2013-09-22, 19:40
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
Social club är väl inte en del av själva spelet? Det fanns ju redan när 4an släpptes så jag förstår inte vad social club har med förseningarna att göra.

Vilka singleplayer funktioner är det som inte fungerar online?

Räkna med ett enormt tryck på deras onlineservrar när online lanseras, vilket garanterat kommer medföra svårigheter att spela. Tror dock det kommer stabiliserar relativt snabbt. Återstår dock att se
Han syftar nog bl.a på alternativet att kunna ta kort på något med mobilen för att det ska laddas upp så alla kan se på SC. Det har jag i alla fall haft stora problem med och det har varit ett lotteri i princip huruvida bilden jag precis tog kommer laddas upp eller inte. 9 av 10 gånger så får jag error att Social Club isn't available at the moment.

En annan sak som egentligen är småsak men just därför det irriterar mig är statusen man kan ha på sin profil i SC. Den raderas hela tiden och nu idag kan jag inte ens skriva i något. Hemsidan har redan sedan början varit skitseg med att ladda sidorna och nu är det ofta så att man inte ens kommer in.

Jag skiter i hur hårt tryck det blir. Det är sådana saker man ska vara förberedd på när man vet att man sålt för 1 miljard dollar. Jag har i alla fall inga förhoppningar för Online-delen. Jag förväntar mig att det blir en enda stor bugg-röra den första veckan. Orkar inte bli besviken sen så det är bäst såhär!

Det är synd att att ett så makalöst bra spel ska få så onödiga smutsfläckar på sig. Det är skitgrejer egentligen som inte borde existera alls.
Senast redigerad av SylvesterLundgren 2013-09-22 kl. 19:42.
Citera
2013-09-22, 21:27
Medlem
Oavsett hur förberedd man är så tror jag inte man kan lansera online på ett problemfritt sätt.

Säkert en miljon personer kommer sitta och vänta till 00:01 för att kunna spela och så ska alla in samtidigt.

Jag tror Rockstar vet detta mycket väl och håller på och fixar med grejer nu innan när de ser hur många som spelar. Därav att till exempel online-delen av stockmarket har varit offline osv.

Kommer säkert vara lite problem till och från de första 24 timmarna sen ska det nog gå fint. Rockstar är inte helt inkompetenta om man jämför med andra spelföretag där ute.
Citera
2013-09-22, 22:30
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiteten
Oavsett hur förberedd man är så tror jag inte man kan lansera online på ett problemfritt sätt.

Säkert en miljon personer kommer sitta och vänta till 00:01 för att kunna spela och så ska alla in samtidigt.

Jag tror Rockstar vet detta mycket väl och håller på och fixar med grejer nu innan när de ser hur många som spelar. Därav att till exempel online-delen av stockmarket har varit offline osv.

Kommer säkert vara lite problem till och från de första 24 timmarna sen ska det nog gå fint. Rockstar är inte helt inkompetenta om man jämför med andra spelföretag där ute.
Just nu känns dom som det då dom inte ens kan sköta en hemsida rätt. Därav mina väldigt låga förhoppningar med online-lanseringen.

"With great success comes great responsibility", sägs det.
Citera
2013-09-23, 01:30
Medlem
Har för mig att Rockstar sagt att man kommer lansera online "någon gång under dagen" den 1:e oktober. Rätta mig gärna om jag har fel. Men självklart kommer servrarna vara skakiga dom första dygnen.

Annars tycker att jag storyn är den bästa på länge, aldrig spelat GTA med så nytänkande storymode förut. Den 25e släpps GTA V - The Music CD. Diggar radiostationen Blue Ark, det kanske blir att klicka hem CD:n.
Citera
2013-09-23, 09:42
Medlem
Min uppfattning om GTA V: Någon som känner detsamma? Har med tanke på de som inte har klarat ut storyn ännu satt spoilervarning, men tycker själv inte att de är speciellt grova. Läs på egen risk!

Citera
2013-09-23, 11:59
Medlem
Har FB något Crew eller liknande som man kan joina på Social Club i väntan på onlinedelen?
Citera
2013-09-23, 12:03
Medlem
PreaCs avatar
Vad måste man göra för att bli accepterad i Flashback crewet, ansökte om medlemskap igår. Heter Underdel, lägg gärna till mig. Kommer vara en flitig spelare och den 1a så kör vi igång!

Nu blir det lite chips, cola och nöta GTA resten av dagen

Edit: Xbox 360 det handlar om, har mick också så vi kan snacka
Senast redigerad av PreaC 2013-09-23 kl. 12:48.
Citera
2013-09-23, 12:14
Medlem
Nu har jag också ansökt om att bli med i FB-crew, lär ju bli det bästa på onlinedelen
Citera
2013-09-23, 12:32
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Har FB något Crew eller liknande som man kan joina på Social Club i väntan på onlinedelen?
Prova att läsa trådstarten innan du skriver nästa gång.
Citera
2013-09-23, 12:59
Medlem
N!xxos avatar
Någon som har läst/hört något om vad som kommer hända om jag tex köper ett hus/lägenhet och joinar en server där någon äger samma ställe vad händer då, eller hur funkar det ?
Citera
2013-09-23, 13:02
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Någon som har läst/hört något om vad som kommer hända om jag tex köper ett hus/lägenhet och joinar en server där någon äger samma ställe vad händer då, eller hur funkar det ?
Som det ser ut så kommer man inte kunna köpa enskilda hus utan man köper en lägenhet i ett större komplex. Alltså försvinner det problemet med vilken lägenhet som är vems.

Lite som den här lyxvåningen Niko har i centrala Liberty City. Man går in i en port, hiss och vips så är man i sin lägenhet.
Citera
2013-09-23, 14:33
Medlem
Lucens avatar
Är det FB crew som gäller eller är det FB 360 crew? För mig som har xbox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in