2013-09-16, 18:21
  #1189
Medlem
Ollonets avatar
Sånt här är verkligen underhållande.



Skådespelaren har under en novemberkväll 2005 ett par rejäla glas innanför västen och befinner sig på krogen Kvarnen. Det är minst sagt ett fasligt liv på Persbrandt. En ung dam fångar Beck-stjärnans intresse varpå han försöker inleda ett pusskalas. Något som inte gillas av den unga damens mor som kraftfullt protesterar mot pussförsöken. Ett vittne berättade för Aftonbladet: – Det såg ut som att de skulle börja boxas och hon skrek ”Ge fan i min dotter”. Efter att ha blivit avvisad av både mor och dotter gick det bara utför. Persbrandt tafsade på kvinnliga gäster, gormade ”jag är den största snortaren”, kastades ut av vakterna och hämnades med att kissa på krogkön samtidigt som han vrålade ”Jag kan göra vad fan jag vill”. Kvällen slutade inte där för stjärnan. Efter att ha blivit utkastad från Kvarnen och bortjagad från krogkön hoppade han in i en taxi med några yngre män. – De såg ut som gangstersnubbar. De tog taxin och åkte ner till Dramaten och klev in genom en personalingång, berättade Aftonbladets fotograf Per-Olof Sännås. Tillsammans med ungdomsgänget stannade Mikael Persbrandt sedan i Dramatens lokaler till fram på morgonen.
Citera
2013-09-18, 19:16
  #1190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Sånt här är verkligen underhållande.



Skådespelaren har under en novemberkväll 2005 ett par rejäla glas innanför västen och befinner sig på krogen Kvarnen. Det är minst sagt ett fasligt liv på Persbrandt. En ung dam fångar Beck-stjärnans intresse varpå han försöker inleda ett pusskalas. Något som inte gillas av den unga damens mor som kraftfullt protesterar mot pussförsöken. Ett vittne berättade för Aftonbladet: – Det såg ut som att de skulle börja boxas och hon skrek ”Ge fan i min dotter”. Efter att ha blivit avvisad av både mor och dotter gick det bara utför. Persbrandt tafsade på kvinnliga gäster, gormade ”jag är den största snortaren”, kastades ut av vakterna och hämnades med att kissa på krogkön samtidigt som han vrålade ”Jag kan göra vad fan jag vill”. Kvällen slutade inte där för stjärnan. Efter att ha blivit utkastad från Kvarnen och bortjagad från krogkön hoppade han in i en taxi med några yngre män. – De såg ut som gangstersnubbar. De tog taxin och åkte ner till Dramaten och klev in genom en personalingång, berättade Aftonbladets fotograf Per-Olof Sännås. Tillsammans med ungdomsgänget stannade Mikael Persbrandt sedan i Dramatens lokaler till fram på morgonen.

om de inte redan sagts så värkar de som Persbrand identifierar sig med sin rollfigur Gunvals Larsson, kanske de är dax för han att ta lugnare roller som pelle svanslös eller dyl
Citera
2013-09-20, 14:37
  #1191
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Stan är för stressig för Micke. Jo, landsbyden, exempelvis Gotland verkar ju mer avslappnat på någe vis - nakenhet och rädisor i en skön harmoni...

Citat:
Hittills har de varit *särbor. Nu kan Sanna *Lundell och Mikael Persbrandt vara på väg att flytta ihop på en gård.

- Stan är för stressig för Micke
http://www.expressen.se/noje/extra/sanna-lundell-stan-ar-for-stressig-for-micke/
Citera
2013-09-20, 14:53
  #1192
Medlem
Förstår inte Sanna. Hade jag varit ihop med en man som hade sex med andra för öppen ridå utan att skämmas, sprang omkring naken, tafsade på småtjejer så hade jag tappat respekten för honom. Ofta skyller MP och SL på att det är tidningarna som ljuger och det som påstås om Mickes svinerier med andra kvinnor är bara lögner.

