2013-09-21, 21:02
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Gäller det även tyskar som gjorde "extrema uttalanden" under andra världskriget? Släpp det där nu, SD-ledningen har olika måttstockar för judar och vita. Så är det och det är bara att erkänna.
Tramsa inte nu. Om det hade varit någon enstaka tysk som hade tappat sansen och vräkt ur sig detta eftersom Tyskland blev utsatt för en väpnad invasion hade man kunnat ha lite överseende med denna person, även om sådana uttalanden inte är bra (vilket jag redan har sagt). Men nu var det ju Tyskland själva som invaderade och detta baserade man på en åskådning som baserades på utalanden som det vi diskuterar. Kan du se skillnaden? Du jämför helt galet.
Citera
2013-09-21, 21:02
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Vi måste se saker för vad det är. Svenskarnas parti är ett nazistiskt parti som bedriver propaganda mot SD för att gynna sin sak. SVP har för avsikt att plocka så mycket folk som möjligt från SD inför valet 2014.
Dessutom så förstår jag inte varför man gnäller på Israel? det är ett föredömligt land där man måste vara av folkets etnicitet för att bli medborgare. Dessutom så betalar man länder i Afrika för att ta till baka sina medborgare som invandrat till Israel. Men för en nazist så är det väl logiskt att tycka illa om Israel för att landets medborgare är judar.
Men skulle Sverige göra samma sak som Israel hade det varit en massiv kritik emot Sverige, varför denna dubbla standard? Vart kan man läsa om denna massiva kritik emot Israel?

Ett etniskt homogent Sverige = Nazism? Israel en nazistiskt stat?
Är Japan en nazistiskt stat? Kina? Polen?

EDIT: Alla partier bedriver propaganda emot andra partier för att få röster?
Senast redigerad av klashback 2013-09-21 kl. 21:05.
Citera
2013-09-21, 21:04
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
1 är helt fel, 2 har sina poänger och 3 helt irrelevant. Åkesson är inte sionist.
Fint, då vet jag vad du tycker och tror. Du och jag tycker och tror olika. Mångfald, du vet.

Vad Åkesson (uppenbarligen är den käre ledaren av helt avgörande betydelse) är och inte är, tycker och inte tycker, är ofta höljt i dunkel, då han sällan talar ur skägget. Och när han väl öppnar käften på vid gavel så kan det gå som i min signatur.

Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret

Citat:
Ursprungligen postat av JP
Min logik är glasklar, men inte för dig. Jag står fast i att man kan ha större överseende med extrema uttalanden när de sker i väpnad konflikt. Allt blir mer extremt i krig.

Gäller det även tyskar som gjorde "extrema uttalanden" under andra världskriget? Släpp det där nu, SD-ledningen har olika måttstockar för judar och vita. Så är det och det är bara att erkänna.

Tysk hets mot t.ex. polacker innan kriget bör faktiskt i så fall också ha varit legitim, eftersom den tyska minoriteten i Polen utsattes för statligt sanktionerad förföljelse (inkl. våld) under mellankrigstiden. Men efter krigsutbrottet var det alltså definitivt fritt fram att hata. (Ockupationen verkar inte heller vara något större problem, om vi ska fortsätta jämförelsen.)

Den enklaste slutsatsen - utgående från hur man faktiskt agerar i olika ärenden - är, som du säger, att SD-ledningen har olika måttstockar för israeler/judar och européer.

Å andra sidan har man kontakter med både FPÖ och Vlaams Belang, och dessa partier innehåller ju även på toppnivå personer som skulle riskera uteslutning ur SD.
Citera
2013-09-21, 21:07
Medlem
Citat:
Vi måste se saker för vad det är. Svenskarnas parti är ett nazistiskt parti som bedriver propaganda mot SD för att gynna sin sak. SVP har för avsikt att plocka så mycket folk som möjligt från SD inför valet 2014.
Dessutom så förstår jag inte varför man gnäller på Israel? det är ett föredömligt land där man måste vara av folkets etnicitet för att bli medborgare. Dessutom så betalar man länder i Afrika för att ta till baka sina medborgare som invandrat till Israel. Men för en nazist så är det väl logiskt att tycka illa om Israel för att landets medborgare är judar.

