Citat:
Ursprungligen postat av
Levillain
Det är med största sannolikhet ett äktenskap för convenience.
Hon får ryktbarhet genom honom och vice versa. I det sistnämnda fallet är han inte lika beroende av henne som hon är av honom. Därav så stannar hon kvar. Om de skulle gå skilda vägar skulle hon inte värderas lika mycket i mediasammanhang. Helt enkelt eftersom hon inte har några egna meriter att falla tillbaks på. Hon har kommit fram genom sitt äktenskap med MP. Innan dess var hon bara Ulf Lundells dotter.Att tidningarna inte skriver om vad han har gjort eller vad vittnesmålen har sagt kan ha att göra med två saker. Förtalsrädsla eftersom han inte är åtalad eller ens kommer att bli dömd för det här. Hade han blivit tagen med"kola" på fickan vilket han förmodligen hade när stället stod i ljusan låga hade det blivit rubriker-igen. Det var antagligen av rädsla att åka fast som han försvann ut bakvägen ur fastigheten när polisen kom. Någon hade ju bevisligen kommit och "levererat" . Han hade det på sig och ville inte spola ned det i toaletten eller riskera att bli tagen när han gjorde det.
Hade han blivit tagen hade allt det som skett spridits inför öppen ridå. Nu går det inte. Han har stämt tidningar tidigare och vunnit och sannolikheten är stor att han stämmer igen och i egenskap av "stjärna" som nu är med på andra Hobbitfilmen som snart går upp så skulle det blir kännbart.
Andra skälet som Aftonbladet har att inte skriva om detta är att just Sanna är krönikör. Det kan ses som en "kommentar" till det hela att just Aftonbladet skriver att staden är för "stressig" för Micke. Varför skulle de egentligen bry sig om att skriva om det just i denna stund, då Sanna ska "uttala" sig? Hon hade aldrig fått "uttala" sig om att det är "stressigt" för Micke om det inte varit för det som hänt på Gotland. Det är en kommentar till det med en indirekt "förklaring" till hans beteende.
Hon har helt enkelt blivit ombedd att kommentera det hela av sin redaktion eftersom "så många ändå vet". Så har hon fallit till föga men valt att uttrycka sig med en kryptisk kommentar som inte betyder någonting men för andra som vet går det att göra en koppling...
Personligen tycker jag att det är pinsamt att det inte tas upp vad han gjort men det är faktiskt en sak för hennes försvarsadvokat. Det är den enda som har nytta av de uppgifterna och skulle komma undan med att ta upp det. Det som vittnena sagt innebär visserligen inte ett brott men hade det som den anklagade beskrivit och kunnat bevisas så hade det varit det. Det som skett inne i krögarens lägenhet lär väl inte krögaren röja till last för MP.
Håller med! Utspelet är "politiskt" om man kan kalla det för politik. Ett sätt att rädda ett ifrågasatt förhållandet som enbart är medialt, helt utan känslor. Sanna och "Mannen från Jakan"
eller hur han nu brukar titulera sig då han hamnat på efterfest.
De har visserligen varit på Gotland i sommar, men var för sig! Sanna (lämnade barnen hemma hos? Kanske farmor? Med egna fadern har hon visst begränsad kontakt, han tycker väl hon är patetisk?) tillbringade en vecka som panelhöna under Almedalsveckan, sedan tog hon en veckas semester med väninnorna på Fårö, för att under början av augusti åka på en chartervecka med väninnorna till medelhavet. Vad jag förstår är inte Persbrandt transa, dvs titulerar sig som Sannas väninna.
Sanna har inte nämnt särbo parets sommarstuga vid Ygne i någon blogg, twitter eller andra medier. Inte heller att hon mött eller umgåtts med Persbrandt. Jo, kanske! Bloggade hon inte om att hon fått någon SUV av märket Mercedes av Persbrandt, för att dra hästsläp, för någon vecka sedan?
Det är väl på den nivån deras så kallade förhållande är! Politik! Sannas närvaro gör att bubblan Persbrandt ännu inte spruckit fullständigt hos DVD films publiken. Och Sanna flyger mediala på uppströms vindar, så länge hon kan sitta som panelhöna, titulera sig som dotter till en fd missbrukare, mor till två barn, som hon har med den store skådespelaren och uttrycksfulle konstnären Persbrandt, som måste underförstått få jöka, kröka och röka på, för att inte konstnärsådran skall sina....
Men nu säger alltså Sanna att Persbrandts konstnärsådra kan få ännu bättre energi, om de bor på en gård tillsammans, långt från "stressen" och stan...
Jag tror att detta politiska utspel kommer efter att mordbrandsrättegången i Visby, att den inte fick det mediala uppslag i svenska folkhemmet. Nu krävs andra bullar - Vi flyttar ihop! Hänt i Häcken applåderar - Ty, här skall lösnummer säljas!