Fast nu när vittnen i mordbrandsrättegången i Visby avslöjar hur MP beteer sig så kan ju inte Sanna blunda för det, förstår inte hur hon kan fortsätta vara ihop med honom utan att känna sig förnedrad och trampad på.Hur kan hon förlåta honom? För mig är det oförståeligt. Och vad är han för förebild för sina barn?Hade blivit äcklad av honom om det varit jag, fy.
Citera
2013-09-20, 17:09
  #1193
Medlem
Det är med största sannolikhet ett äktenskap för convenience.

Hon får ryktbarhet genom honom och vice versa. I det sistnämnda fallet är han inte lika beroende av henne som hon är av honom. Därav så stannar hon kvar. Om de skulle gå skilda vägar skulle hon inte värderas lika mycket i mediasammanhang. Helt enkelt eftersom hon inte har några egna meriter att falla tillbaks på. Hon har kommit fram genom sitt äktenskap med MP. Innan dess var hon bara Ulf Lundells dotter.Att tidningarna inte skriver om vad han har gjort eller vad vittnesmålen har sagt kan ha att göra med två saker. Förtalsrädsla eftersom han inte är åtalad eller ens kommer att bli dömd för det här. Hade han blivit tagen med"kola" på fickan vilket han förmodligen hade när stället stod i ljusan låga hade det blivit rubriker-igen. Det var antagligen av rädsla att åka fast som han försvann ut bakvägen ur fastigheten när polisen kom. Någon hade ju bevisligen kommit och "levererat" . Han hade det på sig och ville inte spola ned det i toaletten eller riskera att bli tagen när han gjorde det.

Hade han blivit tagen hade allt det som skett spridits inför öppen ridå. Nu går det inte. Han har stämt tidningar tidigare och vunnit och sannolikheten är stor att han stämmer igen och i egenskap av "stjärna" som nu är med på andra Hobbitfilmen som snart går upp så skulle det blir kännbart.

Andra skälet som Aftonbladet har att inte skriva om detta är att just Sanna är krönikör. Det kan ses som en "kommentar" till det hela att just Aftonbladet skriver att staden är för "stressig" för Micke. Varför skulle de egentligen bry sig om att skriva om det just i denna stund, då Sanna ska "uttala" sig? Hon hade aldrig fått "uttala" sig om att det är "stressigt" för Micke om det inte varit för det som hänt på Gotland. Det är en kommentar till det med en indirekt "förklaring" till hans beteende.

Hon har helt enkelt blivit ombedd att kommentera det hela av sin redaktion eftersom "så många ändå vet". Så har hon fallit till föga men valt att uttrycka sig med en kryptisk kommentar som inte betyder någonting men för andra som vet går det att göra en koppling...

Personligen tycker jag att det är pinsamt att det inte tas upp vad han gjort men det är faktiskt en sak för hennes försvarsadvokat. Det är den enda som har nytta av de uppgifterna och skulle komma undan med att ta upp det. Det som vittnena sagt innebär visserligen inte ett brott men hade det som den anklagade beskrivit och kunnat bevisas så hade det varit det. Det som skett inne i krögarens lägenhet lär väl inte krögaren röja till last för MP.
__________________
Senast redigerad av Levillain 2013-09-20 kl. 17:13.
Citera
2013-09-20, 20:17
  #1194
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
Det är med största sannolikhet ett äktenskap för convenience.

Hon får ryktbarhet genom honom och vice versa. I det sistnämnda fallet är han inte lika beroende av henne som hon är av honom. Därav så stannar hon kvar. Om de skulle gå skilda vägar skulle hon inte värderas lika mycket i mediasammanhang. Helt enkelt eftersom hon inte har några egna meriter att falla tillbaks på. Hon har kommit fram genom sitt äktenskap med MP. Innan dess var hon bara Ulf Lundells dotter.Att tidningarna inte skriver om vad han har gjort eller vad vittnesmålen har sagt kan ha att göra med två saker. Förtalsrädsla eftersom han inte är åtalad eller ens kommer att bli dömd för det här. Hade han blivit tagen med"kola" på fickan vilket han förmodligen hade när stället stod i ljusan låga hade det blivit rubriker-igen. Det var antagligen av rädsla att åka fast som han försvann ut bakvägen ur fastigheten när polisen kom. Någon hade ju bevisligen kommit och "levererat" . Han hade det på sig och ville inte spola ned det i toaletten eller riskera att bli tagen när han gjorde det.

