Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Nej jag är bara förundrad över hur du, Eberhard och andra råkar komma in och ha åsikter så fort ett Jehovas vittne skriver något på Flashback. Och då handlar det inte om att förmedla sin egen tro, utan att dissa Jehovas vittnen. Det är lätt att dissa andra utan att ha en egen stark tro, ni känner er starka för att ni tror er ha ett övertag mot Jehovas vittnens tro. Men vad skulle hända om man granskar er tro? Ni skulle falla som korthus. Er hela existens hänger på Jehovas vittnen, hur roligt känns det? Jag skulle vara bestört över att mitt liv hänger på andras misstag och leverne.
Ändå försöker du köra ner din övertygelse så långt ner som det bara går, och så fort ett Jehovas vittne yttrar sig. Var finns ni annars? Helt plötsligt dyker ni före detta Jv upp som gubben i lådan och har en massa åsikter som svämmar över tråden.
Alla trådar om Jehovas vittnen får en boom tack vare er.
Jag förstår att det stör dig.
Om nån kommer in här med oinitierat skräp om JV berör det inte dig så mycket, men om nån uttalar sig utifrån kunskap och erfarenhet blir du uppenbarligen ytterst störd.
Tänkt på varför?
Har du nån gång undrat varför människor med dåliga erfarenheter berättar om det?
Varför berättar kvinnor som har blivit misshandlade hemma?
Den som har blivit utsatt för övergrepp som barn?
Människor som har erfarenhet av kriminell verksamhet, politiska ytterlighetsgrupper, rasism, pennalism?
För alla dem sätter de negativa erfarenheterna spår, man känner att om man kan bidra till att en enda människa kan slippa liknande erfarenheter så är det värt att engagera sig.