2013-09-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsungsvart
Kan du länka några källor på att det finns flertalet fall på att liknande saker har hänt?

Tror inte det finns någon seriös politisk organisation som tar till våld mot oskyldiga. RF och andra militanta vänstergrupper tar dock till våld mot nazister vilket är jävligt bra.

På vilket sätt är det bra att de gör det?

Och oavsett man anser att politiskt våld är försvarbart eller ej, tyder inte videon i denna tråd på en stor problematik då RF och liknande militanta vänstergrupper anser sig ha ensamrätt på att peka ut någon som nazist.

Om RF anser att jag är nazist så är det alltså fritt fram att misshandla och mörda mig, oavsett vad jag har gjort eller vilka åsikter jag har? Om RF får för sig att en invandrare är nazist därför att de missuppfattar något han säger eller vad det är för budskap på tröjan, då har de rätt att misshandla honom?

RF gör sig alltså till både polis, domare och bödel. Samtidigt protesterar de mot fascism och varnar för vad de uppfattar vara en polisstat, trots att de själva agerar utifrån polisstatens agenda? Ingen rättegång, ingen rättvis prövning, ingen chans för ett tilltänkt offer att försvara sig. Domen delas ut direkt på gatan utan pardon. Det är värre än i en polisstat.
Citera
2013-09-18, 18:35
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Antifascister har tidigare jagat bort och spöat personer som har icke svenskt ursprung från diverse allmänpolitiska tillställningar, dessa har då sympatiserat med rörelser så som Hizbollah eller andra fascistiska grupperingar eller partier från utlandet.

Jaså, så RF har övergått till att vara ett pro-Israeliskt initiativ? Det du skriver, din Mosad-signatur och Davidsstjärnan på eran banderoll talar sitt tydliga språk, intressant - lycka till att ena eran redan brokiga skara under den Israeliska fanan!

"Antifascister"
Citera
2013-09-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woicer
Pinsamma människor dessa "antirasister" i klippet, och som på något sätt stödjer detta. Kan nog inte finnas mycket uppe i skallen där inte. Pojkar i 15-årsåldern som tycker det är häftigt att slåss? Troligtvis, ryggdunkarna väger nog hårt. Hoppas karman slår tillbaka på något vänster. Det absolut komiska är att detta kommer bara ge omvänd effekt än vad man är ute efter. Men så långt sträcker sig nog inte tankeförmågan hos dessa individer.

De skrämmande är att de har media bakom sig. Sverigejuden Calle Schulman uttalade sina varma sympatier för RF:s agerande och våldsanvändande.
Citera
2013-09-18, 18:37
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Haha, ja fan. JÄVLA PÖBELN ASSÅ. Låt dom mötas i en skog så dom kan så ihjäl varandra. Stackars mina skattepengar.

Skämt åsido.

Nej jag va inte på plats. Jag bara ställer mig ytterst tveksamt till drevet om att en seriös politisk organisation med mer än 10 år på nacken (fler år än alla andra nassegrupper) ger sig på en random babbe och sen lägger upp en film om det. Vad menar du civilkurage med stolen? Förstår verkligen inte alls vad du menar.

Är väl knappast särskilt skämtsamt. Bästa för samhället vore ju faktiskt om båda dessa grupperingar med sina osunda åsikter försvann ur 2000-talet.
Ja stackars skattebetalarna för dessa jävla undermänniskor tillåts hålla på.
Citera
2013-09-18, 18:40
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Jaså, så RF har övergått till att vara ett pro-Israeliskt initiativ? Det du skriver, din Mosad-signatur och Davidsstjärnan på eran banderoll talar sitt tydliga språk, intressant - lycka till att ena eran redan brokiga skara under den Israeliska fanan!