Hade han blivit tagen hade allt det som skett spridits inför öppen ridå. Nu går det inte. Han har stämt tidningar tidigare och vunnit och sannolikheten är stor att han stämmer igen och i egenskap av "stjärna" som nu är med på andra Hobbitfilmen som snart går upp så skulle det blir kännbart.

Andra skälet som Aftonbladet har att inte skriva om detta är att just Sanna är krönikör. Det kan ses som en "kommentar" till det hela att just Aftonbladet skriver att staden är för "stressig" för Micke. Varför skulle de egentligen bry sig om att skriva om det just i denna stund, då Sanna ska "uttala" sig? Hon hade aldrig fått "uttala" sig om att det är "stressigt" för Micke om det inte varit för det som hänt på Gotland. Det är en kommentar till det med en indirekt "förklaring" till hans beteende.

Hon har helt enkelt blivit ombedd att kommentera det hela av sin redaktion eftersom "så många ändå vet". Så har hon fallit till föga men valt att uttrycka sig med en kryptisk kommentar som inte betyder någonting men för andra som vet går det att göra en koppling...

Personligen tycker jag att det är pinsamt att det inte tas upp vad han gjort men det är faktiskt en sak för hennes försvarsadvokat. Det är den enda som har nytta av de uppgifterna och skulle komma undan med att ta upp det. Det som vittnena sagt innebär visserligen inte ett brott men hade det som den anklagade beskrivit och kunnat bevisas så hade det varit det. Det som skett inne i krögarens lägenhet lär väl inte krögaren röja till last för MP.

Håller med! Utspelet är "politiskt" om man kan kalla det för politik. Ett sätt att rädda ett ifrågasatt förhållandet som enbart är medialt, helt utan känslor. Sanna och "Mannen från Jakan" eller hur han nu brukar titulera sig då han hamnat på efterfest.

De har visserligen varit på Gotland i sommar, men var för sig! Sanna (lämnade barnen hemma hos? Kanske farmor? Med egna fadern har hon visst begränsad kontakt, han tycker väl hon är patetisk?) tillbringade en vecka som panelhöna under Almedalsveckan, sedan tog hon en veckas semester med väninnorna på Fårö, för att under början av augusti åka på en chartervecka med väninnorna till medelhavet. Vad jag förstår är inte Persbrandt transa, dvs titulerar sig som Sannas väninna.

Sanna har inte nämnt särbo parets sommarstuga vid Ygne i någon blogg, twitter eller andra medier. Inte heller att hon mött eller umgåtts med Persbrandt. Jo, kanske! Bloggade hon inte om att hon fått någon SUV av märket Mercedes av Persbrandt, för att dra hästsläp, för någon vecka sedan?

Det är väl på den nivån deras så kallade förhållande är! Politik! Sannas närvaro gör att bubblan Persbrandt ännu inte spruckit fullständigt hos DVD films publiken. Och Sanna flyger mediala på uppströms vindar, så länge hon kan sitta som panelhöna, titulera sig som dotter till en fd missbrukare, mor till två barn, som hon har med den store skådespelaren och uttrycksfulle konstnären Persbrandt, som måste underförstått få jöka, kröka och röka på, för att inte konstnärsådran skall sina....

Men nu säger alltså Sanna att Persbrandts konstnärsådra kan få ännu bättre energi, om de bor på en gård tillsammans, långt från "stressen" och stan...

