Citat:
Ursprungligen postat av
RevFront.
1 är helt fel, 2 har sina poänger och 3 helt irrelevant. Åkesson är inte sionist.
Fint, då vet jag vad du tycker och tror. Du och jag tycker och tror olika. Mångfald, du vet.
Vad Åkesson (uppenbarligen är den käre ledaren av helt avgörande betydelse) är och inte är, tycker och inte tycker, är ofta höljt i dunkel, då han sällan talar ur skägget. Och när han väl öppnar käften på vid gavel så kan det gå som i min signatur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nix-registret
Citat:
Ursprungligen postat av
JP
Min logik är glasklar, men inte för dig. Jag står fast i att man kan ha större överseende med extrema uttalanden när de sker i väpnad konflikt. Allt blir mer extremt i krig.
Gäller det även tyskar som gjorde "extrema uttalanden" under andra världskriget? Släpp det där nu, SD-ledningen har olika måttstockar för judar och vita. Så är det och det är bara att erkänna.
Tysk hets mot t.ex. polacker innan kriget bör faktiskt i så fall också ha varit legitim, eftersom den tyska minoriteten i Polen utsattes för statligt sanktionerad förföljelse (inkl. våld) under mellankrigstiden. Men efter krigsutbrottet var det alltså definitivt fritt fram att hata. (Ockupationen verkar inte heller vara något större problem, om vi ska fortsätta jämförelsen.)
Den enklaste slutsatsen - utgående från hur man faktiskt agerar i olika ärenden - är, som du säger, att SD-ledningen har olika måttstockar för israeler/judar och européer.
Å andra sidan har man kontakter med både FPÖ och Vlaams Belang, och dessa partier innehåller ju även på toppnivå personer som skulle riskera uteslutning ur SD.