2013-09-20, 08:10
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Visa det!
Det är väl snarare du som ska visa det du påstår, hur ska jag kunna göra det? Hittills har du inte visat någonting, bara påstått eller just tyckt.
2013-09-20, 08:17
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Men många röstar enbart på den som de tror kommer vidmakthålla låga räntor och höga bostadspriser. Att resultatet i slutändan blir det motsatta får man väl beskylla på deras bristande intellekt och möjligen kortsiktiga snålhet.

Riksbanken är inte knuten till regeringen och skall inte påverkas av vem det är som regerar. Så man kan inte rösta sig till låg ränta. Därför är det knappast troligt att detta skulle påverka SD eller något annat parti i opinionen.
2013-09-20, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Apropå Stockholms kommun så är det en stor skillnad nu jämfört med 2009 (dvs ett år innan valet 2010). Stockholmarna har fått smaka på zigenartiggare i varje gathörn. Uppmärksammade upplopp i Husby mm. Den enorma inflyttningen har till och med ökat. Trafikkaos. Lokaltrafikkaos. Bostadskrisen för alla utom de som kan låna till hus eller bostadsrätt. Bombdådet i Stockholm 2010.

Finns mycket.

SD kommer att öka starkt i Stockholms kommun. Jag tror även att en del av de som röstade på SD i riksdagsvalet 2010 röstade på andra alternativ i kommunvalet. Så ej mera. SD har visat sig vara stabila som rikstäckande parti.

Tror SD når kring 7% i Stockholms kommun nästa år. Kanske mer.
Dessutom
1 Under fyra år har SD ( vid valet 2014) synts i TV-rutan och i media:
2 SD är nu ett riksdagsparti och det är därför mindre troligt att PK ska kunna övertyga väljarna om att en röst på SD är bortkastad
3 SD kommer att få delta i partiledardebatten
4 SD har nu finansiella muskler till flera utskick
2013-09-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Dessutom
1 Under fyra år har SD ( vid valet 2014) synts i TV-rutan och i media:
2 SD är nu ett riksdagsparti och det är därför mindre troligt att PK ska kunna övertyga väljarna om att en röst på SD är bortkastad
3 SD kommer att få delta i partiledardebatten
4 SD har nu finansiella muskler till flera utskick

Stämmer. Dessutom.
Det blir dessutom ett supervalår med EU-val i slutet av maj.
Så valkampanjen börjar efter årskiftet i feb/mars.
Valdeltagandet kommer i år över 50%.
EU-skatterna, EU-tiggarna, EU-gränskontrollen, Euron mm
och mycket annat har gjort EU allt impopulärare.
SD är det enda parti som hållt och håller en klar i sitt EU-motstånd.

Nästan direkt efter EU-valet börjar kampanjen för riksdagsvalet.
Jämfört med förra valet finns det nu talföra sverigedemokrater överallt.
SD har också numera en stor aktivitet i många kommuner som nu
knäar under massinvasionen av brottslingar, bedragare och lycksökare.
Senast redigerad av amalrik 2013-09-20 kl. 13:40.
2013-09-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
http://frontpagemag.com/2013/bruce-bawer/the-coming-flood-of-syrian-refugees-to-sweden/

omvärlden tycker vårt invandringspolitik har helt spårat ur. många andra i EU länder vill stänga gränserna till Sverige. fortsätter vi denna riktning kommer det sluta riktigt illa för detta land

Som alltid när man läser vad som händer i Sverige på ett annat språk så blir galenskapen så oerhört mycket mer tydlig. Hade jag läst om ett annat land som behandlade sina medborgare som 7-klövern och MSM behandlar svenskar skulle jag undrat varför de inte gör motstånd.
2013-09-20, 16:56
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Det är väl snarare du som ska visa det du påstår, hur ska jag kunna göra det? Hittills har du inte visat någonting, bara påstått eller just tyckt.

I min kommentar som du besvarar visar jag, bortsett de två första ord du citerar, teoretiskt och med ett exempel från jämförbar Skop-undersökning, att mitt antagande är korrekt och ditt fel.
Senast redigerad av ankademiker 2013-09-20 kl. 17:01.
2013-09-20, 20:26
Medlem
SD medlemsantal 10116

Datum_________ Medlemmar
2013 (31 augusti) 10116
2012 (31 augusti) 5573
2011 (31 oktober) 5128
2010 (19 augusti) >4800

http://www.sdkuriren.se/grattis-sverigevanner/

status.st tabell och graf
http://privat.bahnhof.se/wb492673/18%20Main%20frame%20Medlem.html
Senast redigerad av amalrik 2013-09-20 kl. 20:28.
2013-09-20, 20:33
Medlem
Björn Söder om Kyrkovalet

Citat:
Grattis Sverigevänner!
http://www.sdkuriren.se/grattis-sverigevanner/
De preliminära siffrorna från kyrkovalet visar att partiet mer än dubblat sig sedan förra valet.
Vi tog hela 15 mandat i kyrkomötet och är därmed den femte största nomineringsgruppen
(som partierna heter inom kyrkan) i Svenska kyrkans högsta beslutade församling.