Jag tror att detta politiska utspel kommer efter att mordbrandsrättegången i Visby, att den inte fick det mediala uppslag i svenska folkhemmet. Nu krävs andra bullar - Vi flyttar ihop! Hänt i Häcken applåderar - Ty, här skall lösnummer säljas!
__________________
Senast redigerad av Kallis 2013-09-20 kl. 20:25.
Citera
2013-09-20, 20:32
  #1195
Medlem
Fast det jag reagerade på var just hennes uttalande om att de nog skulle flytta ihop. Trodde att efter det som skedde i Visby och övriga kola och sex med andra kvinnor incidenter så skulle SL ta ännu mer avstånd från MP. Efter hans uttalande om fittor, kukar, uppspikade blygdläppar osv. så är det inte kompatibelt med hennes kvinnosyn att funka som han. Troligen är hon så medberoende att hon inte ens vet om det.

Trodde att de inte bodde ihop för barnens och hemfridens skull. Hur kul vore det för barnen om han beteende sig som i Visby, drog hem unga kvinnor, svor och domederade? Om man själv är uppvuxen i ett missbrukarhem vill man inte att ens barn ska få uppleva det.
Trodde MP bodde själv så han kunde pyssla med sitt kola, sprit och kvinnor i lugn och ro och sen komma hem till Sanna när han var nykter och ville leva lite familjeliv.

Vilken klok, självförsörjande kvinna ställer upp på det som Sanna gör? Kan inte förstå, kan någon förklara? Tror inte att han har någon som helst nytta av henne i sin karriär, på vilket sätt har hon bidragit till den. Istället är det tvä
rtom så att hon glider på en räckmacka ihop med honom.
Citera
2013-09-21, 00:53
  #1196
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovetang
Fast det jag reagerade på var just hennes uttalande om att de nog skulle flytta ihop. Trodde att efter det som skedde i Visby och övriga kola och sex med andra kvinnor incidenter så skulle SL ta ännu mer avstånd från MP. Efter hans uttalande om fittor, kukar, uppspikade blygdläppar osv. så är det inte kompatibelt med hennes kvinnosyn att funka som han. Troligen är hon så medberoende att hon inte ens vet om det.

Trodde att de inte bodde ihop för barnens och hemfridens skull. Hur kul vore det för barnen om han beteende sig som i Visby, drog hem unga kvinnor, svor och domederade? Om man själv är uppvuxen i ett missbrukarhem vill man inte att ens barn ska få uppleva det.
Trodde MP bodde själv så han kunde pyssla med sitt kola, sprit och kvinnor i lugn och ro och sen komma hem till Sanna när han var nykter och ville leva lite familjeliv.

Vilken klok, självförsörjande kvinna ställer upp på det som Sanna gör? Kan inte förstå, kan någon förklara? Tror inte att han har någon som helst nytta av henne i sin karriär, på vilket sätt har hon bidragit till den. Istället är det tvä
rtom så att hon glider på en räckmacka ihop med honom.

Nej knappast i karriären men dom flesta "busar" vill nog ha en famn att vila i mellan eskapaderna.
Vad SL ser i honom vete fåglarna.
Citera
2013-09-21, 02:36
  #1197
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovetang
Fast det jag reagerade på var just hennes uttalande om att de nog skulle flytta ihop. Trodde att efter det som skedde i Visby och övriga kola och sex med andra kvinnor incidenter så skulle SL ta ännu mer avstånd från MP. Efter hans uttalande om fittor, kukar, uppspikade blygdläppar osv. så är det inte kompatibelt med hennes kvinnosyn att funka som han. Troligen är hon så medberoende att hon inte ens vet om det.

Ja, hon är ju uppvuxen med en alkoholist, och har gift sig med en annan. Micke Persbrandt måste ju ändå vara i samma liga som Ulf Lundell när det gäller supandet och kvinnoaffärerna? Hon är väl så inihelvete jävla medberoende att hon inte fattar nån annan verklighet. Hör ingenting, ser ingenting, vill inte förstå någonting. Det gäller ju att svetsa fast skygglapparna om man ska klara sig i den typen av äktenskap....
Citera
2013-09-21, 16:21
  #1198
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meniskel
om de inte redan sagts så värkar de som Persbrand identifierar sig med sin rollfigur Gunvals Larsson, kanske de är dax för han att ta lugnare roller som pelle svanslös eller dyl

