2013-09-22, 17:52
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
Det är ju inte i en lätt situation som studenten sätter sig själv i.
Självklart tycker han inte om homosexuella, det är många vita som inte gör heller, själv tycker jag man skall vara straight fast det har ingen betydelse i frågan.

Utan läraren har säkert skojat till det med att nämna en sorts liknelse, det blir lite uppförstorat i och med att dem är svarta. Man drar slutsatsen att deras kunskapsnivå inte kan vara så stor. Sedan tycker jag synd om studenten som inte fattade att det var ett skämt om magneter.
Ehe!? Hans forskning backas ju upp inte bara av hans lärare/handledare utan av hela universitetet i fråga. Är hela lärosätet med på det lilla skämtet menar du?
Citera
2013-09-22, 18:29
Medlem
GRENDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Men magneter har många egenskaper som så kallad levande materia har. En egenskap som de har är till exempel att de består av materia.

Har du några belägg för en verklig gräns (dvs. inte någon definition vi människor bara har bestämt oss att skapa) som skiljer död och levande materia från varandra? Är virus levande? Är atomer verkligen döda? Eller har vi bara skapat en definition av liv och död, som definierar atomer som döda? Om atomer är döda, varför rör de sig? Det är också en egenskap som levande varelser har.

En levande varelse, som en ekorre till exempel, kan inte röra sig om den är död, så hur kan atomer röra sig om de är döda?
Min strumpa består av materia, liksom allt i detta universum. Är den levande för det? Eller gäller det bara otillverkade saker?

Om man sätter en sten i rörelse, börjar den leva då?
Citat:
Ursprungligen postat av Skreppost
Magneterna hade lika gärna kunnat illustrera hur sodomi fungerar. Tunnel + tunnel är fel, tåg + tåg likaså men tåg + tunnel fungerar.
Universitetet lär ju inte bli internationellt accepterat efter detta

Mha flera magneter går det att bevisa att polygami är att föredra. Vidare kan man konstatera att alla är attraherade av alla, detta innebär att vemsomhelst kan attrahera vemsomhelst. Slutsats: det existerar inga fula människor.
Hmmm... Med ett flertal magneter skulle man även kunna dra slutsatsen att manliga homosexuella orgier är naturligt, genom att sätta ihop magneterna till ett "tåg". Känns inte som att nigerianen utrett detta riktigt fullt ut.... Vidare forskning är nödvändigt.
Citera
2013-09-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRENDL
Min strumpa består av materia, liksom allt i detta universum. Är den levande för det? Eller gäller det bara otillverkade saker?
En livsform är något som har en form och som är en del av livet/existensen. Vissa livsformer som stenar är mer primitiva, och de tycks inte röra sig, och därför har vi valt att kalla dom för "döda", men det är bara en definition som vi har hittat på, inte något som nödvändigtvis stämmer överens med verkligheten.

Citat:
Alla stenar är redan i rörelse, om man tänker på att alla stenar finns på himlakroppar som rör sig. Utöver det finns även rörelse inne i alla objekt, eftersom de består av atomer.
Citera
2013-09-22, 18:56
Medlem
GRENDLs avatar
Citat:
En livsform är något som har en form och som är en del av livet/existensen. Vissa livsformer som stenar är mer primitiva, och de tycks inte röra sig, och därför har vi valt att kalla dom för "döda", men det är bara en definition som vi har hittat på, inte något som nödvändigtvis stämmer överens med verkligheten.

Alla stenar är redan i rörelse, om man tänker på att alla stenar finns på himlakroppar som rör sig. Utöver det finns även rörelse inne i alla objekt, eftersom de består av atomer.
Indianerna i Nordamerika menade ju att allt i naturen var besjälat, är du inne på detsamma? Men anser du att människotillverkade ting (t.ex. kylskåpsmagneter) också lever, då de i allra högsta grad är en del av människors existens, t.ex. de datorer vi kommunicerar över just nu?

EDIT: Hur är det med lik? De är ju uppenbarligen döda, men hår och naglar fortsätter ju växa ett tag till och atomerna rör sig.
Senast redigerad av GRENDL 2013-09-22 kl. 18:59.
Citera
2013-09-22, 19:13
Medlem
Citat:
EDIT: Hur är det med lik? De är ju uppenbarligen döda, men hår och naglar fortsätter ju växa ett tag till och atomerna rör sig.
Själva människorna är förstås döda, men även biologer skulle hålla med mig om att cellerna är fortfarande levande. Cellerna och dess delar rör sig och fortsätter utföra arbete. På samma sätt, även när cellerna dör så fortsätter atomerna röra sig och utföra deras arbete, så allting är levande i olika grader.

