2013-09-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Hur vet du att du fick avslag redan? Det står att rekryteringsmyndigheten skickar ut kallelse till test med start 19e. Eller var det ett tidigare år du menade?
Kallelse är kanske annorlunda från Avslag? I donno.
2013-09-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmgHaxx
0530 Vakna, bädda, frukost, rakning, städning.
0730 Uppställning, visitation städning, därefter utbildning.
1200 Lunch.
1230 Utbildning.
1630 Middag.
1700 Utbildning.
2000 Kvällsfika, materiellvård, skitsnack och samkväm.
2200 Läggdags.
Tack! Gäller detta alla förband?
2013-09-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Tack! Gäller detta alla förband?

Nej, det skiljer sig från förband till förband. Plutonchefen/instruktörerna har fått riktlinjer om vad som skall genomföras under GMUn och löser uppgiften på bästa sätt.
2013-09-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fan1337
Nej, det skiljer sig från förband till förband. Plutonchefen/instruktörerna har fått riktlinjer om vad som skall genomföras under GMUn och löser uppgiften på bästa sätt.
Okej, vet du hur det är på k3?
2013-09-18, 03:24
Medlem
Citat:
Okej, vet du hur det är på k3?

Inte en aning men har bekanta/arbetskamrater som varit där. Min uppfattning är att det är lite hårdare. Eller hårdare vet jag inte men fler sena nätter, mindre sömn, mer skrik och kollektiv bestraffning.

GMUn ska ju vara likadan överallt men det blir ju lite hårdare på elitförband. Vilket jag själv tycker är bra, Sverige har ju sänkt ribban något jävla enormt pga brist av folk, men elitförbanden ska fan inte sänkas.
2013-09-18, 07:09
Medlem
Citat:
Inte en aning men har bekanta/arbetskamrater som varit där. Min uppfattning är att det är lite hårdare. Eller hårdare vet jag inte men fler sena nätter, mindre sömn, mer skrik och kollektiv bestraffning.

GMUn ska ju vara likadan överallt men det blir ju lite hårdare på elitförband. Vilket jag själv tycker är bra, Sverige har ju sänkt ribban något jävla enormt pga brist av folk, men elitförbanden ska fan inte sänkas.
De har väl inte sänkt ribban på elitförbanden? Det vore väldigt tråkigt då jag är intresserad utav a-dyk i långa loppet.
2013-09-18, 07:23
Medlem
Ett tips: logga in lite då och då på rekryteringsmyndighetenssida,
Går fortare att se där än att vänta på brevet..
Kan du boka tågbiljett, då får du i alla fall
antagningspröva.
2013-09-18, 09:01
Medlem
tobbe81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHigginsen
Ett tips: logga in lite då och då på rekryteringsmyndighetenssida,
Går fortare att se där än att vänta på brevet..
Kan du boka tågbiljett, då får du i alla fall
antagningspröva.

Stämmer inte helt, Inte alla som har tågförbindelse/bor nära till prövningsplatsen då får man ej upp boka tågbiljett.
2013-09-18, 13:36
Medlem
VxoOis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samnite
Kallelse är kanske annorlunda från Avslag? I donno.

Ja, det kan ju vara möjligt? Min granne fick brev redan i måndags att han inte får mönstra.
2013-09-18, 15:59
Medlem
Citat:
De har väl inte sänkt ribban på elitförbanden? Det vore väldigt tråkigt då jag är intresserad utav a-dyk i långa loppet.

Vet inte hur amf1 ligger till men K3, AJB har en jättebrist på folk. Det är ganska slitigt, stressigt att hålla på så i längden.

Sen så är det ju skillnad på att söka direkt från GMU då du inte har något att komma med, då är chansen liten(noll).

Men om du däremot jobbat ett tag inom försvarsmakten och samlat på en massa erfarenhet, utbildningar(tex sjukvårdsutbildning) och har en massa vitsord är du jätteprioriterad.

Det är bra att du sätter ribban högt för dig själv men känn lite på hur soldatlivet är först. Det är inte som i datorspelen direkt.

LYCKA TILL
2013-09-18, 19:00
Medlem
Tänkte fråga om lite tips angående vad jag kan göra inför nästa gång jag kan söka.
(Kom som sagt inte in förra gången). Har väl ca 6 månader kvar innan jag kan göra om mina tester.
Det fysiska, mentala förmågorna har jag inga större problem med så där tränar jag väl på som vanligt.

Dock är det väl inför psykolog jag vill försöka visa mina bästa sidor (som jag nog inte gjorde förra gången).
Givetvis ska jag vara ärlig och så, men kanske är det något jag kan visa på papper som kanske kan göra chansen bättre för mig? Kanske kan köra några enstaka kurser på distans som är relevanta till ämnet (ledarskap tex) eller ser det bara dumt ut att fylla ut ett CV med en massa random-kurser?

Uppskattar svar
2013-09-18, 21:00
Medlem
Citat:
Vet inte hur amf1 ligger till men K3, AJB har en jättebrist på folk. Det är ganska slitigt, stressigt att hålla på så i längden.

Sen så är det ju skillnad på att söka direkt från GMU då du inte har något att komma med, då är chansen liten(noll).

Men om du däremot jobbat ett tag inom försvarsmakten och samlat på en massa erfarenhet, utbildningar(tex sjukvårdsutbildning) och har en massa vitsord är du jätteprioriterad.

Det är bra att du sätter ribban högt för dig själv men känn lite på hur soldatlivet är först. Det är inte som i datorspelen direkt.

LYCKA TILL
Tack för svar. Okej då vet jag ungefär hur det ligger till! Har du något tips till testet hos psykologen? Nej hoppas inte att det är som i dataspelen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in