2013-09-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetproffs
Så ni menar att ni flashbackare har brutit ner hela University of Lagos forskning och sagt att den är fel? Är ju ändå en hel nation som står bakom, att de skulle komma ut med något som är så fel och så lätt att bevisa låter konstigt.

Fast det är ju bra. Då vet vi att man inte kan bevisa att homosexualitet är fel med hjälp av magneter eller matematik. Tror ni att denna forskning hade blivit lika lätt genomskådad på ett svenskt universitet?

/Miljöpartisten Ebba
Det sa jag inte. Jag sa att jag inte ser kopplingen till moral. All matematik förstår jag. Den är helt trivial.

Och jag behöver väl knappast påpeka hur tvivelaktigt det är att nämna att "en hel nation" står bakom, med tanke på vad den nationen tyckte om homosexualitet innan. Ska man vara rent krass kan man ju istället konstatera att fram tills nu har de haft ohyggliga straff för homosexualitet utan vetenskaplig grund.
Citera
2013-09-17, 12:39
Medlem
internetproffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Det sa jag inte. Jag sa att jag inte ser kopplingen till moral. All matematik förstår jag. Den är helt trivial.

Och jag behöver väl knappast påpeka hur tvivelaktigt det är att nämna att "en hel nation" står bakom, med tanke på vad den nationen tyckte om homosexualitet innan. Ska man vara rent krass kan man ju istället konstatera att fram tills nu har de haft ohyggliga straff för homosexualitet utan vetenskaplig grund.

Låter som du blandar in politik som argument. Du anklagar forskaren för att blanda in moral och du blandar in politik. Säger inte att du har fel. Bara observerar.
Citera
2013-09-17, 12:42
Medlem
Citat:
Låter som du blandar in politik som argument. Du anklagar forskaren för att blanda in moral och du blandar in politik. Säger inte att du har fel. Bara observerar.
Klart att han blandar in moral. Han har ju dragit slutsatsen att homofili är fel.
Citera
2013-09-17, 12:44
Medlem
Vad jag kan se så är det inte ens en vetenskaplig artikel om ämnet, än mindre peer-review.

Ett axplock ur det som står på http://www.thisdaylive.com/articles/science-of-gay-marriage/158265/

"I have also been able to prove that the mathematical symbol pi which people thought of as 22 over 7 is not actually 22 over , but rather a transcendental number while 22 over 7 is a rational number."

Har man någonsin trott att pi är 22/7, är väl snarare att man har sett det som en approximation och att pi är ett transcendent tal är inget nytt direkt...

"But if you bring an acid and you pour it on top of an acid chemistry there will be no reaction."
T.ex. kungsvatten är en produkt av reaktionen mellan 2 syror.

"Even among lions when you go to the zoo you find out that lion does not mate with a lion instead a lion will mate with a lioness showing that a lion being a male will mate with lioness being a female. Now if animals that are of even lower creature understand so much, how come human being made in the higher image of God that is even of higher creature will be thinking of a man having sex with another and woman having sex with another woman?"

Han kollar på några arter, ser att medans han tittade så hade de inte sex -> djur är har inte samkönatsex -> människor ska inte heller ha det. Underbar logik. Att han dessutom missar att homosexualitet förekommer i naturen verkar han helt ha missat trotsat att han har "forskat" på detta?

Commutativity in mathematics is simply the arrangement of numbers or arrangement of letters in which the way you arrange them don’t matter. ...." That shows that A + B will give you B + A, you see that there is a change."

Han säger först att det inte spelar någon roll vilken ordning de är i (vilket är korrekt). Men säger sen att det är en skillnad på det A + B = B + A fast han nyss sa att inte spelade någon roll. Bra där.

Att han sedan utan argument direkt kopplar alla de här "argumenten" till homosexualitet mellan människor är som sagt mest skrattretande. Som det har sagts tidigare. Varför löser vatten vatten men vatten löser inte olja?

