2013-09-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Aha, jag trodde du efterfrågade på vilken nivå av FÖREKOMMANDE VÅLDTÄKTER som kvinnor skulle börja anpassas sig och om vi hade uppnått den nivån idag. Men jag tänker inte tjata som du gör.

Den här argumentationstekniken påminner mig om en kille jag kände som slog sin tjej.

Han hade slagit henne ett tiotal gånger under det två åren som var tillsammans, och vid ett tillfälle när vi pratade om detta sa han just att hon puttat honom en gång när hon vill komma ut ur lägenheten, men att han sannerligen inte tänkte tjata som hon gjorde om lite gruff.

Nåväl, lite off topic.
Citera
2013-09-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Så du har ingen uppfattning om vad kvinnor ska göra för begränsningar då alls alltså?

Vad har det med att jag bestämmer över kvinnor att göra?

Svara gärna tydligt.
Citera
2013-09-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Min fråga var alltså,

"Innebär det att jag är en av de personer som HOTAR kvinnor med våldtäkt? "

Och du svarar med ett utlägg/exempel rörande afganistan. Det känns inte som du besvrar min fråga alls, och undrar om du kan försöka svara på min fråga?
Det var tråkigt att det inte föll dig i smaken första gången jag svarade på frågan om vilka det är som hotar kvinnor med våldtäkt.

De som hotar kvinnor med våldtäkt är alltså de som säger att kvinnor som beter sig på ett visst sätt förtjänar att våldtas. Förutom de som faktiskt våldtar kvinnor förstås.
Citera
2013-09-21, 16:53
Medlem
Citat:
Så du har ingen uppfattning om vad kvinnor ska göra för begränsningar då alls alltså?

Både ja och nej.

Jag anser att alla människor har ett ansvar att anpassa/agera/hantera risker dom känner till, inkl risken att bli våldtagen.

Hur man väljer att göra detta är dock individuellt, så jag kan inte ge dig exempel på specifika anpassningar.
Citera
2013-09-21, 16:54
Medlem
Citat:
Vad har det med att jag bestämmer över kvinnor att göra?

Svara gärna tydligt.

Du har alltså en uppfattning om hur kvinnor ska klä sig och uppföra sig men du vill inte bestämma över någon. Är det så jag ska uppfatta dig?

Har du någon uppfattning om hur män ska klä sig och uppföra sig?
Citera
2013-09-21, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det var tråkigt att det inte föll dig i smaken första gången jag svarade på frågan om vilka det är som hotar kvinnor med våldtäkt.

De som hotar kvinnor med våldtäkt är alltså de som säger att kvinnor som beter sig på ett visst sätt förtjänar att våldtas. Förutom de som faktiskt våldtar kvinnor förstås.

Jo jag förstod, och jag blev intresserad om mitt resonemang gjorde mig till en av dom. Men du vill inte svara på det verkar det som?
Citera
2013-09-21, 16:55
Medlem
Citat:
Både ja och nej.

Jag anser att alla människor har ett ansvar att anpassa/agera/hantera risker dom känner till, inkl risken att bli våldtagen.

Hur man väljer att göra detta är dock individuellt, så jag kan inte ge dig exempel på specifika anpassningar.

Kvinnor ska alltså anpassa sig efter risker de känner till men du vet inte själv vad detta innebär alltså.

Varför tror du att kvinnor skulle ha den kunskapen då?
Citera
2013-09-21, 16:56
Medlem
Citat:
Kvinnor ska alltså anpassa sig efter risker de känner till men du vet inte själv vad detta innebär alltså.

Jag skrev faktiskt att det är INDIVIDUELLT, vilket innebär att jag vet vad det innebär för mig, men inte nödvändigtvis för andra.

Det innebär också att kvinnor har den kunskapen om sig själva.
Citera
2013-09-21, 16:58
Medlem
Citat:

Fast du kanske har en poäng. Kan kvinnor anpassa sig till de risker de känner till, eller behöver dom hjälp?
Citera
2013-09-21, 16:58
Medlem
Citat:
Jag skrev faktiskt att det är INDIVIDUELLT, vilket innebär att jag vet vad det innebär för mig, men inte nödvändigtvis för andra.

Det innebär också att kvinnor har den kunskapen om sig själva.

Hur kan kvinnor veta något om vilka risker det finns genom att ha kunskap om sig själv? Förklara gärna tydligt.
Citera
2013-09-21, 16:59
Medlem
Citat:
Hur kan kvinnor veta något om vilka risker det finns genom att ha kunskap om sig själv? Förklara gärna tydligt.

Ja du, nu har du verkligen vänt på allting. Snälla läs mitt inlägg en gång till, och formulera om din fråga.
Citera
2013-09-21, 16:59
Medlem
Citat:
Fast du kanske har en poäng. Kan kvinnor anpassa sig till de risker de känner till, eller behöver dom hjälp?

Vad behöver de hjälp med menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in