2013-09-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
En våldtäkt kanske föregås av lite kassa raggningsförsök? Och då väljer "man" kanske hellre en stupfull festtjej i kortkort kl05 på morgonen, än en stressad spärrvakt på väg till jobbet?

Så om man ska minska risken för att bli våldtagen ska man alltså ha fula byxor och ful tröja och gå bredvid en stupfull tjej i kort kjol om jag förstår dig rätt?

Men om det finns två män som är ute för att våldta då? Oj oj oj hur ska det gå då? Man får bredvid två stupfulla tjejer med kort kjol.
Citera
2013-09-17, 11:37
Medlem
Citat:
En våldtäkt kanske föregås av lite kassa raggningsförsök? Och då väljer "man" kanske hellre en stupfull festtjej i kortkort kl05 på morgonen, än en stressad spärrvakt på väg till jobbet?

Jo men de står väl inte bredvid varandra på samma kvadratmeter och gör något.

Människor rör sig ju ofta över ytor och står inte stilla i timmar på samma fläck. Så det beror nog mer på vem som råkar korsa våldtäktsmannens väg än vad man har på sig. Eller vad tror du?
Citera
2013-09-17, 12:56
Medlem
Citat:
Och om det inte finns nån annan än en stressad spärrvakt att göra kassa raggningsförsök på? Då går det lika bra att våldta spärrvakten? Om hon nu inte glatt tackar ja till erbjudandet om att knulla förstås.
Citera
2013-09-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jo men de står väl inte bredvid varandra på samma kvadratmeter och gör något.

Människor rör sig ju ofta över ytor och står inte stilla i timmar på samma fläck. Så det beror nog mer på vem som råkar korsa våldtäktsmannens väg än vad man har på sig. Eller vad tror du?

Jag tror faktiskt en överfallsvåldtäktsman driver omkring länge och kommer i närheten av flera kvinnor, innan det faktiskt rinner över och en våldtäkt sker.
Citera
2013-09-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Och om det inte finns nån annan än en stressad spärrvakt att göra kassa raggningsförsök på? Då går det lika bra att våldta spärrvakten? Om hon nu inte glatt tackar ja till erbjudandet om att knulla förstås.

Våldtäktsmannen kanske har kass kvinnosyn. Och tror att fulla tjejer i kortkort förtjänar att våldtas?

Eller våldtäktsmän kanske är feminister, och diskriminerar inte.

Vem vet.
Citera
2013-09-17, 14:43
Medlem
Citat:
Våldtäktsmannen kanske har kass kvinnosyn. Och tror att fulla tjejer i kortkort förtjänar att våldtas?

Eller våldtäktsmän kanske är feminister, och diskriminerar inte.

Vem vet.
Jaha, eller om han bara tycker att en stupfull kvinna i kortkort är den absolut skönaste kärlekspartner man kan ha i sängen så han vill inte ha en nykter, snygg och sexig spärrvakt.
Citera
2013-09-17, 14:47
Medlem
Citat:
Jaha, eller om han bara tycker att en stupfull kvinna i kortkort är den absolut skönaste kärlekspartner man kan ha i sängen så han vill inte ha en nykter, snygg och sexig spärrvakt.

Ja, din uppfattning om hur våldtäktsmän tänker är ju lika god som min.
Citera
2013-09-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ja, din uppfattning om hur våldtäktsmän tänker är ju lika god som min.
Ja, annars kan man ju inte ge rådet att kvinnor inte ska ha kortkort kjol och vara fulla eftersom detta gör vissa män så oerhört kåta att de blir aggressiva och beredda att utöva våld om en sådan kvinna ifråga inte vill knulla.
Citera
2013-09-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ja, annars kan man ju inte ge rådet att kvinnor inte ska ha kortkort kjol och vara fulla eftersom detta gör vissa män så oerhört kåta att de blir aggressiva och beredda att utöva våld om en sådan kvinna ifråga inte vill knulla.

Jag har varit ute rätt mycket i stockholmsnatten. Där har jag sett hur mycket "uppmärksamhet" en ensam vinglande tjej i kortkort får kl5, och jag har sett hur mycket uppmärksamhet en kvinna på väg till jobbet får kl5.

Jag vet inte om du menar att man ska ge rådet, eller inte gå rådet. Men helt klart så är det ju en värld där ute kl5 på natten som fungerar olika beroende på om du är på väg till jobbet eller ensam och stupfull i kortkort.
Citera
2013-09-17, 15:44
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ja niqab är ett väldigt bra plagg, svårt att tafsa där.

Sen förstår jag inte varför du tror att våldtäktsmän väljer en kvinna som många andra uppmärksammar. Hur ska han komma fram till henne när det är så många som finns omkring henne.

Men om du får som du vill att alla har niqab så blir det ju bättre förstås.

Nej jag tycker inte att alla ska bära niqab, det är upp till var och en att bestämma vad man ska ha på sig. Vad man däremot behöver vara medveten om är att ens omgivning kommer att reagera och uppfatta en på olika sätt beroende på utseende (frisyr, smink etc) och klädval och att det kan vara bra att tänka till innan man går ut alltför lättklädd.
Citera
2013-09-17, 15:49
Medlem
Citat:
Jag har varit ute rätt mycket i stockholmsnatten. Där har jag sett hur mycket "uppmärksamhet" en ensam vinglande tjej i kortkort får kl5, och jag har sett hur mycket uppmärksamhet en kvinna på väg till jobbet får kl5.

Jag vet inte om du menar att man ska ge rådet, eller inte gå rådet. Men helt klart så är det ju en värld där ute kl5 på natten som fungerar olika beroende på om du är på väg till jobbet eller ensam och stupfull i kortkort.
Men om det bara finns nyktra spärrvakter i långbyxor ute så blir inga män kåta och våldtar?
Citera
2013-09-17, 15:55
Medlem
Citat:
Men om det bara finns nyktra spärrvakter i långbyxor ute så blir inga män kåta och våldtar?

Vilken konstig fråga, tror du det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in