Typisk SD-logik.

När svenskar månar om sitt eget folk och rätten till sitt land = HEMSK NAZIST.
När judar månar om sitt eget folk och rätten till sitt land = ETT FÖREDÖME.
Citera
2013-09-21, 21:09
Medlem
Jag personligen börjar närma mig nolltolerans för SD efter rapporter som dessa. Har röstat på SD hittills (även i kyrkovalet) men nu går jag nog över till Svp. VARFÖR I HELVETE SKA ETT SVENSKT PARTI ÄGNA ENERGI ÅT ETT ANNAT JÄVLA LAND SOM SD GÖR?!!!!

Jag skiter fullständigt i israel, precis som jag skiter i Bangladesh eller Peru. Vi talar om ett parti som säger sig representera SVENSKAR.
Senast redigerad av RRynk 2013-09-21 kl. 21:12.
Citera
2013-09-21, 21:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Israel är en bas för judiska samhällsomstörtare och kulturmarxister att dra sig tillbaka till efter förrättat värv i goyimland. Landet är rasnationalistiskt för att bevara den judiska viljan att ta emot och försvara såna människor. I ett icke judedominerat land skulle såna typer inte ha en fristad.

Här propagerar Tommy Hansson, aktad SD-medlem och judedyrkare, för att den värsta spionen USA någonsin råkat ut för, juden Jonathan Pollard, ska friges:

http://tommyhansson.wordpress.com/2013/08/17/domde-spionen-pollard-sagar-israeliska-regeringen/

Där har ni sionismen i ett nötskal. Det finns ingen som helst möjlighet att kombinera sionism med annan nationalism eftersom sionismen i precis allt står i direkt motsatsförhållande till all annan nationalism. Är man sionist är man per definition antinationalist gentemot alla andra nationaliteter.
Senast redigerad av baggebo1 2013-09-21 kl. 21:26.
Citera
2013-09-21, 21:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Men skulle Sverige göra samma sak som Israel hade det varit en massiv kritik emot Sverige, varför denna dubbla standard? Vart kan man läsa om denna massiva kritik emot Israel?

Ett etniskt homogent Sverige = Nazism? Israel en nazistiskt stat?
Är Japan en nazistiskt stat? Kina? Polen?

EDIT: Alla partier bedriver propaganda emot andra partier för att få röster?
SD tar avstånd från partier som vill föra israelisk politik i Sverige. Man utesluter sådana medlemmar. Det är ett självklart bevis för att man inte ser Israel som ett föredöme för Sverige utan för att man anser att judarna är mer värda än svenskarna.
Citera
2013-09-21, 21:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRynk
Jag personligen börjar närma mig nolltolerans för SD efter rapporter som dessa. Har röstat på SD hittills (även i kyrkovalet) men nu går jag nog över till Svp.
Bra.
Citat:
VARFÖR I HELVETE SKA ETT SVENSKT PARTI ÄGNA ENERGI ÅT ETT ANNAT JÄVLA LAND SOM SD GÖR?!!!!
För att de anser att folket som lever i det landet är mer värt än folket som lever i landet de verkar i.
Citat:
Jag skiter fullständigt i israel, precis som jag skiter i Bangladesh eller Peru.
Du är alltså helt normal. Dessutom har du fattat att som normal Sverigevän röstar man inte på ett rasistiskt parti som ser dig och ditt folk som mindre värt än andra folk.

