2013-08-31, 19:38
Medlem
caarljohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Så, då är det även dags för undertecknad att erkänna att det blir Lund i höst, och vilken källa kan vara bättre att vända sig till vid valet av nation än Flashback?
Jag gillar öl men ogillar sport och söker den nation som drar till sig flest utbytesstudenter eller internationellt folk i allmännhet. Jag är mest inne på citynationerna då det blir kortast krypväg hem men är öppen för andra också. Vart bör jag söka mig?

Jag skulle säga att Krischan är den som procentuellt sett har mest internationella studenter. Men jag skulle rekommendera att gå runt och kolla in några nationer du känner är intressanta och fråga vad som just de fokuserar på osv. Det gjorde jag och det gav en ganska bra bild och känsla av dem!
Citera
2013-08-31, 20:00
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Själv ska jag nog gå med i Smålands för det verkar vara den mest toleranta nationen annars då.

Vilken nation har störst nattklubb till ytan?

Smålands är nog snarare den mest intoleranta nationen. Vet inte några andra nationer där personer trakasserats pga fel politisk tillhörighet eller som har en nationsanställd vars uppgift är att filtrera nätet från vissa sidor.

De andra nationerna tycker om alla, smålands gillar mest sin lilla sfär.
Citera
2013-08-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Fast Smålands är ju såvitt jag vet inte med i Studentlund vilket gör att dubbelt medlemmskap krävs för att åtnjuta alla fördelar. Eller har jag missförstått något?
Yes, medlemskap i Studentlund är dock giltigt även på Smålands så för den som vill gå på andra nationer finns det inget skäl att gå med där annat än rent solidariska. De erbjuder även bostadskö till icke-medlemmar, vilket är jävligt schysst.

Jag är bara med i Smålands, men fattar att vissa är mer intresserade av att delta i det övriga studentlivet än jag. För den som inte är så inne på spex, sexism och rasism utan bara är sugen på schyssta klubbar varje helg är väl dock Smålands det enda som behövs!
Citera
2013-09-01, 08:03
Medlem
spyder123s avatar
Vet ni hur det ser ut med detta låtsjungande? Håller på att bli nollad nu, så då får man väl stå ut med att sjunga och skriva en massa låtar. Men ingår detta i "normaliteten" i fortsättningen? Jag är redan rätt trött på skiten.
Citera
2013-09-01, 09:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Vet ni hur det ser ut med detta låtsjungande? Håller på att bli nollad nu, så då får man väl stå ut med att sjunga och skriva en massa låtar. Men ingår detta i "normaliteten" i fortsättningen? Jag är redan rätt trött på skiten.
Som på alla andra tekniska högskolor i landet så sjunger man ALLTID på sittningar (har för mig att Lund har en rätt omfattande sångbok). Att man skriver gyckel är inte så vanligt efter nollningen. Det är isf om du själv väljer att gå med spexare, sexmästeri eller så.
Citera
2013-09-12, 18:25
Medlem
jag började i lund häromveckan, men har inte koll på alla regler osv. är det tex krav på att man ska betala en kåravgift eller dylikt? jag har inte betalat några avgifter eller ingår några medlemskap öht sen jag kom hit.
Citera
2013-09-12, 18:27
Medlem
är inte heller medlem i detta "studentlund" vad jag vet, eller blir man det automatiskt? minns inte om jag fick hem ett kort eller inte.
Citera
2013-09-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
jag började i lund häromveckan, men har inte koll på alla regler osv. är det tex krav på att man ska betala en kåravgift eller dylikt? jag har inte betalat några avgifter eller ingår några medlemskap öht sen jag kom hit.

Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
är inte heller medlem i detta "studentlund" vad jag vet, eller blir man det automatiskt? minns inte om jag fick hem ett kort eller inte.

Det är absolut inga krav att man ska vara med i kår eller liknande, det är heller inget automatiskt medlemskap.

För att bli medlem i studentlund så går man in på studentlund.se och registrerar sig där.
Sen kommer en faktura på mail som man betalar in, sen tar man antagningsbeskedet och går till valfri nation och skriver in sig.
När sista delen är klar så är man officiellt medlem i Studentlund.
Citera
2013-09-16, 16:10
Medlem
Någon som kan berätta om kursen Affärsjuridik på LU? Svår kurs eller? Planerar på att läsa den till våren. Även Freds- och konfliktvetenskap är ett alternativ, men har hört att endast 1/3 blir godkända där? En jävligt svår kurs med andra ord.
Citera
2013-09-17, 18:30
Medlem
Grattis till alla oss som bor på AFB. 1Gbit/s för hela 0kr i månaden.

http://globenewswire.com/news-release/2013/07/01/557228/0/sv/Bredband2-vann-unik-upphandling-f%C3%B6r-leverans-av-bredband-till-9-500-studenter-i-Lund.html
Citera
2013-09-17, 21:22
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Grattis till alla oss som bor på AFB. 1Gbit/s för hela 0kr i månaden.

http://globenewswire.com/news-release/2013/07/01/557228/0/sv/Bredband2-vann-unik-upphandling-f%C3%B6r-leverans-av-bredband-till-9-500-studenter-i-Lund.html

När börjar det gälla? Jag har "bara" ut 80/80 Mbps för tillfället. (antar att det är ett 100/100 som inte är 100% effektivt)?
Citera
2013-09-17, 21:45
Medlem
Går det på något vis att få in en icke-student på nation eller är det i praktiken omöjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in