2013-02-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Har du någonsin lirat i Division V? Fullpackat med folk som mer eller mindre hade tur i sina 10 första men är långt ifrån "up to the challenge" och således är "fast" eftersom de inte kan åka ur, men inte är duktiga nog att ta sig upp.

Görsvårt att få ihop ett fullt kapabelt lag!
Fungerar inte så som du tror, din förra elo är kvar, så dina tankar om att alla suger stämmer inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Lirade precis mina promo games. Vann första, torskade andra. I tredje pickar jag Annie mid. Last pick är ett sinnesslöt litet grekiskt luder som pingar ut och random pickar Ahri. Sedan var det gamet kört. Games där folk discar borde fan inte räknas.

Känner även att bannen börjar närma sig. Kastar jävligt sällan första stenen, men jävlar vad snabbt bägaren rinner över numera när folk börjar whinea.
Skyll dig själv om du gnäller på ditt lag, tror du det hjälper dig vinna eller förlora?
Citera
2013-02-25, 02:51
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Fungerar inte så som du tror, din förra elo är kvar, så dina tankar om att alla suger stämmer inte.

Men gulledej som försöker vara knowitall. Det uppskattas <3

Jag har spelat upp mig 2-3 ligor på kort tid nu. Min gamla "elo" var med andra ord värdelös. På den här resan var ingen i närheten så kass som de jag spelar med/mot nu.
Citera
2013-02-27, 19:16
Medlem
Första gången jag skriver i denna tråden, trodde inte de skulle behövas men nu har jag gått från guld 1 till guld 5 på drygt en vecka. Jag försöker alltid hitta mina egna misstag och lära mig av dem. Vad som gör mig så sjukt förbannad är att ingen förstår snowball Varje game får den stackars junglaren ta emot kritik från top/mid som dör 1v1. Försöker verkligen förklara för dem att de inte ska gå aggresivt om snubben de möter har 1-0 Detta i sin tur leder till att jungle top/mid klagar på varandra och spelar dåligt..

Vad ska jag göra för att folk ska sluta klaga på junglaren? (Mainar ad)

Här har ni bevis http://i.imgur.com/rGB2CUn.png
Citera
2013-02-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Första gången jag skriver i denna tråden, trodde inte de skulle behövas men nu har jag gått från guld 1 till guld 5 på drygt en vecka. Jag försöker alltid hitta mina egna misstag och lära mig av dem. Vad som gör mig så sjukt förbannad är att ingen förstår snowball Varje game får den stackars junglaren ta emot kritik från top/mid som dör 1v1. Försöker verkligen förklara för dem att de inte ska gå aggresivt om snubben de möter har 1-0 Detta i sin tur leder till att jungle top/mid klagar på varandra och spelar dåligt..

Vad ska jag göra för att folk ska sluta klaga på junglaren? (Mainar ad)

Här har ni bevis http://i.imgur.com/rGB2CUn.png

1-0 är väl inte jätteilla att försöka spela lite agressivt mot.

Men ja, jag har också märkt av gnället på junglare, även då jag själv spelar som det.
Då jag själv junglar brukar jag bara be mid/top ta det lugnare och spela mer defensivt, lyssnar de inte så försöker jag få bot lane att snowballa så mycket som möjligt, samt farma junglen.

Om jag kör bot lane så blir det oftast att man ber top/mid lugna ner sig, och säga att de klarar sig utan junglare etc.(om de spelar defensivt).
Blir även att jag försöker ganka mid då en 2 man gank på mid borde resultera i en kill eller bränd flash(funkar ganska bra då jag mainar twitch då jag väl kör ADC).
Citera
2013-03-08, 02:54
Medlem
Herr.Banans avatar
Jag förstår mig verkligen inte på dem som bara spelar för att förstöra. Vi har ett bra lag, men deras jungle Vi gankar bot och får FB. MF i vårt lag börjar direkt skrika till vårt support "omfg fuck i you mom" "Kill you" "suck dick" "big noob". MF är fruktansvärt dålig och när hon har dött tre gånger efter att ha gått in i en fight med Urgot försöker vi säga till henne att spela passivt. Vad säger då MF? /all "report team all flame" "all big noobs". När MF har 0/6 säger hon att hon ska börja feeda med avsikt, vilket hon gör.

