2013-09-21, 22:19
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Jag stödjer Judarnas rätt till sitt land och anser att deras sätt att försvara det är ett föredöme. Jag stödjer även deras rätt att bevara sitt eget folk och deras invandringspolitik som de bedriver i Israel.
Vad judar gör på andra håll i världen är inget jag stödjer om det handlar om att t.e.x. bedriva mångkulturell propaganda m.m
Stödjer Du även svensken rätt till sitt land? Detta är kärnfrågan.
Citera
2013-09-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Stödjer Du även svensken rätt till sitt land? Detta är kärnfrågan.

Vad jag en ensam person stödjer är väl inte så viktigt? Jag röstar på och sympatiserar med SD för att de kraftigt vill begränsa invandringen och utvisa kriminella utlänningar. De vill även dela ut generösa återvandringsbidrag till utlänningar samt dela ut temporära uppehållstillstånd istället för permanenta.

Men för att svara på din fråga, JA jag stödjer Svenskarnas rätt till Sverige precis som jag stödjer alla folks rätt till sitt eget land.
Jag anser att det är viktigt att Sverige i huvudsak bebos av Svenskar som har sitt ursprung i Sverige.
Jag anser att det är den viktigaste faktorn för ett tryggt och harmoniskt samhälle och för den demokratiska utvecklingen i landet.
Citera
2013-09-21, 22:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Vad jag en ensam person stödjer är väl inte så viktigt?
Det är viktigt för din trovärdighet som debattör.
Citat:
Jag röstar på och sympatiserar med SD

---

Men för att svara på din fråga, JA jag stödjer Svenskarnas rätt till Sverige precis som jag stödjer alla folks rätt till sitt eget land.
Men i praktiken gör du inte det. SD stödjer inte svenskarnas rätt till ett eget land. Via ditt röstbeteende bevisar du att du inte stödjer svenskarnas rätt till ett eget land. Via ditt röstbeteende och dina inlägg avslöjar du dig som en simpel rasist som tycker att svenskar är mindre värda än judar.

Varför röstar du inte på SvP, som står för samma israeliska linje du försvarar i Israel för svenskarna?

Varför svarar du inte på mina inlägg?
Senast redigerad av baggebo1 2013-09-21 kl. 22:34.
Citera
2013-09-21, 22:33
Bannlyst
Judar kan ju inte vara nazister/rasister/ultranationalister. De har ju varit med om förintelsen och allt det där. Man får inte heller kritisera varken judendomen eller judisk nationalism för då är man ju nazist

Trots det verkar det vara så att de för göra vad de behagar. Man kan ju alltid dra förintelsekortet när någon påvisar att man bryter emot de mänskliga rättigheterna.
Citera
2013-09-21, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Varför röstar du inte på SvP, som står för samma israeliska linje du försvarar i Israel men för svenskarna?

Nu är jag inte sympatisör till SvP på något sätt, avskyr partiet men jag måste ändå vända mig emot det du skriver. Det är en stor skillnad. Svenskarna har aldrig riktigt stulit ett land som "israelerna" har gjort.
Men Palestina fanns (och finns enligt min åsikt) och det bokstavligen stal judarna och kallade det för ett judiskt hemland - trots att detta är en paradox i den judiska tron.
Israel har inte bara gjort sig skyldiga till ett stort brott emot mänskligheten, de har dessutom samma tortyrmetoder och fascistiska tendenser som Hitler hade. Kanske tom. värre!
Citera
2013-09-21, 22:37
Medlem
Citat:
Det är viktigt för din trovärdighet som debattör.

Men i praktiken gör du inte det. SD stödjer inte svenskarnas rätt till ett eget land. Via ditt röstbeteende bevisar du att du inte stödjer svenskarnas rätt till ett eget land. Via ditt röstbeteende och dina inlägg avslöjar du dig som en simpel rasist som tycker att svenskar är mindre värda än judar.

Varför röstar du inte på SvP som står för en israelisk linje för svenskarna?

