2013-09-18, 21:36
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jaha, men hur ska kvinnor då kunna anpassa sig för att inte råka ut för alla dessa olika typer?

Vi kan ju börja med att åtminsåne våga prata om skeenden (våldtäktsbrott) som många människor lider av. Tex att många kvinnor idag blir utsatta för övergrepp som media låter allmänheten tro begås av män i allmänhet, men i själva verket begås av nordafrikanska och vissa asiatiska män i synnerhet.
Senast redigerad av fotokillen 2013-09-18 kl. 21:38.
Citera
2013-09-18, 21:37
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ja, det är ju klart att om man lyckas smyga förbi våldtäktsmannen så han inte ser en så undkommer man ju. Men det finns ju många som inte vill smyga omkring och det är ju inget som helst fel med det.
1. Kvinnor blir våldtagna för att det finns män som våldtar.
2. Vi låter kvinnor leva sina liv precis som de vill utan att moralisera över deras eventuella bristande anpassning efter vad vi tror är våldsverkares krav för att de ska få bli lämnade i fred.
Så om en massa invandrade män kräver att kvinnor ska klä sig och agera på ett visst sätt för att de inte ska tycka att det är fritt fram att våldta dem så ska vi anpassa oss efter det?

Det är självklart upp till var och en att bestämma hur stora risker man vill ta oavsett om det gäller att gå i en mörk gränd eller hoppa fallskärm. Några moraliska synpunkter har jag inte på det utan det som jag har problem med är den totala förnekelsen att ens eget beteende inte kan påverka risken att bli våldtagen och att om man påpekar och diskuterar eventuella risker så antas det att man tycker att offret får skylla sig själv.
Citera
2013-09-18, 21:40
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Även om det primära syftet är att man är kåt och vill ha sex så har jag svårt att se hur man skulle kunna genomföra en våldtäkt om man inte på något sätt också gillade att dominera och kontrollera den andre.

Jag tror inte att man nödvändigtvis behöver gilla det även om det säkerligen finns de som går igång på det. I vissa fall tror jag att våldet och kontrollen bara är medlet för att få vad de vill ha.
Citera
2013-09-18, 22:33
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Fallen där våldtäkt begås och kvinnan har lite kläder på sig är ovanligare än tvärtom.
Att kvinnan har vanliga kläder på sig alltså. '
Och vadå "bete sig som en billig hora" För att man har druckit alkohol? Blir man en hora då?
Vet du ens vad ordet hora betyder?

Och rasistsnacket om att "det är blattarnas fel" är så töntigt. Våldtäkter har funnits i all tid och även de "rara svenska pojkarna" begår våldtäkter eller använder sig av våld mot kvinnor.
Haga-mannen är ju svensk, men det är det ganska tyst om...?

Du låter som en liten missförstådd 14-åring med de argumenten.

Vad vet du om det? Brå m.fl. ljuger och de får statliga pengar för det.

Vissa blir andra inte.

Ja, att man knullar för ersättning. Det kan vara för drinkar, taxi, eller middag.

Nej, utlänningar dominerar våldtäktsstatistiken så lägg av. Du är pinsam. Har du också ett hål i skallen precis som Noola? Du är allt annat än verklig, för vore du det skulle du vara inspärrad.
Citera
2013-09-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Vi kan ju börja med att åtminsåne våga prata om skeenden (våldtäktsbrott) som många människor lider av. Tex att många kvinnor idag blir utsatta för övergrepp som media låter allmänheten tro begås av män i allmänhet, men i själva verket begås av nordafrikanska och vissa asiatiska män i synnerhet.
Så vad skulle du säga om ett resonemang som gick ut på att "i en perfekt värld har kvinnor all rätt i världen att vistas ute kvälls- och nattetid, gå klädda hur de vill och till och med dricka alkohol men i verkligheten så har vi fått invandrande män från Nordafrika som tycker att svenska kvinnor som agerar så är slampor som kan våldtas och man måste ju anpassa sig efter verkligheten". Låter det som en framkomlig väg?
Citera
2013-09-19, 03:14
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jaha, men hur ska kvinnor då kunna anpassa sig för att inte råka ut för alla dessa olika typer?
De normala behöver du ju inte undvika. Bara miffon. Ta på dig normala kläder för att undvika miffon. Dom dras till dig när du har kort kjol och liknande.

