Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Jag har länge tyckt att Berny, med tanke på att det är som författare hon är känd, skriver otroligt slarvigt på internet. Hon har också ibland en väldigt konstig ordföljd i sina meningar, samt ett allmänt "spretigt" språk.
Jag vet inte vad andra anser, men jag associerar författare (i alla fall de som kallar sig det till yrket) med ett bra skriftspråk och en god språkkänsla i allmänhet.
Håller med. Har också reagerat på det. Visserligen har väl en författare (även en pseudo-författare som berny) rätt att vara lite mer avslappnad och icke-perfekt på sin blogg jämfört med yrkesmässigt. Men jag tycker ändå att om man kallar sig författare borde man väl åtminstone försöka upprätthålla en viss språkmässig standard, det borde ju ligga i ens eget intresse, tycker man, att inte skylta med att man egentligen inte kan skriva.
Men Bjärndöd är väl full, påtänd eller "traumatiserad" för jämnan när hon bloggar så då blir det därefter... Hon var väl givetvis inte nykter när hon skrev böckerna heller men då hade hon väl förläggare eller liknande som korrekturläste åt henne.