Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-21, 09:54
Medlem
Naturochtraditions avatar
Riktigt obehagligt när dessa intellektuellt frånvarande "folkhjältar" uppmanar till våld mot nationella. Massan ser upp till dem och några lär precis lika plikttroget som dem springer sionismens ärenden följa deras uppmaning. Samtidigt avskräcks de som börjar inse vilka religiöst extrema krafter som besitter världens skräckherravälde. Att arabfolk springer runt och härjar förefaller sig väl helt naturligt för detta begåvade radarpar.

Svenskfientliga som misshandlar nationellas husdjur säger väl en hel del om vilka djävla sjuka människor som finns i dessa kretsar. Skenheliga kräk som tror sig representera någon slags "godhet" och motstånd till förtrycket.
Citera
2013-09-21, 09:58
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Västerlänningar, inte bara västeuropéer.

Skrev fel där. Poängen blir ju om något bara starkare, räknar man västerlänningar totalt sett så finns ju många blandade folkgrupper som är vita och är dessa okej att ta in så blir svenskheten ännu mer bortblandad. Jag hoppas att jag missförstått politiken dock.
Citera
2013-09-21, 10:01
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
Riktigt obehagligt när dessa intellektuellt frånvarande "folkhjältar" uppmanar till våld mot nationella.

Så har det alltid varit, det är inget att gnälla över egentligen.
Citera
2013-09-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummoxed
Så har det alltid varit, det är inget att gnälla över egentligen.
Något jag vill poängtera är det att den fruktan som upplevs av många sjuklöver-röstande individer kan kopplas till de militanta och våldsbejakande intryck som faktiskt SvP kan ge, vilket jag tycker är missgynnande för partiet även om det är växande som organisation. De radikala principerna i ideologin ska ju givetvis bibehållas men jag tror att skinhead-kulturen inom SvP föder mycket fruktan och således hat hos folket.

En förhastad upptrappning av våldet bidrar till den nationella rörelsens förlust snarare än vinst. Eld bekämpas bäst med eld, frågan är vilken ved som brinner bäst? Den lättantändliga som brinner ut snabbt eller den som med förnuftet får ligga och växa sig stark?

Kanske svävade iväg, men hoppas ni förstår min poäng.
Citera
2013-09-21, 10:33
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Något jag vill poängtera är det att den fruktan som upplevs av många sjuklöver-röstande individer kan kopplas till de militanta och våldsbejakande intryck som faktiskt SvP kan ge, vilket jag tycker är missgynnande för partiet även om det är växande som organisation. De radikala principerna i ideologin ska ju givetvis bibehållas men jag tror att skinhead-kulturen inom SvP föder mycket fruktan och således hat hos folket.

Jag tror att man måste visa upp en viss våldspotential för att dels kunna freda sig från politiska fiender och dels visa för presumtiva väljare att det finns en väg ut ur kaoset som kommer bli starkare i takt med att samhället förfaller. Är skinnskallekulturen så stark inom Svp då? Jag har inte uppfattat det så i alla fall.

Citat:
En förhastad upptrappning av våldet bidrar till den nationella rörelsens förlust snarare än vinst. Eld bekämpas bäst med eld, frågan är vilken ved som brinner bäst? Den lättantändliga som brinner ut snabbt eller den som med förnuftet får ligga och växa sig stark?

Hellre dialog än våld, absolut.
Citera
2013-09-21, 10:41
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Ja, och det som avgör hur människor ser ut är var de hamnar i genkluster. Varför kan du inte bara fatta att det här med "rastyper" är förlegat och ointressant ur en nationalistisk synvinkel?

Min farhåga är att Svp ska använda gentester för svenskheten och inte fästa så stor vikt vid uppenbarheter i utseende. Italienare och spanjorer kan då räknas som svenskar trots att man uppenbart kan se att de inte passar in i den nordiska folkkroppen. Men kan man kombinera gentester med det visuella så är jag med på tåget.
Citera
2013-09-21, 11:09
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Vad tror du om idén, att partiet skapar en informationsavdelning, som kartlägger våldsverkarna, och sprider informationen om deras adresser och vanor, så att mer handlingskraftiga individer, på egen hand kan tacka för senast? På så sätt behöver inte partiet solka ned sig, utan på behörigt avstånd betrakta skådespelet. Kanske det skulle vara en nackdel ur en polisiär synvinkel, med en okänd aktivist, som gör ett tillfälligt gästspel i en annan del av landet.

Resonemanget som sådant är inte nytt men har tyvärr sin grund i en bristfällig analys. Analysen gör gällande att:

1. Våld måste bekämpas med våld på lika villkor.
2. Vi förfogar över den styrka som krävs för att agera tillräckligt kraftfullt.
3. Ett nationalistiskt parti måste framstå som pacifistiskt för att få med sig massan.

