Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-20, 22:41
Bannlyst
Detta var en lustig krönika, språkligt inte minst. Påminner hur diverse tveksamma troll här på Flashback formulerar sig. Men även den uppenbara indignationen och de rena lögnerna är lustiga.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article17505654.ab

Citat:
Allra sist marscherade ett dussin mer eller mindre maskerade män från Svenska motståndsrörelsen, den som systematiskt knackar invandrare.
Systematiskt knackar invandrare? Verkligen?

Citat:
Svenskarnas parti har potential att ta sju kommunala mandat 2014.
Sju just. Varken sex eller åtta utan sju. Detta trots att inga vallistor är spikade och trots att det är ett år kvar till valet. Sju kommunala mandat är det som gäller, då vet vi det.

Citat:
Till slut blev det svårt att uppfatta vad talarna sa. Mötets ideologiska innehåll kunde aldrig rapporteras av medierna, för det nådde oss aldrig.
En ren lögn, Aftonbladet fanns på plats under åtminstone det sista talet med sin live-sändning men stängde av den hela och skulle bara återuppta den om "oroligheter" inträffade. Varför ljuger man om sådant?

Citat:
PL24 har en inbyggd elasticitet; alla behöver inte utestängas. Man kan spärra av motdemonstranter men låta journalister stanna kvar.
Problemet uppstår ju när journalister deltar i "motdemonstrationerna", något vänsterextrema journalister från Researchgruppen och Expo bland annat gjort sig kända för. Dessutom är ju journalist ingen skyddad titel, ska polisen ta hänsyn till alla som har ett anteckningsblock eller en kamera och särbehandla dem?

Citat:
Man till och med hjälpte fascisterna att rensa upp bland journalisterna innan mötet började.
Ytterligare ett löjligt påstående. Varför skulle vi hålla ett offentligt tal (eller flera) och samtidigt förvägra massmedia om att sända/rapportera om vårt politiska budskap. Vad är vitsen?

Citat:
Det är för många från Expo där, tyckte Svenskarnas parti, varför polisen bryskt uppmanade ett par från Expo att avlägsna sig.
Har polisen eller SvP bekräftat dessa eller är det månne Åsas egna förvirrade tolkning av vad som hände?

Citat:
Bakom dem kom fanbärarna, blonda kvinnor med livmödrar som ska reproducera den vita rasen.
Åtminstone två av de tre kvinnorna som var fanbärare och som gick bakom partiledningen var mörkhåriga. En skitsak, men varför ljuga om det? Observera att frågan är retorisk, jag vet svaret.

Och så vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Juno-Six
Hur ser utbytet ut med ryska organisationer? Jag är tämligen dåligt insatt i organiserad, seriös nationalism där (det finns ju många grupper som mest pysslar med bögknackning...). Med tanke på hur Putin verkar ha blivit uttryckligen mer pro-vit efter senaste årens judiskdominerad hets, torde det ju kanske kunna finnas en god grund att hitta samarbeten där som inte motarbetas av statsmakten på samma sätt som här.

"- Européerna dör ut. (. . .) Och samkönade äktenskap producerar inga barn. Vill ni överleva genom invandring? sade han. "

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/putin-ingen-rysk-homodiskriminering_8537002.svd
Jag vet faktiskt inte, jag vet att man träffat nationalister från Ukraina, Polen, Tjeckien och Ungern bland annat. Men har ingen koll på om man har någon form av utbyte med ryska nationalister. Ryssland är onekligen ett intressant land.

Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Finns det några planer på att skapa ett "Norskarnas Parti"?
Ett parti liknande SvP fast i Norge? Tja, det skulle ju onekligen behövas, men då gäller det ju att det finns bra, seriösa och engagerade individer som vill satsa på något sådant. Det är inget jag har hört något om i alla fall.
Citera
2013-09-20, 22:47
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Min lösning är att SvP bildar en skuggorganisation, formellt (men inte praktiskt) fristående från SvP, som kan agera i partiets intressen utan att skiten trillar direkt tillbaka på SvP. Ungefär som AFA och RF fungerar för de etablerade partierna. Denna organisation tar då i efterhand på sig allt.

