Citat:
Ursprungligen postat av
Samsungsvart
Kan du länka några källor på att det finns flertalet fall på att liknande saker har hänt?
Tror inte det finns någon seriös politisk organisation som tar till våld mot oskyldiga. RF och andra militanta vänstergrupper tar dock till våld mot nazister vilket är jävligt bra.
På vilket sätt är det bra att de gör det?
Och oavsett man anser att politiskt våld är försvarbart eller ej, tyder inte videon i denna tråd på en stor problematik då RF och liknande militanta vänstergrupper anser sig ha ensamrätt på att peka ut någon som nazist.
Om RF anser att jag är nazist så är det alltså fritt fram att misshandla och mörda mig, oavsett vad jag har gjort eller vilka åsikter jag har? Om RF får för sig att en invandrare är nazist därför att de missuppfattar något han säger eller vad det är för budskap på tröjan, då har de rätt att misshandla honom?
RF gör sig alltså till både polis, domare och bödel. Samtidigt protesterar de mot fascism och varnar för vad de uppfattar vara en polisstat, trots att de själva agerar utifrån polisstatens agenda? Ingen rättegång, ingen rättvis prövning, ingen chans för ett tilltänkt offer att försvara sig. Domen delas ut direkt på gatan utan pardon. Det är värre än i en polisstat.