Är du helt hjärntvättad av SVP? självklart så stödjer SD Svenskarnas rätt till Sverige. SD vill försöka att rädda av vad som räddas kan på demokratisk väg. Men visst är du SVPare och anser att alla utlänningar ska skickas hem till siste man så är vi inte riktigt på samma linje.

Jag anser att alla folk har rätt att vara herrar i eget hos och att alla folk har rätt till sina egna länder.
Som Svensk så ligger min prioritet hos det Svenska folket och den Svenska nationen, alla andra nationer är sekundära till mig.
Citera
2013-09-21, 22:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Nu är jag inte sympatisör till SvP på något sätt, avskyr partiet men jag måste ändå vända mig emot det du skriver. Det är en stor skillnad. Svenskarna har aldrig riktigt stulit ett land som "israelerna" har gjort.
Men Palestina fanns (och finns enligt min åsikt) och det bokstavligen stal judarna och kallade det för ett judiskt hemland - trots att detta är en paradox i den judiska tron.
Israel har inte bara gjort sig skyldiga till ett stort brott emot mänskligheten, de har dessutom samma tortyrmetoder och fascistiska tendenser som Hitler hade. Kanske tom. värre!
Håller med om att man inte kan jämföra länderna rakt av men din giltiga invändning försämrar ju knappast min poäng gentemot rashataren "Doktoranden".
Citera
2013-09-21, 22:47
Medlem
Citat:
Är du helt hjärntvättad av SVP? självklart så stödjer SD Svenskarnas rätt till Sverige. SD vill försöka att rädda av vad som räddas kan på demokratisk väg. Men visst är du SVPare och anser att alla utlänningar ska skickas hem till siste man så är vi inte riktigt på samma linje.

Jag anser att alla folk har rätt att vara herrar i eget hos och att alla folk har rätt till sina egna länder.
Som Svensk så ligger min prioritet hos det Svenska folket och den Svenska nationen, alla andra nationer är sekundära till mig.

Om du stödjer Israels invandringspolitik borde du stödja SvP. SD är i sammanhanget ett gäng fjantiga liberaler, de vill ju bedriva en rasfrämmande invandring bara i mindre skala! Judarna i Israel skulle aldrig få för sig att prata om "öppen judiskhet".

Kan ni tänka er det, en ledamot i Knesset, som står och talar om "öppen judiskhet"?
Citera
2013-09-21, 22:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
självklart så stödjer SD Svenskarnas rätt till Sverige.
Nej, du ljuger. SD vill inte göra något åt den utveckling som automatiskt kommer att leda till att svenskarna förlorar kontrollen över Sverige.
Citat:
SD vill försöka att rädda av vad som räddas kan på demokratisk väg
Israel är väl en demokrati? De vill ju göra mycket mer än SD vill. Nyligen betalade de en afrikansk stat för att bli av med tiotusentals svarta som uppehöll sig i landet. Det var en demokratisk väg som SD inte vill ta. Stödjer du att Sverige skickar tiotusentals svarta invandrare till ett afrikanskt land mot betalning? Jag vet svaret: Det gör du inte eftersom du stödjer SD, ett parti som är emot såna åtgärder. Jag har precis bevisat att du ljuger.
Citat:
Nej, det är du inte. Du stödjer öppet ett parti som är emot det du påstår dig vara för. Du är en skamlös lögnare.
Senast redigerad av baggebo1 2013-09-21 kl. 22:52.
Citera
2013-09-21, 22:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Om du stödjer Israels invandringspolitik borde du stödja SvP. SD är i sammanhanget ett gäng fjantiga liberaler, de vill ju bedriva en rasfrämmande invandring bara i mindre skala! Judarna i Israel skulle aldrig få för sig att prata om "öppen judiskhet".