Analysen borde ta hänsyn till följande:

1. Varför det? Är det inte slutresultatet som är viktigast? Att freda partiet och bygga upp en politisk rörelse som rullar över motståndarna likt en ångvält?
2. Har vi verkligen de ekonomiska resurserna i dagsläget? Eller är tanken att några "kraftkarlar" skall åka hem till slumpmässigt utvalda antagonister efter arbetstid för att ta dessa i örat för att därefter återgå till sina förvärvsarbeten? Vore det inte bättre att förfoga över de ekonomiska resurser som krävs för att ta itu med problemet på allvar? Skulle det inte vara bättre med en säkerhetsstyrka eller ett säkerhetsföretag som kan freda våra demonstrationer, freda våra representanter i deras hem, ta hand om anmälningar och extra försäkringar och kunna förlita sig på det stöd som behövs i besvärliga situationer. Befinner vi oss inte långt därifrån i dagsläget?
3. Reinfeldt har öppet och tydligt klargjort att han stöttar våld mot nationalister och massan accepterar honom. Schulman och Hammar likaså, och deras popularitet minskar inte mätbart. Och det finns många fler exempel. Är det inte egentligen så att massan är radikal och följer strömmen, följer den som framstår som stark?
Citera
2013-09-21, 11:14
Medlem
Citat:
Jag tror att man måste visa upp en viss våldspotential för att dels kunna freda sig från politiska fiender och dels visa för presumtiva väljare att det finns en väg ut ur kaoset som kommer bli starkare i takt med att samhället förfaller. Är skinnskallekulturen så stark inom Svp då? Jag har inte uppfattat det så i alla fall.

Hellre dialog än våld, absolut.
Sant, så sant. Eld skola bekämpas med eld.

En del av klientelet i tåget ingav vissa intryck av huliganism vilket jag anser vara något som tillhörde BSS-rörelsen.

Jag är helt övertygad om att ju mer propert men ändock icke militant intryck som SvP ger desto mer kommer partiet att växa.
Citera
2013-09-21, 11:43
Avslutad
Citat:
Skrev fel där. Poängen blir ju om något bara starkare, räknar man västerlänningar totalt sett så finns ju många blandade folkgrupper som är vita och är dessa okej att ta in så blir svenskheten ännu mer bortblandad. Jag hoppas att jag missförstått politiken dock.

SvP vill inte ha massinvandring av fransmän, tyskar eller något annat vitt folk, detta har tydliggjorts några gånger i tråden (som förvisso är skitlång, menmen).
Citera
2013-09-21, 11:59
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
SvP vill inte ha massinvandring av fransmän, tyskar eller något annat vitt folk, detta har tydliggjorts några gånger i tråden (som förvisso är skitlång, menmen).

Visst är det bättre med en begränsad invandring av spanjorer och italienare än en massinvandring av dessa folk, men det vettiga vore att helt undvika invandring av dessa folk. Resultatet kommer annars bli att svenskarna försvinner som folk, låt vara i en långsammare takt än i nuläget. Vidare är det ju bara medborgarskap utfärdade efter 1975 som Svp vill ompröva, alla de jugoslaver, italienare, spanjorer, etc, som invandrat före dess (och deras avkommor) då?
Citera
2013-09-21, 13:59
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Visst är det bättre med en begränsad invandring av spanjorer och italienare än en massinvandring av dessa folk, men det vettiga vore att helt undvika invandring av dessa folk. Resultatet kommer annars bli att svenskarna försvinner som folk, låt vara i en långsammare takt än i nuläget. Vidare är det ju bara medborgarskap utfärdade efter 1975 som Svp vill ompröva, alla de jugoslaver, italienare, spanjorer, etc, som invandrat före dess (och deras avkommor) då?

Citat:
Hur bestäms vad som är samma folkgrupp?

– Det får en migrationsmyndighet avgöra, med hjälp av vetenskap. Men i stort sett gäller det alla europeiska folk. Den stora problematiken är dock inte gränsfallen, de flesta kommer ju från Afrika och Mellanöstern och de tillhör inte samma folkgrupp som vi.
http://www.ystadsallehanda.se/sjobo/article1869042/Han-vill-bara-tillata-ett-folkslag-i-Sverige.html

Citat:
- En svensk anser vi skall definieras som en som tillhör samma folkslag som svenskarna och har en övervägande svensk identitet. De som inte faller inom ramen för detta är inte att definiera som svenskar, dvs de är icke-svenskar.

Vi anser även att en person som tillhör samma folkslag som svenskarna, så som t ex norrmän eller engelsmän generellt gör, kan bli svenskar om de flyttar till Sverige och till slut utvecklar en övervägande svensk identitet genom att prata svenska och så vidare.
http://www.bgf.nu/intervjuer/sj/sj.html
Citera
2013-09-21, 14:08
Medlem
flummoxeds avatar
Tack för svar Pust. Om alla europeiska folk är välkomna så är inte Svp ett alternativ om man vill ha ett svenskt Sverige, man får väl leta vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in