2013-08-26, 20:37
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Herregud vad slapp introvecka för lantmäteri, nästan så man överväger att välja programmet när det bjuds på lunch varje dag under den veckan. Men fastighetsekonomi och dylikt verkar stentrist.
Glöm nu inte alla fina tjejer som huserar där! Förvånansvärt bra kvalité på samhällsinriktade civilingenjörer (avser då V-sektioner och inget annat) landet runt överlag, är min uppfattning.
Citera
2013-08-27, 15:54
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Glöm nu inte alla fina tjejer som huserar där! Förvånansvärt bra kvalité på samhällsinriktade civilingenjörer (avser då V-sektioner och inget annat) landet runt överlag, är min uppfattning.
Okej, jag är mycket inne på trafikplanering eller vattenresursteknik. LTH verkar vara erkänt för sin kvalité när det kommer till husbyggnadsteknik, trafikplanering och vattenresursteknik (bäst i Sverige och plats 43 bland civing-utbildningar på världsrankingen). Riktigt många tjejer som väljer att utbilda sig inom det. Lantmäteri kan jag förstå är en tjejlinje som behandlar juridik, ekonomi och matte. Men dessvärre har jag inget intresse för det. Dock så kan jag tänka mig att VoV-killarna är mycket eftertraktade hos L-tjejerna (bland de fina).

Jag vill helst plugga något som jag kommer att tycka är kul, annars blir det bara jobbigt. Var inne på E tidigare men kurserna fick mig att somna bara jag läste tim- och läroplanen.
Citera
2013-08-27, 17:35
Medlem
Nån som vet hur det ser ut med extrajobb och så i och kring Lund? Strular lite med csn så skulle behöva få tag i något när man kommer ner.
Några rekommenderade bemanningsföretag eller så?
Citera
2013-08-27, 20:31
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakan7
Nån som vet hur det ser ut med extrajobb och så i och kring Lund? Strular lite med csn så skulle behöva få tag i något när man kommer ner.

Ring de stora och fixa jobb. Vet flera som gjort det.

Det märks att studenterna är tillbaka i stan. Körde bil i Lund igår och var nära att köra på en bytis som gick rakt ut i vägen när hon läste kartan. Ett gäng overallmongon var också nära att köras över då de fulla och glada i hågen gick mitt på vägen framför Kårhuset.

BTW det blir en av de sista utgångar någonsin för min del i Lund imorgon. Ses där era luder

Och förresten så har Lunds Nation gjort en jävligt kul novischfilm i år: http://www.youtube.com/watch?v=YoGFIf5aEkM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DYoG FIf5aEkM&nomobile=1
Senast redigerad av Triremer 2013-08-27 kl. 20:35.
Citera
2013-08-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Ring de stora och fixa jobb. Vet flera som gjort det.

Det märks att studenterna är tillbaka i stan. Körde bil i Lund igår och var nära att köra på en bytis som gick rakt ut i vägen när hon läste kartan. Ett gäng overallmongon var också nära att köras över då de fulla och glada i hågen gick mitt på vägen framför Kårhuset.

BTW det blir en av de sista utgångar någonsin för min del i Lund imorgon. Ses där era luder

Och förresten så har Lunds Nation gjort en jävligt kul novischfilm i år: http://www.youtube.com/watch?v=YoGFIf5aEkM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DYoG FIf5aEkM&nomobile=1

Bäst jag aktar mig på lördag då när jag sticker ut på första upptäcktsfärden i stan då
Citera
2013-08-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer

Hahaha, såg också den.... Vet inte riktigt om den skildrar verkligheten, men kul ändå!
Citera
2013-08-29, 21:48
Medlem
Mr.Nutts avatar
Så, då är det även dags för undertecknad att erkänna att det blir Lund i höst, och vilken källa kan vara bättre att vända sig till vid valet av nation än Flashback?
Jag gillar öl men ogillar sport och söker den nation som drar till sig flest utbytesstudenter eller internationellt folk i allmännhet. Jag är mest inne på citynationerna då det blir kortast krypväg hem men är öppen för andra också. Vart bör jag söka mig?
Citera
2013-08-29, 22:24
Medlem
Själv ska jag nog gå med i Smålands för det verkar vara den mest toleranta nationen annars då.

Vilken nation har störst nattklubb till ytan?
Citera
2013-08-29, 22:36
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Själv ska jag nog gå med i Smålands för det verkar vara den mest toleranta nationen annars då.

Vilken nation har störst nattklubb till ytan?

Fast Smålands är ju såvitt jag vet inte med i Studentlund vilket gör att dubbelt medlemmskap krävs för att åtnjuta alla fördelar. Eller har jag missförstått något?
Citera
2013-08-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Så, då är det även dags för undertecknad att erkänna att det blir Lund i höst, och vilken källa kan vara bättre att vända sig till vid valet av nation än Flashback?
Jag gillar öl men ogillar sport och söker den nation som drar till sig flest utbytesstudenter eller internationellt folk i allmännhet. Jag är mest inne på citynationerna då det blir kortast krypväg hem men är öppen för andra också. Vart bör jag söka mig?
Ingen aning om hur det ser ut med jobbare, men ration vad gäller utbytesstudenter är överlägset högst på VG:s klubb.
Citera
2013-08-29, 23:27
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
VG och HB (Helsingkrona) drar på sig mest bytisar. Helsingkrona har också överlägset flest tjejer med stora bröst.
Citera
2013-08-31, 18:19
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakan7
Svårt men inte omöjligt. Lättas om du har arbetslivserfarenhet från lite mer "udda" typer av jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in