2013-09-18, 20:46
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Dit ska jag söka mig när kriget kommer. Vedspis, stoort skafferi, stor kyl och frys (och säkert nån elgenerator i ett uthus nånstans).
Ja torp 1 var riktigt gulligt! Håller med Skidaddle om verandataken. Så går det när man hämtar inspiration utomlands och glömmer bort var vi bor.

På tal om det. En annan grej som inredningsmagasinen körde hårt med ett tag (kanske har lugnat sig nu?) är idén om att ute och inne ska flyta ihop. En massa sängar, textil, kuddar och lulllull ute i trädgården. Ska man bära ut ett flyttlass med inredning på morgonen och ta in det på kvällen? Kanske något för pigga nyblivna pensionärer som inte har annat för sig än att bära grejer och piffa med kuddar i trädgården. 40-talisterna?

Ute ska vara inne och inne ute... Det är ingen ordning nu för tiden!
Senast redigerad av TigerKid 2013-09-18 kl. 20:49.
Citera
2013-09-18, 21:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Murrigt på fel sätt, klumpigt och fruktansvärt opersonligt.... Ja, det lutar väl åt att lexington är inblandade i homestagingen. Kanske lånar de ut möbler billigt/gratis mot att få exponera sitt varumärke in absurdum?

Det är absolut inte omöjligt. Homestaging-firmor lär kunna få in en del grejer mer eller mindre gratis mot att de syns i en massa bostadsannonser sen. Det är förstås en ganska smart grej, visa en bostad som motsvarar livsstilen som folk vill ha men inte har råd med. Så får de köpa det näst bästa, kuddarna och överkastet från det dyra huset
Citera
2013-09-19, 00:01
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Haha, det var som ett Lexington-showroom Jag gillade inte färgskalan i huset för övrigt, det var för mycket mörkt trä och mörk sten. Det kändes färglöst och mörkt på något sätt. Sen är väl inte den där Lexington-stilen det jag kör själv direkt, men många gillar väl det som sagt. Vartannat dyrare objekt verkar ju fullt av deras filtar och kuddar.

Lite synd med det där huset, tar man varje rum för sig så är det ju rätt fräscht tycker jag. Men totalsumman blir alldeles galen.
Citera
2013-09-19, 11:36
Medlem
Skidaddles avatar
Kul och väldigt rosa sekelskiftes sommarvilla i Falsterbo.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-falsterbo-vellinge-kommun-lybska-vagen-3b-5733091

Dock är 19 miljoner väldigt väldigt mycket för nåt som bara kan beskrivas som ett renoveringsobjekt med friskrivningsklausul. Allt behöver fixas på det där stället, för att inte tala om att det ser ut som en hel del fuktproblem under dom buktande tapeterna.

Det står inte nåt om några ombyggnader, men huset ser tilläggsisolerat ut på utsidan. Typiskt 80-tals renovering med spritputs. Problemet är att huset då ser hålögt ut eftersom fönstren hamnar för långt in i fasaden. Vanligt är att fönstren är i liv med fasaden, och när man tilläggsisolerar måste man alltså flytta ut alla fönster, nåt som väldigt få vet om/pallar med/har råd med. Att renovera det där stället ordentligt går nog på några miljoner bara det...

Hela huset ser faktiskt fuktskadat ut. Jag undrar om dom plastade in hela huset på 80-talet, så att fukten har kondenserats inne i väggarna och in i huset. Det ser faktiskt ruttet ut. Så där ska det inte se ut, och det brukar inte se ut så ens i hus som bara får stå och förfalla. Tror det där kommer att bli väldigt dyrt och svårt att fixa.

Definitivt ett ställe jag gärna skulle kunna tänka mig. Men aldrig i livet till det priset....
Senast redigerad av Skidaddle 2013-09-19 kl. 11:45.
Citera
2013-09-19, 12:16
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-falsterbo-vellinge-kommun-lybska-vagen-3b-5733091
Definitivt ett ställe jag gärna skulle kunna tänka mig. Men aldrig i livet till det priset....

Undrar hur mycket bara tomten är värd, med det läget?

Kontrar med ett lite småskabbigt men trevligt sommarställe från norra Uppland. Framför allt har det massor av något jag inte sett på de senaste tretti åren - myggfönster!

