Citat:
Ursprungligen postat av
Samsungsvart
Haha vafan Micke. Intressant att ni ofta snackar om att snutens är taskiga mot er när ni kring hela stockholm gick o pratade med just poliser och pekade ut folk som kastade grejer. Hur va det nu med att kunna skydda sin egna rörelse?
Jag skulle seriöst vilja veta hur ni kan tycka att det var en lyckad demonstration när ni under marschvägen (som dessutom var försenad grovt) fick stanna upp så många gånger för att snuten skulle göra gatan fri. Hur kan det vara framsteg?
Hörde rykten om att de va flera nassar efter demon som fick springa också. Någon som vet mer?
Jag finner ingen anledning att inte samarbeta med polisen när de är på plats för att se till att vi får genomföra en demonstration med syftet att sprida ett budskap, speciellt inte sedan poliserna på plats faktiskt tar sina kommenderingar på allvar. Att sedan den operativa delen verkar ha sand mellan öronen när de planerar ska inte gemene konstapel få skit för.
Det spelar ingen roll om vi kan skydda oss själva eller inte, polisen kommer att genomföra en kommendering alldeles oavsett och detta med motiveringen att någons eller båda gruppers säkerhet är hotad. Jag vill även påstå att det är jävligt bekvämt att se mötesstörare tillrättavisas tämligen hårdhänt utan att behöva riskera fängelsestraff, skulle jag personligen göra samma sak så blir jag gripen och förmodligen åtalad, när polisen gör det så har de laga stöd. Så varför skulle inte funktionärsgruppen vara polisen behjälpliga när en del av deras uppgift är att se till att demonstrationen går från punkt A till punkt B så smidigt som möjligt?
Du tänker lite som en huligan nu, om Svenskarnas parti hade varit i Stockholm för att möta upp sina politiska antagonister och en gång för alla göra upp, så har du helt rätt i ditt resonemang att hela dagen hade varit ett enda stort misslyckande. Nu var syftet som jag skrev tidigare att sprida ett budskap, budskapet spreds något överjävligt med hjälp av vänstern som genom sina försök till våld gjorde att nyhetsvärdet blev enormt.
Det kan säkert stämma, när jag träffade och pratade med en del av deltagarna i demonstrationen så såg jag ingen med en medtagen Stålmannendräkt, så om någon mötte en större pöbel efteråt så kan det ha varit läge för att öva på medeldistansen. Men vi får väl hoppas att de som deltog i jakten får skoskav och magknip resten av året.
/Micke