Kul och väldigt rosa sekelskiftes sommarvilla i Falsterbo.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-falsterbo-vellinge-kommun-lybska-vagen-3b-5733091
Dock är 19 miljoner väldigt väldigt mycket för nåt som bara kan beskrivas som ett renoveringsobjekt med friskrivningsklausul. Allt behöver fixas på det där stället, för att inte tala om att det ser ut som en hel del fuktproblem under dom buktande tapeterna.
Det står inte nåt om några ombyggnader, men huset ser tilläggsisolerat ut på utsidan. Typiskt 80-tals renovering med spritputs. Problemet är att huset då ser hålögt ut eftersom fönstren hamnar för långt in i fasaden. Vanligt är att fönstren är i liv med fasaden, och när man tilläggsisolerar måste man alltså flytta ut alla fönster, nåt som väldigt få vet om/pallar med/har råd med. Att renovera det där stället ordentligt går nog på några miljoner bara det...
Hela huset ser faktiskt fuktskadat ut. Jag undrar om dom plastade in hela huset på 80-talet, så att fukten har kondenserats inne i väggarna och in i huset. Det ser faktiskt ruttet ut. Så där ska det inte se ut, och det brukar inte se ut så ens i hus som bara får stå och förfalla. Tror det där kommer att bli väldigt dyrt och svårt att fixa.
Definitivt ett ställe jag gärna skulle kunna tänka mig. Men aldrig i livet till det priset....