Citat:
Ursprungligen postat av
Bluxor
Du har då aldrig mött mig ? Visst jag dribblar inte direkt så där som du säger (inte pallat lära mig) och sen brukar alla misslyckas att dribbla mot mig också.. Men varför kallar du mig pacewhore? Du har aldrig sett mig spela? JAg köra nästan aldrig inlägg... Jag kör PASSNINGSSPEL (jag har för mig jag skrev det innan också?), där jag utnyttjar snabbheten till att komma förbi dom luckorna som jag låser upp (alltså jag lägger inte bollen bakom dom utan jag kan ha alla deras 11 man framför mig och låsa upp dom om du nu förstår var jag säger?)
Jag har också börjat köra mycket på skott nu faktiskt, fått en del fina kanoner långt utanför straffområde in i mål :P Det närmaste jag har till dribblingar är väl att få motståndaren att tappa fotfästet när han tror jag springer åt ett håll och jag sprigner motsatt och skjuter in den i mål haha :P
Men börja inte snacka om mig när du inte vet ett skit, jag hatar alla dessa pacewhore som bara kör samma taktik hela matchen att lägge bollen bakom baklinjen och springa mot mål så snabbt som möjligt eller den andra sortens taktik där dom får anfallarna att lägge sig precis brevid backarna och passa dom och om man inte är uppmärksam så är dom förbi..
Jag förstår dig. Är man en passningsspelare så var pace på FIFA13 de viktigaste som öppnade upp luckor. Det var så FIFA13 var uppbyggt. Lirade man med de riktiga spelarna som är bra på att öppna upp luckor IRL fast inte lika snabba gick det inte lika bra. Att dribbla på FIFA13 var oerhört effektivt, att enbart passa sig igenom till en klar målchans var mycket svårare. Därför har jag inte så mycket övers till dom som enbart dribblar och drar på ett skott. Men klagar jag? Nej, jag låter alla ha sin spelstil.
På FIFA14 är dock pacen inte lika viktig och man kan få till en hel del sköna passningskombinationer även utan pace. Blir nog större betydelse att kolla på attribut som vision, att.position, short/long passing och rätt workrates för att lyckas med sitt egna spel.