Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-22, 22:41
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Tänkte beställa några flygblad med "Försvara våra gulblåa band" men vad står det på baksidan?

http://www.svenskarnasparti.se/wp-content/uploads/forsvara.pdf
Citera
2013-09-22, 23:02
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
http://www.svenskarnasparti.se/wp-content/uploads/forsvara.pdf

Läste jag verkligen rätt?

Svenskarna ska ha självbestämmanderätt i Sverige
– EU ut ur Sverige

ehh..det skall väl vara "Sverige ut ur EU"???

Citera
2013-09-22, 23:04
Medlem
Citat:
Läste jag verkligen rätt?

Svenskarna ska ha självbestämmanderätt i Sverige
– EU ut ur Sverige

ehh..det skall väl vara "Sverige ut ur EU"???

Det är väl ett sätt att betona att det är EU som hela tiden lägger sig i Sverige och svenskarnas beteende och att det är DE som skall ge fan i detta. Resultatet är ju egentligen detsamma: Banden till Jewropeiska unionen kapas

Jämför "USA ut ur Vietnam/Irak/Afghanistan": I bägge fallen pekar man på den invaderande förtryckaren och säger "bort från vår/deras mark!"
Citera
2013-09-22, 23:13
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Det är väl ett sätt att betona att det är EU som hela tiden lägger sig i Sverige och svenskarnas beteende och att det är DE som skall ge fan i detta. Resultatet är ju egentligen detsamma: Banden till Jewropeiska unionen kapas

Jämför "USA ut ur Vietnam/Irak/Afghanistan": I bägge fallen pekar man på den invaderande förtryckaren och säger "bort från vår/deras mark!"

Jag förstår, det lät bara lite konstigt först men nu fattar jag bättre vad som menas. Jag själv hade nog skrivit "EU ska lämna Sverige i fred"
Senast redigerad av Saturnuspojken 2013-09-22 kl. 23:15.
Citera
2013-09-23, 00:12
Medlem
White Christmass avatar
En frågeställning jag känner på mig kommer dyka upp nu när det kommer bli mer intervjuer är denna:

- Ni vill ju att adopterade svenskar och svenskar som bara har en svensk förälder ska skickas ut ur Sverige vad gör ni om inget land vill ta emot dem?

Idé att ha ett bra seriöst och förklarande svar på den frågan.

På frågan varför SvP vill att adopterade och halvblod lämnar rekommenderas att man gör kopplingen att man har mycket större chans att lyckas, må bra bland människor som man själv liknar till utseendet. Det finns statistik man kan hänvisa till.

Personligen tycker jag det vore bättre om man vill växa i opinionen att dessa grupper innefattas av något undantag liknande det runt pensionerande invandrare.
Citera
2013-09-23, 00:15
Medlem
Citat:
Jag förstår, det lät bara lite konstigt först men nu fattar jag bättre vad som menas. Jag själv hade nog skrivit "EU ska lämna Sverige i fred"
Ska väl vara något kortare slagord som ska fastna. Då passar väl "EU ut ur Sverige" bra antar jag. Fast för att undvika en massa missförstånd hade det nog varit bättre med det omvända, det vill säga "Sverige ut ur EU".
Citera
2013-09-23, 00:56
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Ska väl vara något kortare slagord som ska fastna. Då passar väl "EU ut ur Sverige" bra antar jag. Fast för att undvika en massa missförstånd hade det nog varit bättre med det omvända, det vill säga "Sverige ut ur EU".
"EU ut ur Sverige" tycker jag passar bra då man anspelar på att det är en sorts övertagande av Sverige, till skillnad från "Sverige ut ur EU" då man kan se det som att Sverige frivilligt är en del av det överstatliga projektet. Ja jag vet att vi hade en folkomröstning om det men EU har ju förändrats så mycket så frågan är hur stor del av befolkningen som hade röstat ja om det var för eller mot det EU vi ser idag. Det är ett elitprojekt för politiker och finansfolk som har kidnappat vårt land.
Citera
2013-09-23, 01:36
Bannlyst
Det är många olika förslag som har kommit i tråden de senaste månaderna. Jag vill bara uppmärksamma människor på att partiets höstkonferens hålls den 12 Oktober i Västra Götaland och att det finns möjlighet för medlemmar att lämna in motioner eller ansöka om talartid, dock senast senast fredagen den 27 september för att varje ansökan eller motion ska ha möjlighet att behandlas och kunna beredas plats i schemat.

Det gäller alltså enbart för partiets medlemmar, och de flesta av dessa torde väl vara väl medvetna om höstkonferensen vid det här laget, men en påminnelse kan ju alltid vara på sin plats.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/20/framtidstro-och-engagemang-%E2%88%92-hostkonferensen-2013/
Citera
2013-09-23, 04:38
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
En frågeställning jag känner på mig kommer dyka upp nu när det kommer bli mer intervjuer är denna:

- Ni vill ju att adopterade svenskar och svenskar som bara har en svensk förälder ska skickas ut ur Sverige vad gör ni om inget land vill ta emot dem?

Idé att ha ett bra seriöst och förklarande svar på den frågan.

På frågan varför SvP vill att adopterade och halvblod lämnar rekommenderas att man gör kopplingen att man har mycket större chans att lyckas, må bra bland människor som man själv liknar till utseendet. Det finns statistik man kan hänvisa till.

Personligen tycker jag det vore bättre om man vill växa i opinionen att dessa grupper innefattas av något undantag liknande det runt pensionerande invandrare.
Nu börjas det igen... suck.
Citera
2013-09-23, 13:32
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Nu börjas det igen... suck.

Undantag med villkor.
Citera
2013-09-23, 15:32
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
För grödan kommer från min mark. Basic. Jag får lite zigenarvibbar av din fråga.

Självklart kan man vara betongare och vara en bra ledarfigur. Men jag och många andra gör inte den kopplingen direkt. Men man kan ju överraska. Vem trodde att en bankrånare skulle bli en av Europas mäktigaste män genom tiderna?

Visst men du kommer inte kunna vara aktiv inom många yrken
som kräver högskoleutbildning och samtidigt vara aktiv nationalist.
Då är det bättre att ha ett "enklare" arbete där man kan dra in pengar
till brödfödan utan att riskera bli av med arbetet på grund av sina åsikter.
Nu generaliserar jag visserligen, men i stora drag är det så det förhåller sig.
Citera
2013-09-23, 15:57
Bannlyst
Varför vill inte SvP kasta ut blattarna från grekland, spanien, italien och zigenarna från rumänien för??
SvP säger att det gäller bara utomeuropeiska invandrare som ska kastas ut.

SvP börjar bli allt mer och mer PK! De styrs nu av judarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in