"He used my laboratory here (UNILAG) to carry out his researches."
Han har alltså fått låna ett labb för att se att magneter repellerar varandra, skriva ner grundläggande matematik, blandat svavelsyra med NaOH samt några fler syra/bas,syra/syra,bas/bas experiment samt tittat på hönor och lejon.

Förlåt men jag är inte imponerad.
Citera
2013-09-17, 12:51
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Magneter är inget fel alls på, men som nämnt ovan, Pluspol emot Pluspol attraherar inte, Plus emot Minuspol attraherar.
Man + Man = fel
Man + Kvinna = rätt

rätt basic sunt förnuft..
Så du menar att när en bög försöker sätta på en annan så kastas han bort av en naturlig kraft? Din teori hade säkert fått mycket medhåll på 1400-talet. För hur förklarar du isf onani?
Citera
2013-09-17, 13:11
Medlem
S-cups avatar
Jag hoppas verkligen att TS trollar eller på något sätt har ett mentalt handikapp, det verkar ju nästan som att hen tror på det.

Spelar ingen roll ifall hans "studier" backas upp av universitetet, som tydligen är genomsyrad av sin extrema homofobi att de klängrar sig fast på varenda grässtrå som finns.

Kom tillbaka när det publicerats i en seriös, vetenskaplig, tidskrift (vilket aldrig kommer hända, om de inte gör det för att hånas).

io9.com har en artikel om det, så om du tror att det bara är vi flashbackare som är dumma i huvudet kan du läsa kommentarerna där också.
http://io9.com/nigerian-grad-student-uses-magnets-to-prove-gay-marri-1326215449

Edit: Jag kunde inte säga det bättre än skribenten utsavbansal93
First I was like this:
http://img.gawkerassets.com/img/17yebrn436pofgif/ku-medium.gif

And then, I was like this:
http://img.gawkerassets.com/img/190evyr1mschugif/ku-medium.gif
Senast redigerad av S-cup 2013-09-17 kl. 13:14.
Citera
2013-09-17, 13:52
Medlem
matteyass avatar
Om någon kan börja med att definiera "fel" så hade det varit en bra start.
Citera
2013-09-17, 13:54
Medlem
Vad fan har metall med läggningar att göra??
Citera
2013-09-17, 13:56
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Det mest fantastiska är ju att kille på allvar, tror att han någon dag kommer få Nobels fredspris...Är det här det bästa Universitetet i Lagos kan skrapa fram?
Citera
2013-09-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Jag hoppas verkligen att TS trollar eller på något sätt har ett mentalt handikapp, det verkar ju nästan som att hen tror på det.
Det finns ju en hel del som pekar på att TS är oseriös, så det är nog ingenting du behöver ligga sömnlös över.
Citera
2013-09-17, 14:44
Medlem
nedboys avatar
Är det här verkligen sant? Kan ett Universitet verkligen stå bakom ett sånt påstående? Då kan man ju koppla ihop vad som helst hur man vill och säga att det verkar som bevis.
Citera
2013-09-17, 15:40
Medlem
Blanzeflors avatar
Citat:
Så ni menar att ni flashbackare har brutit ner hela University of Lagos forskning och sagt att den är fel? Är ju ändå en hel nation som står bakom, att de skulle komma ut med något som är så fel och så lätt att bevisa låter konstigt.

Fast det är ju bra. Då vet vi att man inte kan bevisa att homosexualitet är fel med hjälp av magneter eller matematik. Tror ni att denna forskning hade blivit lika lätt genomskådad på ett svenskt universitet?

/Miljöpartisten Ebba
Jösses, tror du all dynga som produceras på universitet är sanningar och att man ska svälja det utan att tänka kritiskt? Då är det illa för miljöpartiet. Universiteten är fulla med knäppgökar som producerar rena rappakaljan i avhandling efter avhandling. De vill ju bara ha fortsatta anslag och bidrag av staten, därför kommer det en massa avhandlingar, som borde gå raka vägen ned i pappersstrimlaren. Jag ser ju även miljöpartister i ledande ställning, som gör enorma felaktiga slutsatser om i princip allting. Vilken sjuk auktoritetstro du verkar ha..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in