2013-08-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saizad
ELO? har inte klagat på min Elo eller någon annans för den saken. klagade på soloQ
Du kan inte redigera mig till en tråd där man kan klaga på soloQ då?

Elo användes innan league points och ligor osv, om du nu inte visste det. Ordet elo används dock fortfarande för att folk är vana vid det, så snack om elo/soloq/matchmaking/vad du nu vill kalla det borde väl fortfarande vara i elo tråden! https://www.flashback.org/t2045282
Antod att du menade dirigera, inte redigera.
Citera
2013-08-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saizad
ELO? har inte klagat på min Elo eller någon annans för den saken. klagade på soloQ
Du kan inte redigera mig till en tråd där man kan klaga på soloQ då?

Tråden används till att klaga på soloq. Såg att en annan användare redan länkat den så då var problemet löst.
Citera
2013-09-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Fast det finns fortfarande inte så pass lite folk som spelar support att man får någon som är helt totalt hjärndöd på Support, speciellt guld. Visst är det så i Bronze kanske, men inte i Guld.
Jag pratade, och pratar fortfarande om att jag är i Diamond V men spelar på ett konto som kanske är guld V, då får jag knappast någon lägre rankad spelare i mitt lag eller något annat skit.

Fast nu är det ju knappast så att när man elo-boostar att man möter 2 stycken guldspelare och får en silverspelare som support, utan man möter ju faktiskt 2 stycken guld och får en guldspelare själv. Det är ju utav en anledning majoriteten av dem som elo-boostar spelar antigenn Mid/jungle/top/adc och inte Support. Till exempel, ni har spelat i 45 Minuter, din ad carry facecheckar en buske med hela motståndarlaget, ni förlorar endast pga det. Om en support gör det så visst, det är jättedåligt, men lategame så är AD carrys oftast det viktigaste i spelet just då - att han har bra position, att han dödar rätt & kan kitea. Som support kan du inte göra ett skit om han suger på såna saker lategame, men får du en dålig support som är halvdan på att peela så kan du faktiskt kitea för dig själv (Om man är diamond V ad carry så MÅSTE man kunna det).

Det är rätt stor skillnad på guld ett och Diamond 4/5, i det här schemat (http://i.imgur.com/0JArBCj.jpg) så ser du att det är 40k spelare i guld ett, och om det inte var så pass stor skillnad så skulle det knappast "bara" vara 7k spelare i Diamond V. Det är hela 33k mindre spelare, ungefär som hela alla spelare i plat IV och plat 3 skulle vara i Diamond V. Det handlar självklart också om sinne för spelet, men det är skillnad mekaniskt med. Det är ju knappast så att det är "bara" 7k smarta spelare medans det är 40k dumma spelare fortfarande kvar bara i guld ett.

Enligt tabellen du länkade så är cirka 947 spelare plat V stämmer det verkligen?
Citera
2013-09-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Enligt tabellen du länkade så är cirka 947 spelare plat V stämmer det verkligen?

Jag förstår inte riktigt hur du läste av den tabellen där :P Den enda kolumnen som jag hittar där det står 947 spelare är Diamond III.
Citera
2013-09-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Jag förstår inte riktigt hur du läste av den tabellen där :P Den enda kolumnen som jag hittar där det står 947 spelare är Diamond III.
Haha kollade på mobilen även läste lite dåligt . Får kika igen
Citera
2013-09-19, 00:42
Medlem
tänkte dela med mig lite nu va,

min första ranked i promo är förlut, jag va delaktig till förlusten SORRY! men under match 2 får jag flipp och gör kaos med folk med zac och kammar hem matchen. och så börjar match 3, jag spelar som kassa mot tf. DOMINERADE honom och resten totalt, efter 20 min hade jag 7-1. matchen fortsätter och mitt lag väljer att chase och dö allt för ofta. slutade med att vår botlane som var premades och spelade med tresh som adc är helt onödiga under matchens gång och så förlorar vi. är inte besviken eller dylikt eftersom jag vet att sånt här förekommer OFTA i silver. tråkigt att man inte hinner ta sig till gold innan slutet av säsongen . sitter på silver 3 atm, ska göra mitt bästa!! wish me luck
Citera
2013-09-19, 02:35
Medlem
Asså vad är det för jävla skitsystem nu? Jag låg på 81 LP, fick 9 ->90. Fick 5 lp -> 95 och fick nu 2 LP -> 97. Orkar inte det här. Vad kommer jag tappa när jag förlorar?
Citera
2013-09-19, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0x
Asså vad är det för jävla skitsystem nu? Jag låg på 81 LP, fick 9 ->90. Fick 5 lp -> 95 och fick nu 2 LP -> 97. Orkar inte det här. Vad kommer jag tappa när jag förlorar?

väldigt tråkigt när det händer, dock att du får så lite lp är pga att ert lag är mycket bättre
Citera
2013-09-19, 06:53
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
väldigt tråkigt när det händer, dock att du får så lite lp är pga att ert lag är mycket bättre

Nej. Han har för hög mmr jämfört med dem andra.
Citera
2013-09-19, 07:13
Bannlyst
Citat:
Beror inte på det utan snarare för att han vunnit mycket i sträck. Kallas eloclamping, look IT up.
Citera
2013-09-19, 09:13
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Beror inte på det utan snarare för att han vunnit mycket i sträck. Kallas eloclamping, look IT up.

Det där vet jag dock inte ifall det ens fungerar. Då jag kom till plat 5 fick jag 35~ game, enda upp till mina promos till diamond. Plat -> diamond tog jag på ngn vecka med enbart vinster.
Citera
2013-09-19, 15:55
Medlem
Citat:

Skojar du? Matchen jag fick 2 lp var vi fullt silverlag, motståndarna hade 2 st Gold III, 1 Gold IV och 2 Gold V.

Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Nej. Han har för hög mmr jämfört med dem andra.

Kan nog stämma, jag har totalt en winstreak på 12 games nu tror jag, dock 2-3 normals medräknat i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Adava

Inga av mina polare hade något sånt problem, det är bara 1 som har haft det och han är i Plat 3. Hur mycket kommer jag tappa om jag förlorar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in