2013-09-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Anser Du att SDU är "kryptonazister"?
Vad vore det hemska med ett etniskt homogent Sverige?

Sedan hur ser Du själv på SD utvecklingen i dagens läge?
Jag själv gillar verkligen Kasselstrand å SDU men jag blir ledsen hur han blir behandlat av moderpartiet.

Sedan så våndas jag verkligen mellan vilka jag ska välja vid nästa val.

Är jag en nazist?

Nej, jag har ingen anledning att betrakta SDU som kryptonazistiskt. Ser man till debattartiklarna som kommer från Gustav Kasselstrand och hans närmaste krets så är de så gott som alltid relevanta, sakliga och har en bra ämnesbredd. Att moderpartiet ser honom som ett problem tyder på att det finns egon som löpt amok inom partitoppen.

När det gäller SD i stort så växer de både i opinionen och ifråga om medlemsantal, och att vinna över folk till en invandringskritisk agenda är viktigare än allting annat. Jag noterar också att de lyckades positionera sig riktigt bra när det gällde jobbskatteavdraget, vilket jag tror kommer betala sig i opinionen. Vidare tror jag problemen när det gäller partiets pro-Israeliska hållning är överdrivna. Det handlar inte om att prioritera judar över svenskar, det handlar om att bli av med nazistämpeln för att vinna svenskarnas förtroende. På det hela taget verkar det gå ganska bra. Den dåligt fungerande relationen till SDU är det enda som sticker mig i ögonen.

Jag ser inga problem med ett etnisk homogent Sverige, men jag ser däremot problem med att jaga ut etablerade och föredömliga samhällsmedborgare ur landet, och därför håller jag mig till SD och deras öppna svenskhet. Men jag moraliserar inte över folk som röstar SvP. De har beslutat sig för att göra detta utifrån vad de betraktar som rationella premisser, varken mer eller mindre.

/SD-trollet
Citera
2013-09-21, 22:01
Medlem
Citat:
Men skulle Sverige göra samma sak som Israel hade det varit en massiv kritik emot Sverige, varför denna dubbla standard? Vart kan man läsa om denna massiva kritik emot Israel?

SD kritiserar inte Israel men SVP gör det. Jag håller med dig, varför denna kritik mot Israel?

Citat:
Ett etniskt homogent Sverige = Nazism? Israel en nazistiskt stat?
Är Japan en nazistiskt stat? Kina? Polen?

Jag skulle önska ett etniskt homogent Sverige i den mån det är möjligt på demokratisk väg. Jag önskar även ett homogent Israel och ett homogent Japan.

Citat:
EDIT: Alla partier bedriver propaganda emot andra partier för att få röster?

Visst är det så. Därför ska man inte ta allt för hårt på påhoppen från andra partier.
Citera
2013-09-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bra.
För att de anser att folket som lever i det landet är mer värt än folket som lever i landet de verkar i.
Du är alltså helt normal. Dessutom har du fattat att som normal Sverigevän röstar man inte på ett rasistiskt parti som ser dig och ditt folk som mindre värt än andra folk.

SvP 2014!

Det SD håller på med är fruktansvärt provocerande. Dom ska ha cred för att ha lyft invandringsfrågan genom att komma in i riksdagen, tidigare var jag inte insatt utan röstade på dom i tron att dom ville stoppa invandringen men det blir mer uppenbart att dom låtit sig kapas.

Det är så sunkigt, som att bedra sin vackra fru genom att springa ärenden åt och uppvakta nån grotesk sugga som dessutom hatar en och helst av allt skulle vilja se en död. Ofattbart.
Citera
2013-09-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Typisk SD-logik.

När svenskar månar om sitt eget folk och rätten till sitt land = HEMSK NAZIST.
När judar månar om sitt eget folk och rätten till sitt land = ETT FÖREDÖME.

SD månar också om Svenskarnas rätt till Sverige. Nazist kallar man bara dem som är nazister som t.e..x. SVP.
Som nationalist så är det väl rimligt att önska ett Israel åt judarna som ett Sverige åt Svenskarna, eller ett Japan åt Japanerna.
Citera
2013-09-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Där har ni sionismen i ett nötskal. Det finns ingen som helst möjlighet att kombinera sionism med annan nationalism eftersom sionismen i precis allt står i direkt motsatsförhållande till all annan nationalism. Är man sionist är man per definition antinationalist gentemot alla andra nationaliteter.

Sionismen i dess rena form bygger på att Judarna ska få ett eget land att leva i dvs Israel. Det är väl en sak som vilken nationalist som helst kan instämma i. Att det sedan finns en hel del judar som propagerar för massinvandring i andra länder är en helt annan fråga och har inget med sionism att göra. Judarna känner väl sig helt enkelt säkrare i mångkulturella samhällen än homogena. Det är naturligtvis inget som jag som nationalist kan sympatisera med.
Citera
2013-09-21, 22:10
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Vi måste se saker för vad det är. Svenskarnas parti är ett nazistiskt parti som bedriver propaganda mot SD för att gynna sin sak. SVP har för avsikt att plocka så mycket folk som möjligt från SD inför valet 2014.
Dessutom så förstår jag inte varför man gnäller på Israel? det är ett föredömligt land där man måste vara av folkets etnicitet för att bli medborgare. Dessutom så betalar man länder i Afrika för att ta till baka sina medborgare som invandrat till Israel. Men för en nazist så är det väl logiskt att tycka illa om Israel för att landets medborgare är judar.

