2013-09-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluxor
Var ju inte själv beteckningarna jag undrade om utan hur korten ser ut :P Men antar att du precis svarade att inform är alltså dom svarta korten... Men vad är dom blå då ?

Om vi utgår från guld korten så finns det

Vanliga (gulguldiga)
Rare (guldblanka)
IF/TOTW (Svartguld)
??? (blå)

Detta är väl alla sorterna? Men NIF är då not in form och då kan dom ju inte vara blå så vilka är blå? (NIF är dom vanliga guldiga då antar jag eller?

Varje vecka släpps ett lag som består av de spelarna som presterat bäst i sina klubblag ute i världen under föregående vecka. Dessa kort är svarta och kallas IF kort eller TOTW om du så vill. Dessa är i regel +1 i total för en spelare. 79-->80 elr liknande.

Åtminstone under Fifa 13 var de så att de kom ett världslag - blåkort när 2012 års världselva blev annonserad av Fifa. Även kallad TOTY. Dessa var i regel de absolut bästa korten.

Efter detta kom de så kallad TOTS korten som även dom är blåa, dock ser man skillnad på dessa och TOTY korten. TOTS korten är alltså team of the season, alltså de spelare som presterat bäst i de större ligorna ute i Europa. (kom ett rest of the world team också och lite sådär men principen får du iaf). Dessa var i regel ett par + i total för en spelare, dock strax under TOTY.

EDIT: ja, NIF är de nonrare/rare korten
Citera
2013-09-18, 22:03
Medlem
Dr.LincoNs avatar
http://www.futhead.com/14/squads/386393/
Laget jag gjort på webb-appen, inte det bästa men duger som start afellay ska bli kul att testa. vad tycks?
Citera
2013-09-18, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluxor
Du har då aldrig mött mig ? Visst jag dribblar inte direkt så där som du säger (inte pallat lära mig) och sen brukar alla misslyckas att dribbla mot mig också.. Men varför kallar du mig pacewhore? Du har aldrig sett mig spela? JAg köra nästan aldrig inlägg... Jag kör PASSNINGSSPEL (jag har för mig jag skrev det innan också?), där jag utnyttjar snabbheten till att komma förbi dom luckorna som jag låser upp (alltså jag lägger inte bollen bakom dom utan jag kan ha alla deras 11 man framför mig och låsa upp dom om du nu förstår var jag säger?)

Jag har också börjat köra mycket på skott nu faktiskt, fått en del fina kanoner långt utanför straffområde in i mål :P Det närmaste jag har till dribblingar är väl att få motståndaren att tappa fotfästet när han tror jag springer åt ett håll och jag sprigner motsatt och skjuter in den i mål haha :P

Men börja inte snacka om mig när du inte vet ett skit, jag hatar alla dessa pacewhore som bara kör samma taktik hela matchen att lägge bollen bakom baklinjen och springa mot mål så snabbt som möjligt eller den andra sortens taktik där dom får anfallarna att lägge sig precis brevid backarna och passa dom och om man inte är uppmärksam så är dom förbi..
Jag ber om ursäkt
Citera
2013-09-18, 22:06
Medlem
http://www.easports.com/uk/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=bj7iPl3mnJ1dFs3

Vad tycker ni?

ska skaffa lite Position cards snart har 10k över men både Kaka' och Dinho har 8 chem

Byter förövrigt mina FIFA 13 coins mot dina FIFA 14 coins om någon är intresserad
Citera
2013-09-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markokask
Bara ser framför mig att du är en sån som passar alla i laget på 2 sek och håller inne LB/L1, sen bara väntar på att någon löper bra så du kan köra en LB/L1 + Y/trekant. Det kallar jag passningsspel...

Inte för jag förstår vad fan du snackar om ? xD Jag kör bara vanlig a passning? Måste man köra mer advancerat? :P Eller börjar du anklaga mig för pace igen? :P (tänkte du kanske menar att jag köra någon sorts djuplespass eller vad det kallas så man springer förbi backlinjen? Återigen nej det kör jag inte, även om jag blir otroligt frustrerad när jag förlorar när jag dominerar allt så kör jag aldrig den taktiken och har aldrig gjort :P)
Citera
2013-09-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leffe55
Varje vecka släpps ett lag som består av de spelarna som presterat bäst i sina klubblag ute i världen under föregående vecka. Dessa kort är svarta och kallas IF kort eller TOTW om du så vill. Dessa är i regel +1 i total för en spelare. 79-->80 elr liknande.

Åtminstone under Fifa 13 var de så att de kom ett världslag - blåkort när 2012 års världselva blev annonserad av Fifa. Även kallad TOTY. Dessa var i regel de absolut bästa korten.

Efter detta kom de så kallad TOTS korten som även dom är blåa, dock ser man skillnad på dessa och TOTY korten. TOTS korten är alltså team of the season, alltså de spelare som presterat bäst i de större ligorna ute i Europa. (kom ett rest of the world team också och lite sådär men principen får du iaf). Dessa var i regel ett par + i total för en spelare, dock strax under TOTY.

EDIT: ja, NIF är de nonrare/rare korten

Tack så mycket, nu förstår man bättre haha :P Har ju än så länge mycket o lära i spelet.. Tydligen blir jag anklagad för o köra någon sorts passnings taktik med LB1LT1 eller vad fan det nu var som jag inte ens hade någon anning om haha xD
Citera
2013-09-18, 22:22
Medlem
När är det spelarpriserna brukar nå sin prime? På releasedagen, eller en/ett par veckor efter?
Citera
2013-09-18, 22:45
Medlem
Dunderqvists avatar
Någon som är villig att ta sig an utmaningen att snickra ihop ett lag med Ganso och Gabbiadini åt mig?
Fick nämligen de i ett startpack och får då inte ut något av att sälja de så då jag har brist på ork får någon vänlig själ gärna ta sig an utmaningen!

Formation: Valfri
Budget: Cirkus 8-10k utöver Ganso och Gabbiadini.

Lycka till!
Citera
2013-09-18, 22:50
Medlem
gxflybabys avatar
edit: Kommer ni in på webappen?

Btw, är detta fut 14 bästa silver striker?

http://www.futhead.com/14/players/9496/duvier-riascos/
Citera
2013-09-18, 22:53
Medlem
gxflybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testosteron123
Men då är man ju dålig på spelet om ens enda utväg är pace?
Ber om ursäkt för mina fula ord förut

Lär dig spela mot folk som har pace i laget och sluta attackera folk sådär, patetisk du är.
Citera
2013-09-18, 22:53
Medlem
jaketylers avatar
Vilken skulle in säga är den mest lönsamma spelare att köpa för att sedan sälja till ett högre pris på FUT 14? Ben arfa var ju en riktigt kassako på fifa 13. Någon som har en viss person i åtanke?
Citera
2013-09-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderqvist
Någon som är villig att ta sig an utmaningen att snickra ihop ett lag med Ganso och Gabbiadini åt mig?
Fick nämligen de i ett startpack och får då inte ut något av att sälja de så då jag har brist på ork får någon vänlig själ gärna ta sig an utmaningen!

Formation: Valfri
Budget: Cirkus 8-10k utöver Ganso och Gabbiadini.

Lycka till!

Fifa 14 släpps väl inte förräns den 26?? :O Kan man få packs innan det är ute? o.O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in