Vad tror du om idén, att partiet skapar en informationsavdelning, som kartlägger våldsverkarna, och sprider informationen om deras adresser och vanor, så att mer handlingskraftiga individer, på egen hand kan tacka för senast? På så sätt behöver inte partiet solka ned sig, utan på behörigt avstånd betrakta skådespelet. Kanske det skulle vara en nackdel ur en polisiär synvinkel, med en okänd aktivist, som gör ett tillfälligt gästspel i en annan del av landet.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2013-09-20 kl. 23:08.
Citera
2013-09-20, 22:54
Medlem
Juno-Sixs avatar
Tack för svar.

Jag har koll på utbytena med en del av de central- och östeuropéernas organisationer, likt Свобода i Ukraina osv., men just Ryssland som huserar många uttryckt provita nationalister (med andra ord inte SD-motsvarande typer) och där taket verkar vara osedvanligt högt för dessa åsikter är ju intressant på många plan.
Samtidigt diskuteras det en del på Stormfront huruvida det ryska etablissemanget är provitt eller inte. Dr. Duke verkar ju iallafall hysa lite tilltro till Putins Ryssland och han har i min erfarenhet inte varit en särskilt dålig analytiker.

Om det arbetas något mot Ryssland och ni behöver hjälp med översättningar och sådant är det bara att säga till. Jag är inte partimedlem förvisso men något kan man säkert bidra med utöver prenumeration på Realisten och bokköp på Arminius.

För övrigt apropå Arminius vill jag bara tacka för partiet för Arminius. Det är, möjligen delat med Arktos, den viktigaste och bästa bokaffären jag känner till. En veritabel guldgruva för oss som hellre läser De Benoist, Evola och De Geer än Läckberg, Stieg Larsson och allt vad idioterna heter.
Stort tack!
Citera
2013-09-20, 23:01
Medlem
På tal om samarbete med andra länder. Är det någon här som vet hur relationerna ser ut mellan tyska och polska nationalister? Eller ryska och ukrainska? Gör inte NPD anspråk på delar av nuvarande polskt territorium? Gör inte det ett samarbete de emellan till en omöjlighet? Någon som vet mer?
Citera
2013-09-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Eller ryska och ukrainska?

Inte så bra tyvärr, av förståeliga skäl(historia).
Citera
2013-09-21, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juno-Six

Om det arbetas något mot Ryssland och ni behöver hjälp med översättningar och sådant är det bara att säga till. Jag är inte partimedlem förvisso men något kan man säkert bidra med utöver prenumeration på Realisten och bokköp på Arminius.
Det ska jag lägga på minnet, sådant kan naturligtvis komma till användning, tack för erbjudandet.

Citat:
För övrigt apropå Arminius vill jag bara tacka för partiet för Arminius. Det är, möjligen delat med Arktos, den viktigaste och bästa bokaffären jag känner till. En veritabel guldgruva för oss som hellre läser De Benoist, Evola och De Geer än Läckberg, Stieg Larsson och allt vad idioterna heter.
Stort tack!
Kul att du gillar Arminius, jag måste säga att jag själv tycker att den håller mycket hög klass och det finns gott om intressant och bildande litteratur. En guldgruva för den vetgirige och nyfikne precis som du skriver. Allt från äldre antikvariska texter från 20- och 30-talet till rasbiologisk, antijudisk och politisk litteratur samt även mer akademiska verk och också en hel del lättsmält i form av skönlitteratur eller kortare skrifter för den som kanske inte är så van att läsa.