"Antifascister"

Har inget med RF att göra förutom att vi tillhör samma rörelse, sen är ju vissa av dom nära vänner privat. Mossad stavas det, den har jag för att de gör saker rätt, vad man än tycker om dom. Kanske kommer som sågot helt nytt för dig men man kan ogilla både Israel och diverse islamister, man behöver inte välja sida.
Citera
2013-09-18, 18:42
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Är väl knappast särskilt skämtsamt. Bästa för samhället vore ju faktiskt om båda dessa grupperingar med sina osunda åsikter försvann ur 2000-talet.

Jaaaaaa tänk på stackars skattebetalarna! Vad gick Obama besöket på, ryktas om 200-250 miljoner kronor. Tycker att Reinfeldt och Obama kunde hållit ett skype-samtal, hade inte kostat nåt.
Citera
2013-09-18, 18:44
Medlem
Arkiaters avatar
Det är mycket obehagligt med detta odemokratiska vänsterextremistpatrask som alltid är så våldsbenäget. Undrar vad som hänt om den civilpolis som utsattes för misshandeln hade dragit sitt tjänstevapen och låtit angriparna smaka bly? En upprepning av det som hände den gatustenskastande och vänsterextreme Hannes Westberg under Göteborgskravallerna 1981? Skulle det då ha blivit ett våldsamt ylande i media om överdrivet polisvåld? Nästa gång kan det ju faktiskt bli så att polisen tvingas skjuta verkanseld. Den kriminella odemokratiska vänstern borde bekämpas med alla medel! Synd bara att Reinfeldt inte vill agera, tittar åt ett annat håll och låtsas som det regnar.
Citera
2013-09-18, 18:44
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Kan du länka några källor på att det finns flertalet fall på att liknande saker har hänt?

Tror inte det finns någon seriös politisk organisation som tar till våld mot oskyldiga. RF och andra militanta vänstergrupper tar dock till våld mot nazister vilket är jävligt bra.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vansterextrem-grupp-bakom-mordforsok_8404658.svd

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=5610300

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=5610300

http://www.youtube.com/watch?v=ANgr4QiLnXA Plundringen och förstörelse mot oskyldiga och dess egendom

Vill du jag ska fortsätta?

Innan hävdade du att RF är en seriös politisk organisation nui säger du att det är en militant vänstergrupp, hur ska du ha det?
Citera
2013-09-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen

Fast Svenskarnas parti gjorde ingenting brottsligt? En och annan ur SMR som deltog slängde tillbaka bengaler och flaskor som kastats på dem, men det var allt. De sprang definitivt inte runt på stan och letade upp folk att misshandla.
Citera
2013-09-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Bekämpa fascism med fascistiska metoder är ju riktigt begåvat. Jag, är till skillnad från dig, stolt arbetare precis som mina föräldrar och mor/far föräldrar för mig och du din tönt representerar INTE mig eller mina kollegor.

Vad jobbar du själv med? Vad jobbar dina föräldrar med? Hur bor du/dom?

Det är inte fascistiska metoder. Det är kommunistiska metoder. Våld, hot, terror, förtryck, censur, förföljelse och lögnpropaganda är klassiska kommunistiska metoder.
Citera
2013-09-18, 18:49
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Fast Svenskarnas parti gjorde ingenting brottsligt? En och annan ur SMR som deltog slängde tillbaka bengaler och flaskor som kastats på dem, men det var allt. De sprang definitivt inte runt på stan och letade upp folk att misshandla.

Förutom den där ligan på ca 20-30 pers som senare blev säckade av snuten, det rörde ju sig bara runt för att checka läget.
Citera
2013-09-18, 18:49
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Jaaaaaa tänk på stackars skattebetalarna! Vad gick Obama besöket på, ryktas om 200-250 miljoner kronor. Tycker att Reinfeldt och Obama kunde hållit ett skype-samtal, hade inte kostat nåt.

Har jag någonsin sagt att hela det kalaset var något som fick mitt stöd? Självklart mycket av skattepengarna går rätt åt helvete men det rättfärdigar väl inte att springa runt och bete sig som idioter på gatan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in