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-7rum-trasta-norrtalje-kommun-piparhavsvagen-1-5733751
Citera
2013-09-19, 14:38
Medlem
fuckthisshitmans avatar
http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?GUID=45DROVCIB8O32I8H&TYP=CMBoLgh&Fro m=Hemnet&Skin=Maklarcentrum

Dagis?
Citera
2013-09-19, 15:06
Medlem
Giggis avatar
Citat:

Dock är 19 miljoner väldigt väldigt mycket för nåt som bara kan beskrivas som ett renoveringsobjekt med friskrivningsklausul. Allt behöver fixas på det där stället, för att inte tala om att det ser ut som en hel del fuktproblem under dom buktande tapeterna.

Det står inte nåt om några ombyggnader, men huset ser tilläggsisolerat ut på utsidan. Typiskt 80-tals renovering med spritputs. Problemet är att huset då ser hålögt ut eftersom fönstren hamnar för långt in i fasaden. Vanligt är att fönstren är i liv med fasaden, och när man tilläggsisolerar måste man alltså flytta ut alla fönster, nåt som väldigt få vet om/pallar med/har råd med. Att renovera det där stället ordentligt går nog på några miljoner bara det...

Hela huset ser faktiskt fuktskadat ut. Jag undrar om dom plastade in hela huset på 80-talet, så att fukten har kondenserats inne i väggarna och in i huset. Det ser faktiskt ruttet ut. Så där ska det inte se ut, och det brukar inte se ut så ens i hus som bara får stå och förfalla. Tror det där kommer att bli väldigt dyrt och svårt att fixa.

Men herregud vad fräckt det kunnat bli om man fått gå loss där!

Jag har faktiskt inget emot de djupt sittande fönsterna. I detta fallet finns det så mycket annat att titta på så man lägger knappt märke till det.

Men, det är inte direkt gratis att renovera detta bygget.

Precis som du la jag märke till att det ser fuktigt ut. Det ser ut att vara mögel på ett par ställen iaf. Sen om det beror på konstruktionen i sig eller att det stått ouppvärmt i flera år eller vad det beror på vet jag inte, men man lär behöva riva ner de flesta väggarna.

19 miljoner är nog lite optimistiskt, men det lär inbringa en slant, det är jag säker på. Nästan så man skulle vilja gå på visning själv.
Citera
2013-09-19, 15:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-falsterbo-vellinge-kommun-lybska-vagen-3b-5733091.........
Snyggt golvet var ute på terrasen behöver fan terränggående rullator för att ta sig fram :S
Citera
2013-09-19, 15:58
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisshitman
http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?GUID=45DROVCIB8O32I8H&TYP=CMBoLgh&Fro m=Hemnet&Skin=Maklarcentrum

Dagis?

Någon typ av öppen förskola skulle jag gissa. Jävligt bisarrt att ta kort när det är en massa folk i lokalen.
Citera
2013-09-19, 16:29
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
19 miljoner är nog lite optimistiskt, men det lär inbringa en slant, det är jag säker på. Nästan så man skulle vilja gå på visning själv.

Det är barnbarnsbarnen som säljer, så det där huset är väl avbetalat sen sjuttio år tillbaka eller så. Dom hade väl hoppats på 19 mille i ren cash...
Citera
2013-09-19, 16:29
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Någon typ av öppen förskola skulle jag gissa. Jävligt bisarrt att ta kort när det är en massa folk i lokalen.

Verkar inte så kul ö h t. Ingen dusch, kök utan fönster mm mm.
Citera
2013-09-19, 17:18
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
På tal om det. En annan grej som inredningsmagasinen körde hårt med ett tag (kanske har lugnat sig nu?) är idén om att ute och inne ska flyta ihop. En massa sängar, textil, kuddar och lulllull ute i trädgården. Ska man bära ut ett flyttlass med inredning på morgonen och ta in det på kvällen? Kanske något för pigga nyblivna pensionärer som inte har annat för sig än att bära grejer och piffa med kuddar i trädgården. 40-talisterna?

Ute ska vara inne och inne ute... Det är ingen ordning nu för tiden!
Såg inte din fundering förrän nu. Det var väl några år sen som det var rätt många bilder med det temat. Sen kom en normal svensk sommar, och efter den började tidningsredaktörerna plocka fram ordböckerna och leta efter synonymer till "ombonat" och "mysigt". Vissa saker håller bara inte i nordiskt klimat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in