2013-09-14, 04:31
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenk4st
Är det så exakt? Vart kan jag läsa mer om det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Genealogical_DNA_test
Citera
2013-09-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Nu är jag inte speciellt påläst på detta ärende men jag såg precis en intervju med Jan Staaf där han nämner att polisen misstänker att GM är runt 20 år och detta via bland annat Anna-Lenas vittnesmål innan hon avlider.

Vet någon vad hon lämnade för uppgifter?

Hon sa något i stil med att han var så ung. Det var oprovocerat. Att han är i tjugo års ålder. Sedan talar hon om någon Leif.
Citera
2013-09-16, 21:44
Medlem
Vill återigen rikta en uppmaning till alla som har mer info om något av offren. Du som vid tillfället för morden hade kontakt med något av offren eller deras närmaste omgivning får gärna skriva här, hur snacket gick då, och hur ni uppfattade offren och/eller dess anhöriga. Exakt all info kan vara av betydelse, så tveka inte om du har något att säga.
Citera
2013-09-17, 16:43
Medlem
massepojkens avatar
Igår fick jag vad jag tror kan vara ett mkt intressant email.

Den info jag fått än så länge är att ULs mamma skall ha bott ca 900 meter från mordplatsen när mordet skedde. Mamman var då strax under 80 år.
Denna morgon(samma dag som morden) skulle mamman få besök av en rörmokare kl 09.00. Det rör sig om en rörmokarfirma från Lkp och firman skulle enligt uppgift skicka en lärling då ärendet var av enkel art.

Det som är intressant är att rörmokarlärlingen aldrig dök upp.

Då mamman var ganska dålig så vart det aldrig att de gick vidare med detta då det fanns annat att tänka på.

Men UL säger sig ha funderat mkt på detta och vill nu ventilera detta med en utomstående.
Enligt uppgift följer han tråden men har aldrig skrivit och har ej heller något flashbackkonto.

Mamman är idag enligt UL död.

Jag har bestämt möte med denna person i Sthlm ikväll och om det verkar intressant kommer jag givetvis rapportera.

Jag har informerat UL att jag kommer skriva om detta i tråden och det var OK med honom.
Senast redigerad av massepojken 2013-09-17 kl. 16:46.
Citera
2013-09-17, 17:34
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken

Den info jag fått än så länge är att ULs mamma skall ha bott ca 900 meter från mordplatsen när mordet skedde. Mamman var då strax under 80 år.
Denna morgon(samma dag som morden) skulle mamman få besök av en rörmokare kl 09.00. Det rör sig om en rörmokarfirma från Lkp och firman skulle enligt uppgift skicka en lärling då ärendet var av enkel art.

Då mamman var ganska dålig så vart det aldrig att de gick vidare med detta då det fanns annat att tänka på.

Men UL säger sig ha funderat mkt på detta och vill nu ventilera detta med en utomstående.
Enligt uppgift följer han tråden men har aldrig skrivit och har ej heller något flashbackkonto.

Jag har bestämt möte med denna person i Sthlm ikväll och om det verkar intressant kommer jag givetvis rapportera.

Jag har informerat UL att jag kommer skriva om detta i tråden och det var OK med honom.

Bra initiativ oavsett utgången av det mötet.
Citera
2013-09-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Bra initiativ oavsett utgången av det mötet.

Exakt, det är sådant tråden behövs för, att det får folk att tänka på saker som annars riskerat att hamna i glömska, och någon gång, och förhoppningsvis denna, träffa rätt.
Citera
2013-09-17, 19:45
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Exakt, det är sådant tråden behövs för, att det får folk att tänka på saker som annars riskerat att hamna i glömska, och någon gång, och förhoppningsvis denna, träffa rätt.

Ja.
Det är värt att poängtera om och om igen att i takt med att det framgått att utredningen stagnerat utan att såvitt vi vet man närmat sig GM så behöver varenda sten vändas på igen.
Jag tycker det är svårt att avfärda något alls.

Ibland funderar jag till och med på den där dna-profileringen som jag misstänker kan ha skadat mer än vad den gjort nytta.
Citera
2013-09-17, 20:32
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken

Jag hänger inte med riktigt. Vem är UL?

Modigt av dig att gå i väg på ett möte sådär, du vet ju inte vem det är du träffar.

Du kan väl rapportera här oavsett? Eller är det hemligt? Om så; varför?
Citera
2013-09-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke

Modigt av dig att gå i väg på ett möte sådär, du vet ju inte vem det är du träffar.

Ganska säker att UL står för uppgiftslämnare.
Citera
2013-09-17, 20:59
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ganska säker att UL står för uppgiftslämnare.
Ja, säkert! Det är jag som är lite dimmig i tanken...he,he. UppgiftsLämnare är nog rätt.

Ja, det ska bli intressant att få höra om detta. Kan det vara ett familjeföretag där fadern fattade vad sonen gjorde men valde att dölja det? Det skall väl till blodsband för en sån sak...ja, mystiken tätnar.

Jag kan väl förövrigt meddela alla som läser här i tråden att den externa flashbackgrupp som bildats har speciella krav för medlemskap, jag är av den anledningen inte med där längre. Jag hoppas dock att folk fortsätter skriva i tråden också och inte bara i slutna cirklar.
Citera
2013-09-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ja, säkert! Det är jag som är lite dimmig i tanken...he,he. UppgiftsLämnare är nog rätt.

Ja, det ska bli intressant att få höra om detta. Kan det vara ett familjeföretag där fadern fattade vad sonen gjorde men valde att dölja det? Det skall väl till blodsband för en sån sak...ja, mystiken tätnar.

Jag kan väl förövrigt meddela alla som läser här i tråden att den externa flashbackgrupp som bildats har speciella krav för medlemskap, jag är av den anledningen inte med där längre. Jag hoppas dock att folk fortsätter skriva i tråden också och inte bara i slutna cirklar.

Vilka krav?
Citera
2013-09-18, 11:30
Medlem
massepojkens avatar
Citat:

Min nyfikenhet är större än min rädsla. Möten med okända är kul. Livet blir så tråkigt annars.

Förövrigt så är inget hemligt.

Mötet igår var mkt intressant.

Kan inte säga så mkt mer just nu utan behöver lite mer kött på benen.
Måste ta reda på vilken firma fastighetsägaren för det huset ULs mamma boddde i använde för sina rörmokararbeten.

UL vill få ett svar på detta. Enligt han själv finns dock inte orken och energin.
Då får flashback rycka in.

Helt klart är det väldigt många som följer denna tråd men aldrig skriver.
Det är väldigt synd. Precis som Jenlov påpekat är det av största vikt att dessa oxå engagerar sig.

Det finns folk som både sett och hört saker men tror deras uppgifter är av marginellt intresse och håller därför tyst.

Inte bra alls!!

När jag lokaliserat rörmokarfirman kanske det kan gå att få ett namn på den lärling som då jobbade på firman men inte dök upp till arbetet kl 09.00 i ULs gamla mammas lägenhet på morddagen, 900 meter från mordplatsen.
Tidsaspekten talar emot oss då det tyvärr är 9 år sedan.

Troligtvis är detta bara ett av alla sidospår men det finns tillräckligt för att gräva vidare.

Jag återkommer i detta ärende när jag vet mer.
Senast redigerad av massepojken 2013-09-18 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in