Eller för den delen bär kort kjol om du vill. Men tänk i så fall på risken. Köp svavelsyra på sprayburk eller nåt. Det finns ju flera sätt att försäkra sig.
Citera
2013-09-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
De normala behöver du ju inte undvika. Bara miffon. Ta på dig normala kläder för att undvika miffon. Dom dras till dig när du har kort kjol och liknande.

Eller för den delen bär kort kjol om du vill. Men tänk i så fall på risken. Köp svavelsyra på sprayburk eller nåt. Det finns ju flera sätt att försäkra sig.
Så om ett miffo träffar kvinnor som är iklädda långbyxor är han artig och trevlig, men om de har kort kjol händer något med miffot?

Eller går miffot ut och letar efter tjejer som han vill våldta och om han inte hittar nån med tillräckligt kort kjol går han hem igen eftersom miffon inte tänder på långa kjolar eller långbyxor.
Citera
2013-09-19, 12:10
Medlem
Citat:
Så om ett miffo träffar kvinnor som är iklädda långbyxor är han artig och trevlig, men om de har kort kjol händer något med miffot?

Eller går miffot ut och letar efter tjejer som han vill våldta och om han inte hittar nån med tillräckligt kort kjol går han hem igen eftersom miffon inte tänder på långa kjolar eller långbyxor.

Du har snöat in dig på enskilda klädesplagg på ett sätt som ser ut som mani.

Du verkar fast i något sorts svart-vitt resonemang där antingen är kjolen hela svaret på våldtäksproblematiken, eller så tvärtom, så kan kvinnor gå nakna på till jobbet och krogen utan att en endaste frisk människa ens märker det.

Ditt svart-vita tänkande fungerar inte här, kan du försöka se nyanser?
Citera
2013-09-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Du har snöat in dig på enskilda klädesplagg på ett sätt som ser ut som mani.

Du verkar fast i något sorts svart-vitt resonemang där antingen är kjolen hela svaret på våldtäksproblematiken, eller så tvärtom, så kan kvinnor gå nakna på till jobbet och krogen utan att en endaste frisk människa ens märker det.

Ditt svart-vita tänkande fungerar inte här, kan du försöka se nyanser?
Så du håller inte heller med Diamondgrit om att man undviker våldtäksmiffon genom att inte ta på sig kort kjol.
Citera
2013-09-19, 12:37
Medlem
Citat:
Så du håller inte heller med Diamondgrit om att man undviker våldtäksmiffon genom att inte ta på sig kort kjol.

Diamondgrit har aldrig använt ordet våldtäktsmiffon, du införde den termen just, och sen sågar du den.

Det är en tråkig argumentationsteknik du kör med sida upp och sida ned.
Citera
2013-09-19, 12:39
Medlem
Citat:

Jag ställde en fråga i texten du citerade, kan jag få ett någorlunda icke undflyende svar?
Citera
2013-09-19, 12:48
Medlem
Citat:
Diamondgrit har aldrig använt ordet våldtäktsmiffon, du införde den termen just, och sen sågar du den.

Det är en tråkig argumentationsteknik du kör med sida upp och sida ned.
Nej, han använde ordet miffon, och de miffon som diskuterade var just såna som våldtar. Det var ju tråkigt att ordet våldtäktsmiffon inte föll dig i smaken.

Citat:
Jag ställde en fråga i texten du citerade, kan jag få ett någorlunda icke undflyende svar?
Jag är alltså intresserad av det som är trådämnet, nämligen kopplingen mellan kort kjol och våldtäkt så då kanske jag kan få diskutera själva trådämnet med sådana som påstår att det finns just en sådan koppling utan att du lägger dig i och tycker att jag ska diskutera nåt annat med någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in