Människor är så vana vid deras definitioner av ord, som ordet levande och död, att de tror att definitionerna är verklighet, istället för att vara något som vi har bara skapat för att kunna prata om världen.
Senast redigerad av elsydeon 2013-09-22 kl. 19:24.
Citera
2013-09-22, 19:37
Bannlyst
Det är rätt roligt med sådana här trådar som bygger på någons filosofiska tankar eller övertygelse baserad på vem vet vad. Precis som den här tråden börjar andra liknande trådar växa därför att vissa personer vill bevisa för andra att de har rätt om någonting och att alla andra är idioter, även ibland helt utanför ämnet. Det är väl lättast att konstatera att bögar har något fel på hjärnan, men vi kan låta dem leva på sitt sätt så länge som de inte stör oss andra.
Citera
2013-09-22, 19:57
Medlem
GRENDLs avatar
Citat:
Själva människorna är förstås döda, men även biologer skulle hålla med mig om att cellerna är fortfarande levande. Cellerna och dess delar rör sig och fortsätter utföra arbete. På samma sätt, även när cellerna dör så fortsätter atomerna röra sig och utföra deras arbete, så allting är levande i olika grader.

Människor är så vana vid deras definitioner av ord, som ordet levande och död, att de tror att definitionerna är verklighet, istället för att vara något som vi har bara skapat för att kunna prata om världen.
Jag förstår nog vad du menar. Men tycker inte du också att detta liv skiljer sig från den självmedvetenhet vi ibland kallar själ som finns hos människor och djur (kanske även växter)?

Men jag vill ha svar på vad du tror om byggda/tillverkade sakers eventuella liv.
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Det är rätt roligt med sådana här trådar som bygger på någons filosofiska tankar eller övertygelse baserad på vem vet vad. Precis som den här tråden börjar andra liknande trådar växa därför att vissa personer vill bevisa för andra att de har rätt om någonting och att alla andra är idioter, även ibland helt utanför ämnet. Det är väl lättast att konstatera att bögar har något fel på hjärnan, men vi kan låta dem leva på sitt sätt så länge som de inte stör oss andra.
Jag frågar dig innan nån som kanske misstolkar dig helt går bärsärk...

När du skriver "fel på hjärnan", menar du då i samma omfattning som det milda hjärnfel som ger en vänsterhänthet d.v.s. helt ofarligt, eller är du mer på nigerianens linje?
Senast redigerad av GRENDL 2013-09-22 kl. 20:01.
Citera
2013-09-22, 20:31
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
När man bygger ett nytt kök så får man höra av köksleverantören att man måste sköta bänkvisan i sten för 60 lax med omsorg eftersom sten är ett levande material.

På sjukhuset säger obducenten att patienten är stendöd.

Det är väl så långt man kommer i den här något sidoorienterade diskussionen. Åter till nigerianen kanske.
Citera
2013-09-22, 20:56
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:

Bullshit.

Citat:

Du postar dina flummiga tankar om vad som utgör liv, i en tråd på ett vetenskapsforum? En vanlig vetenskaplig definition för liv är något som kan reproducera. Undantar därmed kylskåpsmagneter, atomer, döingar, samt dina dödfödda muppiga teorier kring liv och död.
Citera
2013-09-22, 21:40
Medlem
TeoLogiks avatar
Men vad f-n är detta för diskussion?!

Jag har studerat Flashback. Jag har använt en blixt i en spegel (flash-back). Det var obehagligt. Flashback är obehagligt! Q.E.D.

Vänligen motbevisa mig!
Citera
2013-09-23, 01:12
Bannlyst
Citat:
När du skriver "fel på hjärnan", menar du då i samma omfattning som det milda hjärnfel som ger en vänsterhänthet d.v.s. helt ofarligt, eller är du mer på nigerianens linje?
Om jag ska fortsätta i flumspåret som går i den här tråden kan jag som svar på din fråga använda mig av W.Irving som lite tidigare skrev
Citat:
En vanlig vetenskaplig definition för liv är något som kan reproducera.
Och eftersom bögar/lesbiska inte kan reproducera när de endast har sex med sitt eget kön så uppfyller de inte den vetenskapliga definitionen för liv. Alltså kan de inte räknas som liv eftersom de inte innefattas inom kategorin "liv som reproducerar sig".

Skämt åsido så menar jag att det finns män och kvinnor på jorden. För att det ska kunna fortsätta att finnas män och kvinnor på jorden måste de ha sex med varandra annars dör mänskligheten ut. Om vi ska hårdra det så vill inte bögar knulla med kvinnor och lesbiska vill inte knulla med män. Någon gång i livet så kommer många av dessa homosexuella känna en önskan av att ha ett barn de kan uppfostra som kommer kalla dem "mamma" eller "pappa". Men eftersom de inte vill ha sex med någon av det motsatta könet så kommer de inte kunna uppleva det och går då alltså emot den naturliga ordningen till varför män och kvinnor finns och måste alltså ha ett fel på hjärnan som säger till dem "Jag vill bara knulla någon av samma kön som jag själv, men jag vill också vara förälder trots att jag inte vill knulla med den som behövs för att kunna bli det".

Som jag skrev ovan så hårdrog jag det som skrevs eftersom homosexuella kan idag ordna med insemination för att bli förälder (exempelvis Gardell/Levengood och deras väninnor) och på så sätt reproducera sig. Och som tur är finns det många vanliga människor och bisexuella så mänskligheten kommer inte att dö ut.

Men kontentan är att homosexuella har något fel på hjärnan.
Senast redigerad av pethom 2013-09-23 kl. 01:20.
Citera
2013-09-23, 09:50
Medlem
appe-s avatar
Seriöst, är påståendet att homosexuella inte är "liv" för att dom inte reproducerar sig?

Magiskt Flashback. Magiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in