Kan ni tänka er det, en ledamot i Knesset, som står och talar om "öppen judiskhet"?
Om "Doktoranden" startade ett parti som ville se samma politik mot judar i Israel som h*n vill se mot svenskar i Sverige skulle h*n förmodligen registreras av den israeliska säkerhetspolisen som ett samhällsfarligt element.
Citera
2013-09-21, 22:52
Medlem
Några funderingar kring detta:

1. Om det är så att ledande SD:are poserar med judiska ultranationalister som med råge passerat gränsen till Arnstad-fascism så finns det både faror och möjligheter med det i förhållande till etablerad press.

Å ena sidan kanske detta hänger i luften som nästa drev. "Björn Söder tillsammans med våldsförespråkande rasistisk ultranationalist och islamofob!", varpå det är fritt fram att rabbla upp hårresande citat som Jimmie måste förhålla sig till i valrörelsens slutskede. Varför skulle Israel-kritiska röster från vänster inte slå in detta öppna mål, även om Bonniers och Expo duckar? Och varför skulle inte även dessa slänga en högerextrem israel under bussen för att komma åt SD?

Å andra sidan - om svensk media av någon anledning tiger still med dessa kopplingar av rädsla för att framställa Israel i dålig dager - ger det ett väldigt övertag att kunna ta rygg på ett Israel som inte riktigt synas i sömmarna på samma sätt som europeiska nationalister. "SD förespråkar ett långt mycket mindre radikal form av nationalism än den som delas även av vänstern i Israel - hur kan du opponera dig mot det, Peter Wolodarski?"

Förresten, varför har ingen avkrävt Arnstad en dom om Israel är en fascistisk stat, då den ju är långt mer ultranationalistisk och etniskt medveten än Norge? Udden med den frågan är inte ens riktad mot Israel utan Arnstad själv - hur han än svarar kommer han ju i en svår situation. Antisemit eller rasistisk hycklare?

2. Varför är det så många som kastar yxan i sjön när det gäller SD, för att i nästa ögonblick ge sig i kast med - hela det jävla politiska systemet?

Om det skulle vara omöjligt att inom lilla SD:s svensksinnade medlemskår opinionsbilda, lobba, intrigera, upplysa, ränksmida och infiltrera sig upp genom partiapparaten - hur ska det då vara möjligt att omforma hela samhället i stort i samma riktning?

Svensk etnicitet och nationalism är INTE DET MINSTA RADIKALT. Det är inte suspekt, det är inte krypto-någonting eller militant. Det är kärlek, reson, värme och förnuft. Det är folkstyre och hygglighet, inte revolution och kamp.

Etnisk sammanhållning är en naturordning, liksom familjeband. Det är en trygg känsla av att höra samman som bara kan vara osynlig i ett etniskt homogent land. Finlandssvenskarna visar att även vi vill uttrycka denna tillhörighet politiskt.

Den väg SD ska styras in på är inte att hata någon annan etnicitet, det är att bejaka den svenska. Det finns plats för andra etniciteter i både SD och Sverige - men ett absolut krav är att de är införstådda med att Sverige är värdefullt och unikt för att det är präglat av svenskar, inte jordens alla folk. Andra folk har sina unika länder, vilket är dem väl unt.

Om man inte gillar det svenska, gillar svenskar och bejakar deras företräde i just Sverige - då tycker jag inte man hör hemma i det här landet. Och man ska definitivt konkurreras ut ur SD.
Citera
2013-09-21, 22:53
Medlem
Citat:
Om "Doktoranden" startade ett parti som ville se samma politik mot judar i Israel som h*n vill se mot svenskar i Sverige skulle h*n förmodligen registreras av den israeliska säkerhetspolisen som ett samhällsfarligt element.

Troligen. Jag skulle nog betrakta den israeliska politiken kring invandring som mer "extrem" än SvPs. Folk är av naturliga skäl kritiska och skeptiska gentemot Israel (är man normal går inte annat) men vet väldigt lite om den judiska mentaliteten. Författare som Shahak borde vara obligatorisk läsning i skolorna, det är rent skrämmande. Det rör sig om en rasism på en nivå som inga vita människor bär på mig veterligen.
Senast redigerad av Europeisch 2013-09-21 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in