Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-21, 14:08
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummoxed
Min farhåga är att Svp ska använda gentester för svenskheten och inte fästa så stor vikt vid uppenbarheter i utseende. Italienare och spanjorer kan då räknas som svenskar trots att man uppenbart kan se att de inte passar in i den nordiska folkkroppen. Men kan man kombinera gentester med det visuella så är jag med på tåget.
Mig veterligen i genetisk likhet så överlappar svenskarna dessa folk primärt:

- Tyskar(nordtyskar i synnerhet), norrmän, danskar, nederländare

Ska vi utvidga det lite till folk som svenskar angränsar till så finner vi:

- Polacker, tjecker, fransmän, britter, irländare

Resterande europeiska folk överlappar eller angränsar inte svenskarna. Just balterna vet jag inte hur det ligger till med faktiskt, men finnarna vet vi att de inte överlappar eller angränsar med svenskar.
Citera
2013-09-21, 14:13
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummoxed
Tack för svar Pust. Om alla europeiska folk är välkomna så är inte Svp ett alternativ om man vill ha ett svenskt Sverige, man får väl leta vidare.

I den andra intervjun säger Jacobsson att norrmän och engelsmän kan bli svenskar, inte norrmän och greker. Jag tolkar det alltså som att en smärre grupp "främmande" européer (som benämns som gränsfall) kan tolereras, men däremot helst inte välkomnas på nytt.
Citera
2013-09-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately

Resterande europeiska folk överlappar eller angränsar inte svenskarna. Just balterna vet jag inte hur det ligger till med faktiskt, men finnarna vet vi att de inte överlappar eller angränsar med svenskar.

Finnar lär aldrig vara ett problem då vi har mängder av finnar i Sverige och även i partiet. Tror ju knappast SvP lär göra sig av med sina finska medlemmar. Balter är förövrigt såvitt jag förstår närbesläktade med svenskar genetiskt sett.
Citera
2013-09-21, 14:41
Medlem
KillForSatans avatar
För lite mer än 10 dagar sen beställde jag en bunt med klistermärken från både SvP och SMR. Paketet från SMR anlände ett par dagar efter det att betalningen var gjord, men från SvP och deras shop Arminius har jag inte hört ett ljud. Oerhört dåligt och oprofessionellt att inte kunna få ut material när man vill växa som parti.
Citera
2013-09-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
I den andra intervjun säger Jacobsson att norrmän och engelsmän kan bli svenskar, inte norrmän och greker. Jag tolkar det alltså som att en smärre grupp "främmande" européer (som benämns som gränsfall) kan tolereras, men däremot helst inte välkomnas på nytt.

Frågan är ju rätt irrelevant egentligen då det inte lär bli tal om massintegration av varken greker, spanjorer eller italienare i Sverige. Däremot kan jag inte tänka mig att de som är här kommer kastas ut heller. Men inte heller lär det väl dyka upp speciellt många fler än en och annan enstaka individ vilket förmodligen inte lär vara något problem
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-09-21 kl. 14:50.
Citera
2013-09-21, 14:44
Medlem
george-nadas avatar
Snabb fråga: Punkt 1 i partiprogrammet står det "...Detta innebär att endast personer som är genetiskt lika svenskarna skall kunna få medborgarskap i Sverige för att kunna tas upp av samhället och bli en del av den svenska identiteten."

Vilka är genetiskt lika svenskarna? Hur ska man komma fram till om någon är genetiskt likt vid t.ex. ett ansökande om medborgarskap?
Citera
2013-09-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillForSatan
För lite mer än 10 dagar sen beställde jag en bunt med klistermärken från både SvP och SMR. Paketet från SMR anlände ett par dagar efter det att betalningen var gjord, men från SvP och deras shop Arminius har jag inte hört ett ljud. Oerhört dåligt och oprofessionellt att inte kunna få ut material när man vill växa som parti.

Vet hur det känns. Leveranstiden brukar ligga uppemot 10 dagar som värst och i genomsnitt på det jag beställt ca 7 dagar. har klagat flera gånger så jag hoppas det blir bättring i framtiden då Arminius trots allt är ett företag
Citera
2013-09-21, 14:46
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Snabb fråga: Punkt 1 i partiprogrammet står det "...Detta innebär att endast personer som är genetiskt lika svenskarna skall kunna få medborgarskap i Sverige för att kunna tas upp av samhället och bli en del av den svenska identiteten."

Vilka är genetiskt lika svenskarna? Hur ska man komma fram till om någon är genetiskt likt vid t.ex. ett ansökande om medborgarskap?

Jag postade uttalanden från Jacobsson om just det för mindre än en timme och bara några inlägg sedan...
Citera
2013-09-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada

Såvitt jag tolkar det så är det främst europeer från närliggande länder typ nordvästra europa med vissa undantag av syd och östeuropeer beroende på hur utblandade dessa personer är med ickevita folk som åsyftas som genetiskt lika svenskarna, dvs vita västerländska folk. Detta går lätt att avgöra med ett modernt litet DNA test. Däremot tippar jag på att personer som är syd eller östeuropeer och redan befinner sig här förmodligen ej kommer slängas ut utan på sikt kommer tas upp i den svenska folkkroppen
Citera
2013-09-21, 14:57
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately

Ett bra svar. De folk som överlappar tycker jag kan vara välkomna och resten ska inte tillåtas i den nordiska folkkroppen. Européer av olika slag kan vara välkomna som gäster, under begränsad tid, men de ska inte blanda upp med svenskar.
Citera
2013-09-21, 15:03
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Såvitt jag tolkar det så är det främst europeer från närliggande länder typ nordvästra europa med vissa undantag av syd och östeuropeer beroende på hur utblandade dessa personer är med ickevita folk som åsyftas som genetiskt lika svenskarna, dvs vita västerländska folk. Detta går lätt att avgöra med ett modernt litet DNA test. Däremot tippar jag på att personer som är syd eller östeuropeer och redan befinner sig här förmodligen ej kommer slängas ut utan på sikt kommer tas upp i den svenska folkkroppen

Det är dock inte bara syd och östeuropéer som kan vara "utblandade" med icke-vita. Mongolerna hann ju ända till Polen och Österrike innan dem stoppades, och så har vi ungrarna, finnarna, samerna och estländarna att tänka på.
Citera
2013-09-21, 15:21
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Finnar lär aldrig vara ett problem då vi har mängder av finnar i Sverige och även i partiet. Tror ju knappast SvP lär göra sig av med sina finska medlemmar. Balter är förövrigt såvitt jag förstår närbesläktade med svenskar genetiskt sett.
Nu sade jag inget om vad som är problem eller inte, utan konstaterade bara genetisk likhet.

Det ser ut ungefär såhär:

http://img377.imageshack.us/img377/2544/laoplotvu4.jpg
http://img79.imageshack.us/img79/193/laoplot02qp5.jpg
http://www.nature.com/nrg/journal/v12/n3/fig_tab/nrg2952_F2.html

Finnarna är en udda fågel som inte angränsar några andra i Europa. Nu är förvisso inte estländarna och samerna med i dessa jämförelser, men det är väl troligt att finnarna angränsar eller överlappar till de folken dock. Hur det ligger till med letterna och litauerna är dock ovisst för mig.

Även i denna jämförelse verkar de inte finnas med:
http://blog.23andme.com/wp-content/uploads/2008/09/novembreblogpostfig.jpg
Senast redigerad av Deliberately 2013-09-21 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in