Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag har svårt att tro att en betongarbetare ska kunna vara en ledarfigur.
Ingvar Kamprad började med att sälja tändstickor, pennor och diverse struntsaker, och han är ju helt misslyckad som vi vet..

Citat:
Jag utgår ifrån att du menar isbjörnar när du snackar om vita björnar. Du är farligt okunnig om du på allvar menar att brunbjörn ska kunna leva på nordpolen/Grönland därför att isbjörnar gör det.

Som du säger, det handlar om principen. En organism trycker undan den andre. Du som är inne på principer längre ned, är det ett svårt koncept?

Men berätta gärna för oss varför brunbjörnar inte kan leva på Grönland, din kunskap är ju oändlig som vi alla vet.

Citat:
Ja, indirekt. De skulle ge fan att kaxa sig emot stater som är starkare om de vill överlva.

Vänta vänta nu.. total paradox här! Du är emot stora stater/staten, men du är ok med att icke-vita folk och dess stat invaderade och folkmördade Tocharierna?

Bara vita som folkmördades ändå, ingen fara va?

Citat:
Det handlar om principer. Saten ska ge fan i att ta det som är mitt. Varför måste staten ha det som är mitt för att säkerställa svenskarnas överlevnad. Låter helt sjukt.

Behandlar du din familj och vänner på samma sätt, och dem dig? Du skulle nog inte levt längre än någon timme du föddes. Varför slösa resurser på vita liv, ja herregud vad onödigt!!

Jag är själv ingen anhängare av storstater och föredrar mer regional påverkan. Men inte ursäktar jag att vita ska dö eller blandas bort för det, antivit.
Senast redigerad av R3kyl 2013-09-22 kl. 20:25.
Citera
2013-09-22, 20:16
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Självklart kan man vara betongare och vara en bra ledarfigur. Men jag och många andra gör inte den kopplingen direkt. Men man kan ju överraska. Vem trodde att en bankrånare skulle bli en av Europas mäktigaste män genom tiderna?

Så du anser alltså att Stalin var en stor ledare och att råna banker är ett bra sätt att försörja sig?
Jag föredrar nog en betongarbetare före det iaf...
Citera
2013-09-22, 20:26
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
För grödan kommer från min mark. Basic. Jag får lite zigenarvibbar av din fråga.
Du är alltså anarkist eller libertarian som anser att staten inte ska existera? För enligt dig verkar det ju inte gå att motivera att staten ska äga något som någon annan kan äga.
Citera
2013-09-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Ingvar Kamprad började med att sälja tändstickor, pennor och diverse struntsaker, och han är ju helt misslyckad som vi vet..
Å andra sidan var ju Kamprad chef, boss högt upp i sitt företag/arbete. Vilket Stefan inte är...
Citat:
Som du säger, det handlar om principen. En organism trycker undan den andre. Du som är inne på principer längre ned, är det ett svårt koncept?

Men berätta gärna för oss varför brunbjörnar inte kan leva på Grönland, din kunskap är ju oändlig som vi alla vet.
Det finns inte mycket att äta på Grönland, inte tillräckligt för att en population av brunbjörn ska kunna överleva under en längre period. Brunbjörnar vet inte hur man jagar säl effektivt. Det vet isbjörnar. Andra roller som klimat etc spelar också in.
Citat:
Vänta vänta nu.. total paradox här! Du är emot stora stater/staten, men du är ok med att icke-vita folk och dess stat invaderade och folkmördade Tocharierna?

Bara vita som folkmördades ändå, ingen fara va?
Jag är inte för att främmande stater ska erövra och plundra. Svinaktigt gjort av mongolerna. Men jag är tämligen övertygad om att Tocharierna nonchalerade och förnedrade mongolerna som så gott som alla gjorde. Och då får man tåla vedergällningar.

Citat:
Behandlar du din familj och vänner på samma sätt, och dem dig? Du skulle nog inte levt längre än någon timme du föddes. Varför slösa resurser på vita liv, ja herregud vad onödigt!!
På vilket sätt skulle jag behandla mina vänner och familj?
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Så du anser alltså att Stalin var en stor ledare och att råna banker är ett bra sätt att försörja sig?
Jag föredrar nog en betongarbetare före det iaf...
Stalin var förmodligen den störta ledaren Europa har skådat. Nej, bankrån är inte det bästa försörjningssättet.
Citera
2013-09-22, 20:46
Medlem
Citat:
Självklart kan man vara betongare och vara en bra ledarfigur. Men jag och många andra gör inte den kopplingen direkt. Men man kan ju överraska. Vem trodde att en bankrånare skulle bli en av Europas mäktigaste män genom tiderna?
Lars Verner var visserligen kommunist men om man bortser från hans politiska visioner var han ju en väldigt karismatisk person och skicklig ledare för VpK trots att han bara var en vanlig knegare från början
Citera
2013-09-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Du är alltså anarkist eller libertarian som anser att staten inte ska existera? För enligt dig verkar det ju inte gå att motivera att staten ska äga något som någon annan kan äga.
Staten ska existera, men den som vill vara fri från staten ska kunna vara det. Den överstatlighet som SvP förespråkar är tokig.
Citera
2013-09-22, 20:54
Medlem
Citat:
Staten ska existera, men den som vill vara fri från staten ska kunna vara det. Den överstatlighet som SvP förespråkar är tokig.