Haha, råkade hitta det här i tråden om valet i Tyskland:
Citat:
Trots att NPD är för radikala för mig så skulle min röst hamnat på dem i det Tyska valet.
1,6% är egentligen löjligt lågt för att vara Tysklands största nationalistiska parti. Hoppas att de går kraftigt framåt i valet.

"Ideologiskt avvikande"?

Visst är Israels politik med ytterst restriktiv invandring, tvångsrepatriering, och fokus på det egna folket "föredömlig". Men i ett europeiskt, och i synnerhet ett svenskt, sammanhang skulle nog många beskriva det som en "nazistisk" politik.
Senast redigerad av Autochthon 2013-09-21 kl. 22:15.
Citera
2013-09-21, 22:10
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
SD kritiserar inte Israel men SVP gör det. Jag håller med dig, varför denna kritik mot Israel?
För att Israel via sin världsomstörtande agenda är ett hot mot alla nationalstater i världen.
Citat:
Jag skulle önska ett etniskt homogent Sverige i den mån det är möjligt på demokratisk väg. Jag önskar även ett homogent Israel och ett homogent Japan.
Du verkar ju vara SD:are? Varför ljuger du då och säger att du önskar ett etniskt homogent Sverige? SD utesluter personer som önskar ett etniskt homogent Sverige. Enligt deras egen medlemspolicy är det ett värre brott att vilja ha ett etniskt svenskt Sverige än att stödja liberalismen eller kommunismen. Svara nu: Varför ljuger du?
Citera
2013-09-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Israel bedriver en enormt skadlig lobbyverksamhet som skickar västerlänningar i döden för Israels skull, skapar onaturliga flyktingströmmar och driver våra länder i fördärvet. Deras krigshets har gång på gång ställt oss på randen till ett tredje världskrig, nu senast med Syrien-konflikten som utgångspunkt. Israel har stora mängder kärnvapen som de inte kommer att dra sig för att använda om saker inte går deras väg. Det är så långt ifrån ett föredöme man kan komma.

Deras syn på invandringspolitik är väl ett föredöme? Även deras vilja att bevara den Judiska etniciteten är väl ett föredöme? precis som deras vilja att hålla ihop och försvara sitt land?
Citera
2013-09-21, 22:13
Medlem
Citat:
Sionismen i dess rena form bygger på att Judarna ska få ett eget land att leva i dvs Israel. Det är väl en sak som vilken nationalist som helst kan instämma i. Att det sedan finns en hel del judar som propagerar för massinvandring i andra länder är en helt annan fråga och har inget med sionism att göra. Judarna känner väl sig helt enkelt säkrare i mångkulturella samhällen än homogena. Det är naturligtvis inget som jag som nationalist kan sympatisera med.

Men varför är det så oerhört viktigt för dig hur just judarna i israel mår? Varför engagerar du dig inte för Bolivianernas välmående i Bolivia? Ditt hus brinner och du går över till grannen och putsar hans porslin.
Citera
2013-09-21, 22:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Du stödjer enligt egen utsago Sverigedemokraterna, ett parti som uttalat är emot ett eget land för svenskarna. Varför tycker du då att det är självklart att stödja judarnas rätt till en egen stat?
Citera
2013-09-21, 22:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Deras syn på invandringspolitik är väl ett föredöme? Även deras vilja att bevara den Judiska etniciteten är väl ett föredöme? precis som deras vilja att hålla ihop och försvara sitt land?
Men du försvarar ju fortfarande SD som är emot samma saker för svenskar! Varför? Så länge du inte förklarar dig måste jag dra slutsatsen att du är rasist: Du anser inte att svenskar har samma rätt som judar.
Citera
2013-09-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Och de många många judar som stödjer Israel för Israeler, men som samtidigt stödjer att driva bort svenskar och vita folk och blanda bort oss världen över? Ingen slump att Bonnierfamiljen och deras mediaimperium identifierar sig med sin judisk sida som dem själv sagt. Eller varför media, lobbygrupper och allt annat med mycket judar nästan uteslutande har antivita agendor på dagordningen.

Ursäktar du bort antivitt hat för att de "stackars" judar som skadar vårt folk inte ska ställas till rätta?

Jag stödjer Judarnas rätt till sitt land och anser att deras sätt att försvara det är ett föredöme. Jag stödjer även deras rätt att bevara sitt eget folk och deras invandringspolitik som de bedriver i Israel.
Vad judar gör på andra håll i världen är inget jag stödjer om det handlar om att t.e.x. bedriva mångkulturell propaganda m.m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in