Roligt att du uppskattar den.
Citera
2013-09-21, 01:23
Medlem
TheBurdens avatar
Filip Hammar önskar våld mot nationalister

Citat:
I det senaste avsnittet av Filip & Fredriks podcast berättar Filip Hammar om sitt möte med Svenskarnas parti. Socialdemokraten Hammar var noga med att påpeka att hans dröm var att nationalisterna skulle misshandlas för sina åsikters skull.

https://www.realisten.se/2013/09/19/filip-hammar-onskar-vald-mot-nationalister/

Hyllandet av det politiska våldet kommer få konsekvenser

Citat:
Allt fler mediapersonligheter tar nu ställning för våld mot nationalister. Detta kommer leda till en upptrappad våldsspiral som förmodligen kommer resultera i flera mord. Realisten har länge följt utvecklingen och ser en förändring i medias mentalitet, och därför bör de som uttrycker sitt stöd också hållas ansvariga för det våld de legitimerar.

https://www.realisten.se/2013/09/19/hyllandet-av-det-politiska-valdet-kommer-fa-konsekvenser/

Våldsbejakande extremism (Jan Milld)
http://youtu.be/qAHgvgdfJ4E
Senast redigerad av TheBurden 2013-09-21 kl. 01:35.
Citera
2013-09-21, 02:27
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
På tal om samarbete med andra länder. Är det någon här som vet hur relationerna ser ut mellan tyska och polska nationalister? Eller ryska och ukrainska? Gör inte NPD anspråk på delar av nuvarande polskt territorium? Gör inte det ett samarbete de emellan till en omöjlighet? Någon som vet mer?

Det där har jag också funderat på om det är möjligt för Nationalister att kunna stödja varandra ekonomiskt över nationsgränserna?!

Någon?
Citera
2013-09-21, 02:45
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det där har jag också funderat på om det är möjligt för Nationalister att kunna stödja varandra ekonomiskt över nationsgränserna?!

Någon?

Klart det är. SvP bidrog tex med lite pengar till Danskarnas partis valfond. Vi ska nog även hjälpa till i deras valrörelse med aktivister. http://www.svenskarnasparti.se/2013/05/09/svenskarnas-parti-understodjer-danskarnas-partis-valsatsning/

Men som enskild nationalsit kan du ju donera pengar till vem du vill.
Citera
2013-09-21, 02:55
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Vad tror du om idén, att partiet skapar en informationsavdelning, som kartlägger våldsverkarna, och sprider informationen om deras adresser och vanor, så att mer handlingskraftiga individer, på egen hand kan tacka för senast? På så sätt behöver inte partiet solka ned sig, utan på behörigt avstånd betrakta skådespelet. Kanske det skulle vara en nackdel ur en polisiär synvinkel, med en okänd aktivist, som gör ett tillfälligt gästspel i en annan del av landet.
Problemet är att det alltid är någon annan... Om SvP avsätter resurser till en sådan informationsavdelning vore det naturligtvis bra, men SvP måste då ta tag i saken själva med sina egna aktivister och sympatisörer utan att hoppas på att någon annan kanske gör något. Klart är i alla fall att SvP måste avsätta resurser till någon form av insatsstyrka, i brist på bättre begrepp.
Citera
2013-09-21, 02:58
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Någon?
Det är klart det är, men frågan är väl varför man ens prioriterar bort en krona på utländska rörelser framför vår egen.
Citera
2013-09-21, 04:24
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det verkar ju vara väldigt många som har din inställning jämfört med hur många som agerar. Lite konstigt. Har jag missförstått er inställning eller varför gör ni inget? Är er inställning att de som hoppas på polisen och är tveksamma till egna aktioner är de som ska agera, medans de som inte tror på polisen och vill agera inte ska agera?

Vad hindrar dig och andra som vill agera från att agera?
Frågan jag ställer mig är varför skulle partiet blanda sig i det här, dylikt löser man väl mellan vänner utan att något politiskt parti ska behöva säga bu eller bä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in