2013-09-20, 13:10
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Menar du att jag hade fel?

Nej, men jag menar att du kanske inte har helt rätt.

När det står...
Citat:
Anmälningsskyldighet gäller också dig som arbetar med barn och unga i privat verksamhet
... så står det ju ingenstans att det bara gäller skolor.
Citera
2013-09-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Nej, men jag menar att du kanske inte har helt rätt.

När det står...

... så står det ju ingenstans att det bara gäller skolor.

Jag har inte sagt att det bara gäller på skolor.
Citera
2013-09-20, 13:30
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Djur samtycker nog inte heller att bli dödade för att bli kött på din tallrik, ändå äter du kött.
Så du är den i raden som sammanliknar ett människobarn med en kyckling eller en oxbäbis eller hästbäbis eller larvbäbis, och tänker att bäbisarna kommer flygandes ur luften, att hanteras som djur i herrens hage, lika tillgängliga allihopa, enligt samma mannual, förutom för dig som väl äter lera utan livstecken va, leran har bara vattnet som mamma och vad mer solen som pappa , så då går det bra att betrakta dem som lera, ingen anfader "som du ska behöva såra"

Det, din människosyn? Somliga kan äta lera och formatera sig utefter den status?

Du verkar ha ett förvridet psyke om jag får uttrycka mig milt.
Citera
2013-09-20, 13:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Nej det har du visserligen inte, men det kommer sig av att du slingrar dig som in i norden för att undvika att ge precisa svar. Så överlag har du inte sagt annat än "goddag .... yxskaft".
Citera
2013-09-20, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nej det har du visserligen inte, men det kommer sig av att du slingrar dig som in i norden för att undvika att ge precisa svar. Så överlag har du inte sagt annat än "goddag .... yxskaft".

Var har jag slingrat mig?

Jag ägnar mycket tid för att få precisa svar, på grund av att jag vet att jag kommer att få äta upp det om det blir fel, som exemplet med att jag missade ordet "påstås".

Så ditt ad hominem stämmer inte.
Citera
2013-09-20, 14:08
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Jag ägnar mycket tid för att få precisa svar, på grund av att jag vet att jag kommer att få äta upp det om det blir fel, som exemplet med att jag missade ordet "påstås".

med precisa svar ämnar du säga tekniska svar, men nej?

och var har människor hört ad hominem, de senaste tjugo åren? barn säger ad hominem?
Citera
2013-09-20, 14:14
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:

Citat:
Det handlar inte om präster, utan om att alla som jobbar på skolor har anmälningsplikt:

Men var har du fått det ifrån att det inte gäller präster?
Det står ju inget om det i varken din eller min länk.

Däremot står det, som jag skrev tidigare...
Citat:
Anmälningsskyldighet gäller också dig som arbetar med barn och unga i privat verksamhet
Citera
2013-09-20, 14:16
Medlem
Jehovas vittnen tror visst att Jesus var Helige Mikael till en början. Vilket han inte var, (Mitt påstående).

Jehovas vittnen har ledare som kommit med falska profetior om saker och ting. Ändå har de inte kastat in handuken och erkänt att de hade fel, utan gett sig i kast med fortsatt profeterande. Och det är aldrig bra för kristna samfund, som ju ska hålla sanningen högt.

De är ganska fräcka kan man säga. Men om man ska säga nåt positivt om dem, så kan det kanske vara att de verkar leva anständiga liv, (vilket jag inte har belägg för).
Citera
2013-09-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Men var har du fått det ifrån att det inte gäller präster?
Det står ju inget om det i varken din eller min länk.

Däremot står det, som jag skrev tidigare...

Jag har inte sagt att det inte gäller präster, jag sade att frågan inte handlar om det är präster eller inte, utan det gäller alla som jobbar på skolor, inklusive präster.
Citera
2013-09-20, 14:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det mesta av vägen i raden av oprecisa svar på specifika frågor om JVs pedofil-policy.

Citat:

Det är inget ad hominem, men en enkel observation av fakta.
Citera
2013-09-20, 14:39
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Jag har inte sagt att det inte gäller präster, jag sade att frågan inte handlar om det är präster eller inte, utan det gäller alla som jobbar på skolor, inklusive präster.

Men VAR står det att det bara gäller skolor?

Var står det att det inte kan handla om en fritidsgård t.ex?! Eller en församling?!

Så här står det...

Citat:
Gäller personal i privat och offentlig verksamhet

Anmälningsskyldighet gäller också dig som arbetar med barn och unga i privat verksamhet och dig som arbetar i hälso- och sjukvård och omsorg.

http://www.socialstyrelsen.se/barnochfamilj/barnsomfarilla/anmalanarbarnfarilla

Jag förstår det som att det gäller all verksamhet där barn/ungdom finns.
Citera
2013-09-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melun
Jehovas vittnen tror visst att Jesus var Helige Mikael till en början. Vilket han inte var, (Mitt påstående).

Ja Mikael kallas för ärkeängel, som betyder "den främsta ängeln". Det finns inte flera främsta änglar, bara en kan vara ärkeängel, den högsta ängeln som är chef för andra änglar:

"Människosonen skall sända ut sina änglar" (Matteus 13:41 Bibel2000)
"Människosonen skall komma i sin faders härlighet med sina änglar, och då skall han löna var och en efter hans gärningar." (Matteus 16:27 Bibel2000)
"då skall alla jordens stammar höja klagorop, och man skall få se Människosonen komma på himlens moln med makt och stor härlighet. Och han skall sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun, och de skall samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena gräns till den andra." (Matteus 24:30-31 Bibel2000)
"Ty när Herren själv stiger ner från himlen och hans befallning ljuder genom ärkeängelns röst och Guds basun, då skall de som är döda i Kristus uppstå först"(1Thess 4:16 Bibel2000)

Citat:
Jehovas vittnen har ledare som kommit med falska profetior om saker och ting.

Jehovas vittnen anser sig inte kunna profetera nya profetior, det man har gjort är att titta på dom profetior som finns i bibeln, och ibland har man misstolkat bibeln som man rättat till i efterhand.

Citat:
Ändå har de inte kastat in handuken och erkänt att de hade fel

Jo man har erkänt att man har haft fel:

Citat:
”Ej heller vill vi att det vi skriver skall vördas eller betraktas som ofelbart.” (15 december 1896, sidan 306, engelska utgåvan)

Det har också sagts i Vakttornet att det faktum att några har Jehovas ande ”betyder inte, att de som nu tjänar såsom Jehovas vittnen är inspirerade. Det betyder inte, att det som skrives i denna tidskrift, Vakttornet, är inspirerat och ofelbart och utan misstag.” (15 september 1947, sidan 286)

”Vakttornet [gör] inte anspråk på att vara inspirerat i sina uttalanden, inte heller är det dogmatiserande.” (1 januari 1951, sidan 19)

”De bröder som framställer den här litteraturen är visserligen inte ofelbara. Det de skriver är inte inspirerat, som fallet var med det Paulus och andra bibelskribenter skrev. (2Tim. 3:16) Och därför har det ibland varit nödvändigt att rätta till olika uppfattningar, allteftersom förståelsen blivit klarare. (Ords. 4:18)” — 15 juni 1981, sidan 17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in