Motståndarna är väldigt schyssta och tycker synd om oss andra och beklagar sig över MF. Alla säger att de reportade henne så jag hoppas innerligt att hon åker på en fetbann. Kollar man i hennes historik ser det inte speciellt bra ut heller. Man kan tänka sig att hon har feedat med mening i andra gamet också, till exempel 0/7 Malph och ett annat med 1/13 MF.

http://www.lolking.net/summoner/euw/20931621#profile

Blir att göra en sån där specialanmälan via hemsidan också.

Jag som hade en fin winning streak och precis klättrat upp en tier och hoppades på att kunna fortsätta vinna för att hoppa över en liga (innan fick jag 35 för vinst och -~15 för förlust så jag hörde ju inte precis hemma på den nivån)
Citera
2013-03-14, 22:24
Medlem
Gladiuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Banan
Jag förstår mig verkligen inte på dem som bara spelar för att förstöra. Vi har ett bra lag, men deras jungle Vi gankar bot och får FB. MF i vårt lag börjar direkt skrika till vårt support "omfg fuck i you mom" "Kill you" "suck dick" "big noob". MF är fruktansvärt dålig och när hon har dött tre gånger efter att ha gått in i en fight med Urgot försöker vi säga till henne att spela passivt. Vad säger då MF? /all "report team all flame" "all big noobs". När MF har 0/6 säger hon att hon ska börja feeda med avsikt, vilket hon gör.

Motståndarna är väldigt schyssta och tycker synd om oss andra och beklagar sig över MF. Alla säger att de reportade henne så jag hoppas innerligt att hon åker på en fetbann. Kollar man i hennes historik ser det inte speciellt bra ut heller. Man kan tänka sig att hon har feedat med mening i andra gamet också, till exempel 0/7 Malph och ett annat med 1/13 MF.

http://www.lolking.net/summoner/euw/20931621#profile

Blir att göra en sån där specialanmälan via hemsidan också.

Jag som hade en fin winning streak och precis klättrat upp en tier och hoppades på att kunna fortsätta vinna för att hoppa över en liga (innan fick jag 35 för vinst och -~15 för förlust så jag hörde ju inte precis hemma på den nivån)

Man får den typen av nonchalanta surisar i var tredje match typ, gäller bara att sätta personen på ignore, be resten av ditt lag att göra likadant och hålla tummarna för det bästa. Om en person såsom detta skulle råka döda en fiende är det grymt värt att bara skriva "Gj dude!", allt för att öka chansen för bra lagharmoni!
Citera
2013-03-14, 22:28
Medlem
Herr.Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiux
Man får den typen av nonchalanta surisar i var tredje match typ, gäller bara att sätta personen på ignore, be resten av ditt lag att göra likadant och hålla tummarna för det bästa. Om en person såsom detta skulle råka döda en fiende är det grymt värt att bara skriva "Gj dude!", allt för att öka chansen för bra lagharmoni!
Jag tycker faktiskt inte att det är så farligt som alla säger, för mig är det rätt sällan jag stöter på sånt här Skulle väl uppskatta att ungefär fem procent av alla spelare är konstanta flamers, alltså inte specillet många, dock är det ju dem man lägger märke till
Citera
2013-03-14, 22:34
Medlem
Gladiuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Banan
Jag tycker faktiskt inte att det är så farligt som alla säger, för mig är det rätt sällan jag stöter på sånt här Skulle väl uppskatta att ungefär fem procent av alla spelare är konstanta flamers, alltså inte specillet många, dock är det ju dem man lägger märke till

I normals är det ofta rätt lugnt, men i soloQ där somliga människor tyvärr investerar för mycket känslor kan det lätt gå överstyr. Var tredje var kanske en överdrift, tycker oavsett att mängden flamers har minskat rätt markant under det senaste året.

