2013-09-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Men hallå där, visst för att Emma verkar vara något av en bortblåst bimbo men hon är väl i alla fall öppen med det.
Jag tycker inte vi kan lägga skulden så mycket på Emma, hon har inte sagt NÅGONTING om Berny alls, inte gått ut med någonting alls what-so-ever ( rätta mig om jag har fel nu )
Jag tycker Björny är VÄRRE en Emma, för hon ( Berny ) ska alltid prata om sina ex så sjukt mycket, svartmåla dom så mycket som det bara går.

Jo, det har du iofs rätt i, det var dumt av mig.
Citera
2013-09-21, 22:30
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Jo, det har du iofs rätt i, det var dumt av mig.

Är det mer okey att klanka ner på Emma av någon anledning? Jag har ingen aning men hon har nog bättre karma än Berny. Och om hon vill gå tillbaka till sitt ex så får hon väl göra det, det är då varken mitt eller ditt problem.
Citera
2013-09-22, 14:41
Avslutad
Jag tycker att Emma är ett avslutat kapitel i den här tråden.
Citera
2013-09-22, 15:12
Medlem
Kardnialvokals avatar
Ang Theus så har jag tjatat så mycket kring Bs tvivelaktiga hantering av honom att jag orkar knappt tänka på det mer. Försöker intala mig själv att han är lycklig över sina 10-minuterspromenader vid kanalen eftersom han inte vet något annat. Men det är jävligt deppigt att se hur Berny har ork att både blogga och fota sig själv regelbundet men inte motionera sin älskade hund mer än vad som gynnar henne själv.

Intressant uppdatering i skvallerbloggen för övrigt. Jag har ju mina misstankar om vem som skrivit det och jag lider verkligen med skribenten om man säger så.

Citat:
Det stämmer inte att hennes bror är den enda som orkat med henne. Hennes familj har haft mycket tålamod med henne genom åren, men att ha en psykiskt sjuk dotter som dessutom blev grav narkoman kan knäcka vilken familj som helst. Mamman har fått problem med hälsan bland annat.

Berny har inte vuxit upp i Opus Dei och opus dei är inte ens den slags sekt hon försöker få det till. Hon har avslöjat sig själv flertalet gånger då hon valt att uttala sig och det finns ingenting som tyder på att det pågår en rättprocess mot Opus Dei. Det skulle vara världsnyheter om Opus Dei var med i en rättegångsprocess där präster ska ha utnyttjat Berny sexuellt.

Katolska kyrkan i Sverige är inte direkt stor. Det är väldigt synd om Berny. Jag tror att hon själv tror på det hon säger och skriver. På behandlingshemmet fick hon tydligen en psykos och plötsligt blev hennes fiktiva roman verklighet. Hemskt när hennes far bland annat stöttat henne i skrivandet.

Jag hoppas att Berny blir frisk och någon dag kommer till insikt om vad hon utsatt sin familj för. Särskilt de barn som finns som hon hängt ut som potentiella offer (att hennes bror, deras far, skulle begått övergreppen) bland annat genom Flashback där hon länkat till bild.

Det är en stor sorg att ha någon slags insikt alls i detta då det gör ont att ens börja förstå vad hon ställt till med. Jag önskar ingen familj den sorg som en sjuk människas lögner kan bidra med.

Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-09-22 kl. 15:19.
Citera
2013-09-22, 16:09
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Intressant uppdatering i skvallerbloggen för övrigt. Jag har ju mina misstankar om vem som skrivit det och jag lider verkligen med skribenten om man säger så.

Kan du länka skvallerbloggen här eller i pm tror du?
Citera
2013-09-22, 16:23
Medlem
Cherrykills avatar
Sjukt sorgligt om det är som vi spekulerat i - att det bara är en psykos allting. Undrar hur tillförlitlig källan är, om detta stycke stämmer eller om det är en slutsats:
Citat:
På behandlingshemmet fick hon tydligen en psykos och plötsligt blev hennes fiktiva roman verklighet

Det låter ju som att det hänger ihop rent tidsmässigt och som hen säger, man hade självklart hört något om det pågick en rättsprocess mot Opus Dei. Sjukt vad droger och psykisk ohälsa kan göra med folk, tycker uppriktigt synd om henne om detta stämmer.
Citera
2013-09-22, 17:34
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Sjukt sorgligt om det är som vi spekulerat i - att det bara är en psykos allting. Undrar hur tillförlitlig källan är, om detta stycke stämmer eller om det är en slutsats:

Det låter ju som att det hänger ihop rent tidsmässigt och som hen säger, man hade självklart hört något om det pågick en rättsprocess mot Opus Dei. Sjukt vad droger och psykisk ohälsa kan göra med folk, tycker uppriktigt synd om henne om detta stämmer.

Ja allting pekar ju på att det är en lögn, eftersom hon berättade en annan historia i sina böcker + att hennes vänner ( Främst Elisa ) sagt att dom ALDRIG hört någonting i stil med opus dei.
Citera
2013-09-23, 00:49
Medlem
Men VAR? Var finns detta inlägg?
Citera
2013-09-23, 01:13
Medlem
Automagiskts avatar
Citat:

bloggens inlägg går efter ämnen.
det kardnial citerade rörde familjen, så bara att leta efter blogginlägget som heter något som har med familjen att göra.
inläggen fungerar som trådar, diskussionerna sker i svars-kommentaren på inlägget.
Citera
2013-09-23, 01:20
Avslutad
Jag har länge tyckt att Berny, med tanke på att det är som författare hon är känd, skriver otroligt slarvigt på internet. Hon har också ibland en väldigt konstig ordföljd i sina meningar, samt ett allmänt "spretigt" språk.

Jag vet inte vad andra anser, men jag associerar författare (i alla fall de som kallar sig det till yrket) med ett bra skriftspråk och en god språkkänsla i allmänhet.
Senast redigerad av GenesisP 2013-09-23 kl. 01:33.
Citera
2013-09-23, 15:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:

Tips: leta i mer än 30 sekunder så hittar du det.
Citera
2013-09-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag har länge tyckt att Berny, med tanke på att det är som författare hon är känd, skriver otroligt slarvigt på internet. Hon har också ibland en väldigt konstig ordföljd i sina meningar, samt ett allmänt "spretigt" språk.

Jag vet inte vad andra anser, men jag associerar författare (i alla fall de som kallar sig det till yrket) med ett bra skriftspråk och en god språkkänsla i allmänhet.

Håller med. Har också reagerat på det. Visserligen har väl en författare (även en pseudo-författare som berny) rätt att vara lite mer avslappnad och icke-perfekt på sin blogg jämfört med yrkesmässigt. Men jag tycker ändå att om man kallar sig författare borde man väl åtminstone försöka upprätthålla en viss språkmässig standard, det borde ju ligga i ens eget intresse, tycker man, att inte skylta med att man egentligen inte kan skriva.
Men Bjärndöd är väl full, påtänd eller "traumatiserad" för jämnan när hon bloggar så då blir det därefter... Hon var väl givetvis inte nykter när hon skrev böckerna heller men då hade hon väl förläggare eller liknande som korrekturläste åt henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in