På stiftsnivå gick det också framåt. Och det rejält.
I Lunds stift ökade vi från tre mandat till sju och
fick närmare 11 procent av rösterna.

I Västerås stift gick vi från noll mandat till fyra.
I övriga stift, där vi ställde upp, dubblade vi i stort sett rösterna.

Likaså blev det ett succéval på lokal nivå, där vi ställde upp.
Jag har inte hunnit kolla alla val än, men ser att vi i t ex
Burlövs församling fått 20,9 % av rösterna och i
Malmö pastorat fått 14,1 procent. Det är säkert likadant på fler håll i landet!
2013-09-21, 08:09
Medlem
longbow4ys avatar
Där kom utspelet från MP som jag så länge väntat på:
"Miljöpartiet vill stänga minst två reaktorer under nästa mandatperiod, säger språkröret Åsa Romson"
http://www.svt.se/nyheter/sverige/mp-vill-avveckla-minst-tva-reaktorer

"Några nya reaktorer kommer absolut inte på fråga, säger hon, vilket kan bädda för en strid med åtminstone delar av Socialdemokraterna vid ett eventuellt regeringssamarbete efter valet nästa år."

Nu tvingar Romson de andra partierna att ta i frågan. Kommer S att svika sin väljarbas och lägga ner källan för billig el eller kommer Löfven till slut att säga stopp till MP-flummet och då också MP samarbetet? Oavsett riktning kommer Romsons utspel att få effekter inom S och för deras väljare.

Magdalena Andersson har redan valt sida:
http://www.di.se/artiklar/2013/9/11/socialdemokraterna-vill-avveckla-karnkraften/
"Socialdemokraterna vill återuppta avvecklingen av kärnkraften. Det beskedet ger partiets finansministerkandidat Magdalena Andersson. Därmed står det klart att S-ledaren Stefan Löfven ger vika i en av sina tidigare hjärtefrågor."

Frågan om kärnkraften kommer också att splittra C och deras väljarbas.

SD däremot har allt att vinna på att påminna väljarna att med en S-MP regering kommer kärnkraften och därmed en av förutsättningarna för en konkurrenskraftig industri att avvecklas.
Väljer S att lägga ner kärnkraften tillsammans med MP kommer det riva upp djupa sår i arbetarrörelsen.

Öppet mål för SD att ta svikna väljare från S.
Detta kommer att få omedelbar effekt i opinionsundersökningarna för SD, om frågan lyfts av SD själva.

Och:
2013-09-21, 14:51
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Där kom utspelet från MP som jag så länge väntat på:
"Miljöpartiet vill stänga minst två reaktorer under nästa mandatperiod, säger språkröret Åsa Romson"
http://www.svt.se/nyheter/sverige/mp-vill-avveckla-minst-tva-reaktorer

"Några nya reaktorer kommer absolut inte på fråga, säger hon, vilket kan bädda för en strid med åtminstone delar av Socialdemokraterna vid ett eventuellt regeringssamarbete efter valet nästa år."

Nu tvingar Romson de andra partierna att ta i frågan. Kommer S att svika sin väljarbas och lägga ner källan för billig el eller kommer Löfven till slut att säga stopp till MP-flummet och då också MP samarbetet? Oavsett riktning kommer Romsons utspel att få effekter inom S och för deras väljare.
När jag hör Miljöpartiet och Centern uttrycka sig så här så blir jag rädd! Hur kunde man släppa in såna här tokstollar i regeringen?

Här finns verkligen en stor chans att visa att SD är så mycket större än bara invandringsfrågan. Jimmie Åkesson eller Björn Söder borde rimligtvis kunna sopa banan med ekosoferna.
2013-09-21, 16:06
Medlem
Månsans avatar
Apropå att Dansk Folkeparti stormar fram i opinionsundersökningar i Danmark. Idag på över 19%, danska sossarna på endast 17%.

Lustigt att svensk press idag plötsligt benämner DF som "borgerliga Dansk Folkeparti". Brukar de inte heta "främlingsfientliga Dansk Folkeparti"? Svensk media vill förstås inte att framgångarna ska spilla över på SD. Bättre att låtsas att DF är ett borgerligt parti vilket som helst så att folk inbillar sig att "danska SD" gör succé.
2013-09-21, 17:49
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Apropå att Dansk Folkeparti stormar fram i opinionsundersökningar i Danmark. Idag på över 19%, danska sossarna på endast 17%.

Lustigt att svensk press idag plötsligt benämner DF som "borgerliga Dansk Folkeparti". Brukar de inte heta "främlingsfientliga Dansk Folkeparti"? Svensk media vill förstås inte att framgångarna ska spilla över på SD. Bättre att låtsas att DF är ett borgerligt parti vilket som helst så att folk inbillar sig att "danska SD" gör succé.
Precis,så lät det om FrP,först var dom Breiviknazister,men efter valet kunde man läsa "FrP är inte som SD".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in