Fullkomligt OT, men har i princip inte använt flashback förutom för att läsa. Är det möjligt att ändra sitt nickname här?
Citera
2013-03-21, 11:28
Medlem
Benshies avatar
Helt jävla otroligt.. Drog tre ranked idag.. Första : Blitzcrank, Vi har matchen från start, vi har den mid, folk slappnar av för mycket, skriver : Janna just warded our jungle. Win how? (xin) springer rätt in och drar en facecheck så var han död, efter kommer nästa nisse och så var han död. Då är det jag, morg (platinum) och Vayne som är kvar. Morg vill så gärna dra en bind på någon, dör. Så jag avslutar fint med en blindhook och fick en björn (volibear) i trynet. Efter så kom det fyra andra och vi förlorar matchen.

Match två, i champ select så är det direkt två stycken som säger "I cannot play X lane".. GG redan där, det spammas /ff från start i princip. De verkade inte förstå att det måste gå 20 min.

Match 3, får en "Hi, I'm a smurf, I play plat 1"
Jo tjena.. Visst, han gjorde det bra i lane mot Irelia som J4. Tror han gick från lane med 4 kills eller något och 0 deaths.
Men efter det så börja han kasta iväg gamet och gick konstant 1v5 och försökte få ner deras soraka.
Just ja, tilläggas bör att Vayne valde Vayne mot cait i den matchen..

Jag börjar seriöst fundera på att byta roll.
Citera
2013-03-21, 12:46
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Helt jävla otroligt.. Drog tre ranked idag.. Första : Blitzcrank, Vi har matchen från start, vi har den mid, folk slappnar av för mycket, skriver : Janna just warded our jungle. Win how? (xin) springer rätt in och drar en facecheck så var han död, efter kommer nästa nisse och så var han död. Då är det jag, morg (platinum) och Vayne som är kvar. Morg vill så gärna dra en bind på någon, dör. Så jag avslutar fint med en blindhook och fick en björn (volibear) i trynet. Efter så kom det fyra andra och vi förlorar matchen.

Match två, i champ select så är det direkt två stycken som säger "I cannot play X lane".. GG redan där, det spammas /ff från start i princip. De verkade inte förstå att det måste gå 20 min.

Match 3, får en "Hi, I'm a smurf, I play plat 1"
Jo tjena.. Visst, han gjorde det bra i lane mot Irelia som J4. Tror han gick från lane med 4 kills eller något och 0 deaths.
Men efter det så börja han kasta iväg gamet och gick konstant 1v5 och försökte få ner deras soraka.
Just ja, tilläggas bör att Vayne valde Vayne mot cait i den matchen..

Jag börjar seriöst fundera på att byta roll.

Vi kan börja lira igen, har satt mig in i adcarry rollen på allvar nu
Citera
2013-03-27, 18:01
Medlem
Då var man snart gold V igen då.. sjunkigt från gold I till Gold IV på en vecka.

Visst fan gör jag misstag precis som alla andra, men det är inte rättvist att förlora varje match pga andra folk är dåliga när man själv spelar till perfektion av sin egen förmåga. Börjar fan allvarligt fundera på att lägga ned ranked, så jävla meningslöst att försöka med alla skrotnissar som man får på laget. VARJE.JÄVLA.GAME.

EDIT: Givetvis har man skitit ner hela sin MMR nu också.. förut fick jag +20-25 för vinst och -10-15 för förlust.. nu är det tvärt om nästan.

Skitsystem.
Citera
2013-03-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Då var man snart gold V igen då.. sjunkigt från gold I till Gold IV på en vecka.

Visst fan gör jag misstag precis som alla andra, men det är inte rättvist att förlora varje match pga andra folk är dåliga när man själv spelar till perfektion av sin egen förmåga. Börjar fan allvarligt fundera på att lägga ned ranked, så jävla meningslöst att försöka med alla skrotnissar som man får på laget. VARJE.JÄVLA.GAME.

EDIT: Givetvis har man skitit ner hela sin MMR nu också.. förut fick jag +20-25 för vinst och -10-15 för förlust.. nu är det tvärt om nästan.

Skitsystem.

Jag kan inte annat än att hålla med. Jag feedar aldrig earlygame. Händer någongång att jag feedar lategame då alla i moståndarlaget är feedade, men då är det inte speciellt lätt att försöka carrya. Men ändå så kan inte folk motstå att dö 3 gånger under dom första 10 minutrarna och göra samma misstag gång på gång på gång... Det här systemet funkar inte.. Man kan inte carrya varje game när 3 i teamet tabbar sig hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in