SvP 2014!
Senast redigerad av baggebo1 2013-09-21 kl. 21:26.
Citera
2013-09-21, 21:25
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Israel bedriver en enormt skadlig lobbyverksamhet som skickar västerlänningar i döden för Israels skull, skapar onaturliga flyktingströmmar och driver våra länder i fördärvet. Deras krigshets har gång på gång ställt oss på randen till ett tredje världskrig, nu senast med Syrien-konflikten som utgångspunkt. Israel har stora mängder kärnvapen som de inte kommer att dra sig för att använda om saker inte går deras väg. Det är så långt ifrån ett föredöme man kan komma.
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Tramsa inte nu. Om det hade varit någon enstaka tysk som hade tappat sansen och vräkt ur sig detta eftersom Tyskland blev utsatt för en väpnad invasion hade man kunnat ha lite överseende med denna person, även om sådana uttalanden inte är bra (vilket jag redan har sagt). Men nu var det ju Tyskland själva som invaderade och detta baserade man på en åskådning som baserades på utalanden som det vi diskuterar. Kan du se skillnaden? Du jämför helt galet.
Israels aggressiva expansionspolitik är baserad på precis den typ av åsikter som vi diskuterar, även om de ibland är mer taktiskt formulerade. Vem som startade andra världskriget är en separat fråga, men knappast nåt som talar för din tes oavsett var man ställer sig i den.

Den stora skillnaden i det här sammanhanget är att sådana som sätter Israel först alltid slätar över Israels övergrepp men demoniserar Tyskland. Det är inte en fråga om principer utan om vilken etnisk grupp som massmedia, filmindusti, och nu även SD-ledningen har tagit ställning för.
Senast redigerad av Nix-registret 2013-09-21 kl. 21:31.
Citera
2013-09-21, 21:33
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Svenska folket stödjer tanken på en tvåstatslösning, men det är inget som avgör hur de röstar. Man kan ifrågasätta sig om SD vinner mer på att skaffa sig en brandvägg mot kryptonazisterna än de förlorar på tveksamma ställningstaganden i en känslig fråga som de inte känner till så väl. Att skaka av sig kryptonazisterna torde ha överordnad betydelse.

Är det nödvändigt? Det är svårt att veta. Vi vet inte hur utvecklingen inom partiet sett ut om ledningen varit mindre strikt. Kanske hade det inte spelat någon roll. Jämför med SDU som är mer uttalat nationalistiska och vars ordförande inte drar sig för att kritisera SD-ledningens Isrealvurm. Detta har inte hindrat att ungdomsförbundet ofta tycks fungera mer professionellt än moderpartiet. Eller hade vi kanske sett en tilltagande stollifiering, hyllad av det förväntade klientelet här på Flashback, medan partiet sjönk som en sten i fråga om opinionsstöd och sansade anhängare.

De två kategorier som helst sett en radikalisering av SD är troligtvis etablissemanget och SvP-anhängare, vilket är helt logiskt. Givetvis vill partiets fiender att det är självdestruktivt och marginaliserar sig självt.

/SD-trollet
Anser Du att SDU är "kryptonazister"?
Vad vore det hemska med ett etniskt homogent Sverige?

Sedan hur ser Du själv på SD utvecklingen i dagens läge?
Jag själv gillar verkligen Kasselstrand å SDU men jag blir ledsen hur han blir behandlat av moderpartiet.

Sedan så våndas jag verkligen mellan vilka jag ska välja vid nästa val.

Är jag en nazist?
Citera
2013-09-21, 21:56
Medlem
Som etnisk svensk och för dessas bästa bör man INTE rösta SD. Det finns bättre alternativ.
Citera
2013-09-21, 21:56
Medlem
Citat:

Och de många många judar som stödjer Israel för Israeler, men som samtidigt stödjer att driva bort svenskar och vita folk och blanda bort oss världen över? Ingen slump att Bonnierfamiljen och deras mediaimperium identifierar sig med sin judisk sida som dem själv sagt. Eller varför media, lobbygrupper och allt annat med mycket judar nästan uteslutande har antivita agendor på dagordningen.

Ursäktar du bort antivitt hat för att de "stackars" judar som skadar vårt folk inte ska ställas till rätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in