Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Kanske, men det stämmer på dom flesta ateister här på Flashback, man har dubbelmoral i många fall. Man påpekar att troende har ad hominem argument, när man själva har värsta sortens. Man pratar om att troende ska sätta sig in i spaltmeter text utan att förklara något, själva vill man inte lyfta ett finger för att sätta sig in i bibeln. Nej då letar man efter sidor som motsäger och citerar.
Ditt offerkofta-korståg intresserar mig fortfarande inte.
Citat:
Jag har för mig att det finns, men jag tänker inte anstränga mig för din skull.
Tar det som ett nej.
Citat:
Självklart, vad annars? För det är ju omöjligt att det skulle vara på något annat sätt eller hur?
Givetvis inte omöjligt. Men man kan ju fråga sig vad som är mest sannolikt?
Citat:
Ja det verkar så, du springer med svansen mellan benen och vill diskutera annat.
Du är i sanning en stor och mäktig individ. Vad skola en liten man som jag göra annat än att gömma mig i skam?
Citat:
Varför har du den premissen att det inte stämmer?
Det är ingen premiss. Det är ett högst sannolikt utfall.
Citat:
Tror du att jag tycker det är meningsfullt att skriva omfattande personliga inlägg till en person som redan i förväg har bestämt sig för att det jag kommer med inte stämmer?
Man kan åtminstone få reda på VARFÖR man inte kommer överrens, det kan vara ganska intressant.
Citat:
Vad ska jag säga här tycker du? Du vill ju inte undersöka eller diskutera profetior,
Inte om det tar dig 10 sekunder att klistra in ett färdigbakat material från jw-manualen.
Citat:
Så varför har du en massa åsikter om bibeln då?
Varför skulle jag inte ha det????
Citat:
Det handlar inte om dribblande och generösa tolkningar, det handlar om liknelser och symboler.
Du förstår, där är vi inte riktigt överrens.
Citat:
Tyvärr (för din del) så är bibeln skriven på det sättet för att sålla agnarna från vetet, om det inte passar herrn, så är det bara att beklaga:
Ja tänk om jag bara hade ditt intellekt

....verkar för övrigt lite orimligt av en allgod gud att först se till att inte alla människor kan förstå hans budskap och sen straffa dem för det. Bra jobbat där, gud.
Citat:
Ni har fått gåvan att lära känna himmelrikets hemligheter, men det har inte de andra. Ty den som har, han skall få, och det i överflöd, men den som inte har, från honom skall tas också det han har.
Tänka sig att t o m jesus hade dåliga bortförklaringar för varför budskapet inte är tillräckligt väl utfört.
Citat:
Så uppfylls Jesajas profetia på dem: Ni skall höra med era öron men ingenting förstå och se med era ögon men ingenting uppfatta. Ty detta folks hjärta är förstockat.
Om DET är vad dina kriterier för vad en profetia är så är jag glad att vi inte gräver djupare i den maskburken.....suck....
"Jag förutspår att inte alla jordens människor kommer tro på gud.....TITTA!!! Den uppfylldes!!!!"
Citat:
Tråkigt nog tror jag inte att du har gett det en chans.
Jodå. Men vad som kom emellan var att jag växte upp, fick en skarp hjärna och insåg att min vidriga lågstadielärare hade försökt indoktrinera mig med bullshit.
Citat:
Så du inser nu hur alla dina påhopp påverkar? Dessutom tror jag mina påhopp är mycket milda i jämförelse, men ok, jag kan sluta med det. Men frågan är om du kan det? Ja det vore ju ett milt påhopp, du har haft mycket värre påhopp. Ja det här var ju ett påhopp också. Jag är inte skör, jag anser att påhopp stör och skräpar ner trådar, och tar fokus från sakfrågorna och dom bra argumenten. Visst kan jag det. Men det blir mycket enklare för mig när du slutar med påhopp som att jag skulle vara skör.
Det är inte synd om dig, hur mycket du än tycker det. Du är sannolikt konstant förolämpad av debatt-taktiska skäl.
Citat:
Nej det vart vi inte,
Tack.
Vill du förklara en enda sak till så kan du ju dock förklara varför JW anger Artaxerxes' första regeringsår 10 år annorlunda än vad historiker gör? Jag har lite på känn dock att du kommer "känna dig så påhoppad att du inte vill göra det". Ska min profetia uppfyllas månntro?
Citat:
men hade du agerat annorlunda om jag hade spenderat två timmar på att skriva ett eget inlägg?
Ja.
Citat:
Ja om dom får avkomma med varandra.
Vet du någon biolog som har den definitionen som arbetsmodell?
Citat:
Tack detsamma, jag vet nu var du står.
Fram tills nu trodde du alltså att jag fann våra små samtal givande? Då trodde du fel.