2013-09-19, 18:33
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Såg inte din fundering förrän nu. Det var väl några år sen som det var rätt många bilder med det temat. Sen kom en normal svensk sommar, och efter den började tidningsredaktörerna plocka fram ordböckerna och leta efter synonymer till "ombonat" och "mysigt". Vissa saker håller bara inte i nordiskt klimat.

En lägenhet i huset bredvid där jag bor har en hel uppsättning rottingmöbler på sin terrass komplett med dynor, samt en golvlampa. Har stått där sen maj med dynor och allt... Det ser säkert jävligt fräckt ut en ljummen sommarkväll men är inte så hett när det spöregnar. Nu har det i och för sig varit en fin sommar så det har väl funkat ovanligt bra, men de låg där under veckans skyfall också. Det kanske är plast i och för sig, det är för långt bort för att jag ska se ordentligt.
Citera
2013-09-19, 19:57
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Verkar inte så kul ö h t. Ingen dusch, kök utan fönster mm mm.

Kanske inte behöver säljas som bostad heller
Citera
2013-09-19, 20:14
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Kanske inte behöver säljas som bostad heller

Nu blev jag nyfiken, bara för att du undrade! Och ja, den omnämns som brf-lgh, även om den f n används som någon form av dagis. så har du 95 000 kr på fickan, bege dig genast till Morgongåva! (Bästa argumentet för att bo där tycks vara att det är nära till tåget, som på 20 minuter tar en till Uppsala. Vilket öde att bara finnas för att folk vill ta sig därifrån...)
Citera
2013-09-19, 20:24
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Nu blev jag nyfiken, bara för att du undrade! Och ja, den omnämns som brf-lgh, även om den f n används som någon form av dagis. så har du 95 000 kr på fickan, bege dig genast till Morgongåva! (Bästa argumentet för att bo där tycks vara att det är nära till tåget, som på 20 minuter tar en till Uppsala. Vilket öde att bara finnas för att folk vill ta sig därifrån...)

Har man varit i Morgongåva så förstår man varför främsta försäljningsargumentet är att det går snabbt att ta sig därifrån (och varför acceptpriset är facila 95 000)

Det kan säkert vara en bra affär för rätt köpare.
Citera
2013-09-19, 22:53
Medlem
Butterss avatar
Mr Friidrottare satsar på omstart igen. Vägrar att pruta.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-elfvik-ravviken-lidingo-kommun-elfvik-ravviken-4-5737015
Citera
2013-09-19, 23:17
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-elfvik-ravviken-lidingo-kommun-elfvik-ravviken-4-5737015

Visste inte vem som syftades på så jag var tvungen att googla. Han är ju tämligen okänd som (fri)idrottare men desto mer känd inom finansvärlden. Taxerar ungefär för ett sånt där hus om året i lön f.ö, så det går nog ingen nöd på honom direkt.
Citera
2013-09-19, 23:20
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Visste inte vem som syftades på så jag var tvungen att googla. Han är ju tämligen okänd som (fri)idrottare men desto mer känd inom finansvärlden. Taxerar ungefär för ett sånt där hus om året i lön f.ö, så det går nog ingen nöd på honom direkt.
Därför undrar man varför han inte bara säljer skiten. Uppenbarligen vill ingen betala vad han lagt ner på tomt (21 Mkr.) och hus för att bo där.
Citera
2013-09-19, 23:26
Medlem
1979s avatar
Citat:
Därför undrar man varför han inte bara säljer skiten. Uppenbarligen vill ingen betala vad han lagt ner på tomt (21 Mkr.) och hus för att bo där.

Är väl inga pengar för Lidingöklientelet? Vaskar för mer under ett år ffs. Snåla fanskap.
Citera
2013-09-20, 17:18
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

nja nä. Dagiset kanske läggs ner i brist på barn ?
Citera
2013-09-20, 17:58
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Jag tycker att huset är fint, men den där vägen nedanför gör ingen glad... För det priset vill man kanske ha lite sjökontakt eller åtminstone inte vägen till ett antal andra hus precis nedanför tomten.
Citera
2013-09-20, 20:19
Medlem
CarolynHaxs avatar
Nu behövs det lite nytt och fräscht i tråden! Vad sägs om det här - inget har hänt sen 1968!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-malarhojden-stockholms-kommun-kryddkramarbacken-13-5739511
Citera
2013-09-20, 20:25
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Nu behövs det lite nytt och fräscht i tråden! Vad sägs om det här - inget har hänt sen 1968!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-malarhojden-stockholms-kommun-kryddkramarbacken-13-5739511

Oj... Panelen på väggen i TV-rummet var inte att leka med I övrigt såg det ändå förvånansvärt okej ut tyckte jag.

Vilket jäkla namn på gatan förresten, "Kryddkrämarbacken"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in