Citat:
Ursprungligen postat av
GRENDL
Fråga vilken begravningsentreprenör som helst. Det är ett faktum. Naturligtvis avtar processen efter ett tag, men hos en nyligen avliden växer skäggstubb o.dyl. fortfarande.
Fan, du måste ha kommit på något här som resten av mänskligheten har helt missat, GRENDL!
För den allmänt accepterade teorin är att, nej - varken naglar, hår, hud, fingrar, hjärnceller, penisar eller pupiller växer när man är död.
Det som händer är att huden torkar, drar sig tillbaka, och exponerar mer av håret & naglarna.
Femton googlesekunder ger dig ovanstående förklaring, inklusive träffar från BBC, Snopes, Wikipedia, och några vetenskapssidor. Men det är ju klart, det kanske finns en världsomfattande konspiration (säkert judisk/islamsk/PK/vänster?) som vill få oss tro lögnen att keratin fortsätter produceras vid döden.
Du kunde åtminstone presenterat följande argument:
Jag skjuter mig i huvudet med ett pansarskott. Döden är ögonblicklig. Håret på min kropp kommer fortsätta växa i någon minut, tills cellerna som utgör nagelmatrix dött p.g.a. glukos/syrebrist. Men nä, fråga begravningsentreprenörerna.. ickekritiskt tänkande..