Jag tror inte alls på detta jag, det är bara ett hittepå. Hans släkt från Mamma Inga-Lills
sida från Åland är på samma vis. Sprit i kroppen så går händerna som lärkvingar och ur
munnarna på dessa herrar, gamla som unga kommer bara prat om sex, exakt samma ordvokabulär
som kommer ur Persbrandts mun. Denna sida av Mikaels släkt är både säregna och lite enkla
men dom flesta har precis som Persbrandt utseendet på sin sida och kan bete sig någorlunda
utan alkohol eller annat i kroppen. Skall väl tilläggas att även damerna i denna släkt också
är lite udda och lite högfärdiga. Persbrandts beteende förvånar nog ingen om man känner
till denna sida av Mikaels släkt....
Citera
2013-09-21, 20:03
  #1199
Moderator
Schlesiens avatar
Sanna Lundell har fått egen tråd: https://www.flashback.org/t2224420

Posta din info/skvaller i lämpligast möjliga tråd.


/ Moderator
Citera
2013-09-22, 01:27
  #1200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, hon är ju uppvuxen med en alkoholist, och har gift sig med en annan. Micke Persbrandt måste ju ändå vara i samma liga som Ulf Lundell när det gäller supandet och kvinnoaffärerna? Hon är väl så inihelvete jävla medberoende att hon inte fattar nån annan verklighet. Hör ingenting, ser ingenting, vill inte förstå någonting. Det gäller ju att svetsa fast skygglapparna om man ska klara sig i den typen av äktenskap....

Du gör det för enkelt för dig. Hon vill inte ha kuk men hon vill ha bagaget som det innebär att vara ihop med en kändis och har sett till att cacha in på det så mycket som det någonsin går.

MP tror jag har fattat detta också. Har sett dem tillsammans och det är inga känslor som visas mellan paret och det var redan under 2007. Han verkade inte alls särskilt nöjd när han satt med henne. Inga leenden. Inte många ord. Hon satt också och stirrade men sade något ord då och då.Det var som om båda väntade på att tiden skulle gå och de bara satt där för att de var tvungna att göra det. Det var precis så som det såg ut. Visst de kan ha grälat innan men ser man det tillsammans med andra saker som kommit upp i tråden så kan det vara tecken på ett mönster. MP verkade vara väldigt explosiv i hennes sällskap men han höjde inte rösten. Har sett Persbrant privat vid andra tillfällen med andra brudar osv men tänker inte röja när och var eftersom det skulle bidra till att outa mig själv. Kort sagt har han sett ut och betett sig mer "normalt" utan henne.

I hennes sällskap har han sett förbannad och irriterad ut.

Jag tror han känner sig fri utan henne. Det är vad jag tror och jag tror att det är därför han tar i på alla sätt och vis. Jag tror inte att hon är så oskyldig som hon vill verka utan hon är nog en ganska beräknande person. Därav MP´s revolt. Tror att hon dessutom har rätt hårda nypor när det gäller det ekonomiska. Wille Crafoor klagade ju på att hon såg till att klösa honom på underhåll samtidigt som hon hade rätt till föräldrapenningen. Tror det var så...

Visserligen skall man väl pynta om man satt ungar till världen men vi får väl hoppas att pengarna går till ungarna och inte till en massa Sex and the City trams som det faktiskt verkar som. Är man morsa lämnar man inte bort ungarna 3/4 av tiden under sommarlovet.

Ingen av dem verkar vilja ta ansvar. Inte attraktivt.

Nej. Nog är MP en idiot alltid men väljer man att leva med en person som är som han samtidigt som man också skiter rätt mycket i ungarna man satt till världen fast med litet andra medel än MP så är man ändå en idiot. Bara en annan sorts idiot.

Att lämna ifrån sig ungarna till någon för att man själv ska leka större delen av deras lov visar att man inte är mogen uppgiften. Det gäller bägge två.
__________________
Senast redigerad av Levillain 2013-09-22 kl. 02:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in