Citat:
Det verkar hända dig ofta? först gravitationen, nu det här. Självklart är det skillnad mellan "fullkomliga gener" och "i det närmaste fullkomliga gener".
Citat:
Nja, Gud tog bort "livets träd" från människorna. Vad exakt det innebar vet jag inte, men följden blev att människorna började dö:
"Nu får hon inte plocka och äta också av livets träd, så att hon lever för alltid." (1Mose 3:22 Bibel2000)
I samband med det så uppstod genetiska sjukdomar, döden kan man säga är en genetisk sjukdom.
Citat:
Jag vet inte, floden innebar omvälvande förändringar, och man kanske misstolkar data.
Citat:
Jo det fanns det säkert. Gud sparkade ut människorna från hans omvårdnad, så det blev nog eländigt på många sätt.
Citat:
Det blir nog svårt, man har ju inte en fullständig koll på genomet. Man förstår t.ex. inte varför människor dör, varför människor inte kan återbilda organ så som en salamander kan.
Citat:
Nej det tror jag inte förutom att det är väl underligt att Moses skrev för 3500 år sedan att levnadsåldern sjönk med tiden, och plötsligt efter floden.
Menar du att Moses hittade på allt? Dom exakta åldrarna och namnen?
Citat:
Du frågar samma fråga som ovan.
Citat:
Det har jag inte hört förut, har du någon källa på det?
I alla fall, varför tror du att dessa har något med Adam och Evas barn att göra? Hur stor chans finns det att man hittar Adam och Evas barn? (om vi nu hypotetiskt antar att bibeln stämmer).
Citat:
Jo?