Överstatlighet.
Citera
2013-09-22, 21:11
Medlem
Citat:
Å andra sidan var ju Kamprad chef, boss högt upp i sitt företag/arbete. Vilket Stefan inte är...

Om du nu menar Stefan Jakobsson är han väl "chef" för SvP?... Sen förstår jag fortfarande inte föraktet för en yrkesgrupp som skapar byggnaderna du och andra bor i och använder varje dag?

Citat:
Det finns inte mycket att äta på Grönland, inte tillräckligt för att en population av brunbjörn ska kunna överleva under en längre period. Brunbjörnar vet inte hur man jagar säl effektivt. Det vet isbjörnar. Andra roller som klimat etc spelar också in.

Men du kan väl inte mena att brunbjörnar är något annat än individer? Klart att dem måste lägga ned sin nazisuperskurk attityd och omfamna vita björnar och ta sig an att integrera dem. Ge dem revir, ta del av honorna, jaktmarker och byte. Allt annat är ju brunbjörn-makt!

Citat:
Jag är inte för att främmande stater ska erövra och plundra. Svinaktigt gjort av mongolerna. Men jag är tämligen övertygad om att Tocharierna nonchalerade och förnedrade mongolerna som så gott som alla gjorde. Och då får man tåla vedergällningar.

Du är inte för att vita ska invaderas, plundras och folkmördas.. ändå så ursäktar du det? Gengis Khan sade själv att hans "gudomliga" mål var att erövra så mycket av världen som han kunde. Men visst, ett mindre vitt samhälle var ju garanterat kaxiga mot mongolväldet.. finns ingen annan förklaring.

Förutom att kanske en antivit kommer med de löjligaste ursäkterna man hört talas om?

Citat:
På vilket sätt skulle jag behandla mina vänner och familj?

Du som gillade att utgå från principer?
Citat:
Varför måste staten ha det som är mitt för att säkerställa svenskarnas överlevnad. Låter helt sjukt.

Varför skulle familjen, vänner, grannen eller någon annan delaktig och viktig för samhällets funktion vara oviktig nog att inte hjälpa och bry sig om?
Senast redigerad av R3kyl 2013-09-22 kl. 21:31.
Citera
2013-09-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Om du nu menar Stefan Jakobsson är han väl "chef" för SvP?... Sen förstår jag fortfarande inte föraktet för en yrkesgrupp som skapar byggnaderna du och andra bor i och använder varje dag?
Var är föraktet? Länka!
Citat:
Du är inte för att vita ska invaderas, plundras och folkmördas.. ändå så ursäktar du det? Gengis Khan sade själv att hans "gudomliga" mål var att erövra så mycket av världen som han kunde. Men visst, ett mindre vitt samhälle var ju garanterat kaxiga mot mongolväldet.. finns ingen annan förklaring.

Förutom att kanske en antivit kommer med de löjligaste ursäkterna man hört talas om?
De flesta var kaxiga mot mongolerna. Har du en källa på att mongolerna utrotade dem? När jag kollar på kartor verkar det som om Tocherna hade spridit sig hit och dit, bla till södra Himalaya, där fanns inte mongoler. Hur skulle mongolerna har kunnat utrota folket där? Kan du ge en annan förklaring till varför mongolerna krossade dem om de nu inte var kaxiga?
Citera
2013-09-22, 22:09
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Tänkte beställa några flygblad med "Försvara våra gulblåa band" men vad står det på baksidan?
Citera
2013-09-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ja, indirekt. De [Tocharierna] skulle ge fan att kaxa sig emot stater som är starkare om de vill överlva.

Citat:
Och varför kan man inte ge det första citatet som svar på det andra?

Det verkar som att du utgår från vae victis och tänker att "allt är tillåtet" men sedan viker av mot "njaa... det blir ju tokigt om det drabbar mig"
Citera
2013-09-22, 22:16
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Antar att vi ska skrota alla lagar också så folk får göra vad de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in