körde AMX 50 100 och fick 6 kills och 3850 damage. Ändå kom jag bara tvåa och fick c:a 100 xps mindre än en Hellcat med 1 kill och 2200 damage!!?
Anledningen att du far mindre xp ibland trots mer damage ar antingen for att du ar en TD som far mindre xp per damage overall jamfort med andra tanks (dock inte spgs), ett annat skal kan vara for att du skjuter pa fiender som lysts upp av nagon lagkamrat, om du inte skulle sett fienden utan hans hjalp sa far han halften av din xp. Ett tredje kan vara att du snipat fran lang range och en annan tank kort narstrids brawling da det ar nagon bonus koefficient for damage fran nara hall.

Sen sjalvklart kan det ocksa bero pa att nagon tank fatt en otrolig mangd spotting damage som de far mer xp an dig. Base capture points ger knappt nagon xp alls.
Nu är iofs en AMX50 100 en (fransk) heavy och jag tror inte att Hellcaten brawlat speciellt mycket, utan det måste vara spotting damage det handlar om. Någon dag när jag orkar skall jag forska mer i ämnet.

Citat:
Tydligen är det som vilket knark som helst. Inga konstigheter. introduktionen är gratis och du tror att du kommer att nöja dig med det. Sen börjar du darra och vill ha mer, mer, MER - och då åker plastkortet fram. Och ett tu tre har du spenderat mer på spelet än på ungarnas födelsedagspresenter senast!? Det är där någonstans du börjar tacka gudarna för att hustrun inte har insyn i ditt kreditkort...

Ja, ungefär så har jag hört talas om att det går till i WoT-världen. Men vad vet jag...?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-23 kl. 21:50.
Citera
2013-09-23, 21:58
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Jepp. E-75 är bästa heavien i tier 9 tätt följd av ST-I.

Kul att höra, har precis i veckan som var låst upp den efter en trilljon matcher med TigerII känns det som.

Så jag gjorde som jag brukar göra sålde av TigerII och skaffade mig E-75, just nu saknas bara värsting kanon och motorn sen får man väl se hur den är på riktigt.

Satt och läste Plastdunks inlägg om sin RyskSvenskPolska klan, fattade fan noll, men lät faktiskt riktigt roligt, men har inte själv den tiden att lägga ner på spelet.
Citera
2013-09-23, 21:59
Medlem
Funknatics avatar
.................

Precis börjat lite. Om man dör måste man vänta tills motståndar laget är helt utslagna? :P man kan inte respwna direkt?

Och i början när man väljer stridsvagn har alla olika egenskaper? ;P
Senast redigerad av Funknatic 2013-09-23 kl. 22:01. Anledning: .........
Citera
2013-09-23, 22:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Precis börjat lite. Om man dör måste man vänta tills motståndar laget är helt utslagna? :P man kan inte respwna direkt?

Tryck escape så kan du lämna spelet om du vill och kära en annan tank
Citera
2013-09-23, 22:07
Medlem
rkfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Mehh.... så händer det idag igen! Murovanka Magic Forrest. Körde AMX 50 100 och fick 6 kills och 3850 damage. Ändå kom jag bara tvåa och fick c:a 100 xps mindre än en Hellcat med 1 kill och 2200 damage!!?

Kollade och jag hade kört längre sträcka än honom (jag var nog fel ute om att man skulle få extra xp:s för det) och vi hade spottat ungefär lika många motståndare, så det måste vara damage upon spotting som är skillnaden (+ då ev det som någon pratade om att man skulle få mer xp:s för damage på högre tier-tanks?). Tyckte bara det var lite väl stor skillnad för att han skulle få bättre siffror än mig, oavsett? Han måste ju ha stått mitt bland motståndarna och lyst upp hela deras lag eller nått?

Ja ja, whatever. Kändes bara som att den riktiga logiken inte helt var på plats. Men det är väl folk som funderat hårt på den här frågan och hur det skall fungera på bästa sätt. Så vi får väl hoppas på att det är ett hyggligt rättvist system ändå.
Det är helt enkelt eftersom att han är tier 6 och du är tier 8. Tierskillnaden mellan tanks du skadar är det relevanta - så hellcaten får mer xp för 100 damage på en tier 8 än vad du får men en tier 8 som skadar en annan tier 8. Bl.a. därför som det är så j*vla svårt att få bra XP på tier 10. Förutom detta så om du skjuter på något du inte ser själv får du ju dessutom bara halva XPn (delas mellan dig och han som spottar), detsamma gäller när någon är detrackad nu. För ren XP kan det alltså vara smartare att skjuta av larvbandet på någon med full HP istället för att fokusera på att enbart skada...

On another note - Batchaten är fan underbar. Nuvarande stats, om nom nom nom!
(Och - ja, jag har en steel wall på den )
Senast redigerad av rkfs 2013-09-23 kl. 22:12.
Citera
2013-09-24, 02:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
FAAAAAAAAAN va kul det är att få mastery badge ace tanker(at 7) och förlora matchen spela ihop 1412xp, 3.04ggr mer än näst bäste i laget.
Laget blev slaktat totalt men jag fick slått ut 6 vagnar och gjort drygt 3500 skada.
Citera
2013-09-24, 09:30
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:

Man kan gå ur matchen via escape men man måste vänta tills matchen är slut innan man kan köra samma tank igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in