2013-09-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Vilket annat skulle jag mena??

Har varit aktiv sen VAM tiden och det är rätt länge, hur länge har du varit med?
Så långt som SD har kommit skulle man ALDRIG ha kommit om man kört med helt öppna kort.
Jag är troligtvis betydligt mer åt höger än dig, men för att få ett stopp på det här är SD det enda alt.
SvP passar mig betydligt bättre än SD politisk, men i nu läget är en röst på dem en röst på S eller M.
Det är helt irrelevant hur länge du "varit med", när du ändå har helt fel i sak. SD är verkligen inte "ultranationellt". SD förnekar att det finns ett etniskt svenskt folk och de vill ha fortsatt invandring från tredje världen (kristna), hur kan det vara ultranationellt?

Det är inte omöjligt för ett nationalistiskt parti att vara framgångsrikt men ändå köra med öppna kort, i just dagens läge och situation är det dock inte något som lockar de större folkmassorna, men den tiden kommer. När välståndet vänder, när ekonomin kollapsar, när det råder socialt kaos inbäddat med "härlig" mångkultur, och när folket vill bestraffa de etablerade partierna för deras vansinnespolitik, kommer plötsligt oetablerade partier att framstå som så mycket mer lockande. Alla människor radikaliseras i hårda tider.

En röst på SD är dock en röst på S och M likaså. Vet du varför? För SD kommer aldrig opponera sig på allvar, de är så patetiskt rädda för vad andra ska tycka om de skulle starta ett parlamentariskt "kaos". De har inte kraften eller viljan att på allvar sätta press på regeringen. Visst, tro du att din enskilda lilla röst gör någon skillnad i hur riksdagen ser ut efter nästa års val. Din lilla mikroskopiska röst kommer drunkna likt en droppe i havet. Då kan man lika gärna lägga sin röst på ett alternativ man kan ställa sig bakom, vilket självklart jag kommer göra. Jag kommer aldrig acceptera eller stödja ett parti som förnekar att det finns ett etniskt svenskt folk, aldrig.
Senast redigerad av Feru 2013-09-07 kl. 12:24.
Citera
2013-09-12, 23:00
Medlem
Nej, SvP kommer aldrig in i riksdagen. Har just läst deras partiprogram och det räcker! SvP är en sektliknande organisation med en grupp "troende". Gissar att de flesta svenskar inte ens har hört talas om partiet. Partiprogrammet är så verklighetsfrämmande att man nästan blir full i skratt och inte rädd eller kan ta det på allvar. Men de flesta trosinriktningar kan skaffa något tusental medlemmar oavsett innehåll.

SD vill ha minskad invandring, men är ett demokratiskt parti om man går efter partiprogrammet och det kan man tycka mer eller mindre bra om. Det går ändå att seriöst diskutera innehållet även om man inte håller med.

SvP vill kasta ut invandrarna eller "rasfrämlingarna". Hur det nu skulle gå till. Min fru skulle ligga löst till och kompisens dotter likaså fast de är födda i Sverige och betraktar sig som svenskar. Att ens tänka på att försöka genomgöra en sådan politik är verklighetsfrämmande. Vi är ett antal miljoner som inte vill detta och SvP kan aldrig bli annat en marginell företeelse med en grupp troende som kärna och en liten svans runtomkring.
Citera
2013-09-14, 03:13
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIJ3
SvP vill kasta ut invandrarna eller "rasfrämlingarna". Hur det nu skulle gå till. Min fru skulle ligga löst till och kompisens dotter likaså fast de är födda i Sverige och betraktar sig som svenskar. Att ens tänka på att försöka genomgöra en sådan politik är verklighetsfrämmande. Vi är ett antal miljoner som inte vill detta och SvP kan aldrig bli annat en marginell företeelse med en grupp troende som kärna och en liten svans runtomkring.

Var det inte precis så folk sa om SD? Vart sitter de nu?

Men jag tror (och hoppas) att SvP kommer in i riksdagen, inte 2014 men iaf 2018.
Svenskarna har blivit trötta på invandringen och fler och fler ser att SD:s ändring av sin politik inte kommer att stoppa den.
Citera
2013-09-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP

Men jag tror (och hoppas) att SvP kommer in i riksdagen, inte 2014 men iaf 2018.
Svenskarna har blivit trötta på invandringen och fler och fler ser att SD:s ändring av sin politik inte kommer att stoppa den.

Ok, en gång i framtiden kanske ni kommer in i riksdagen.

Jag har en mer fundamental fråga: vad är poängen med att komma in i riksdagen?
Citera
2013-09-16, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av parmenides123
Ok, en gång i framtiden kanske ni kommer in i riksdagen.

Jag har en mer fundamental fråga: vad är poängen med att komma in i riksdagen?
Poängen och det intressanta är naturligtvis att i förlängningen ta makten i det här landet och genomföra de förändringarna som är nödvändiga för att säkra vårt folks överlevnad.
Citera
2013-09-16, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP

Hur trötta svenskarna blir på invandringen så blir de ju inte dumma över en natt. Svp som består av kriminella ligister utan något som helst realpolitiskt budskap kommer aldrig in i riksdagen. De platser man lyckats få i kommunfullmäktige är ju SDs platser. Att se dessa papphattar ta åt sig äran i Svp är ju bara patetiskt. Man är ett gäng patetiska rättshaverister utan kunskap, det framgår med all önskvärd tydlighet.
Citera
2013-09-16, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Hur trötta svenskarna blir på invandringen så blir de ju inte dumma över en natt. Svp som består av kriminella ligister utan något som helst realpolitiskt budskap kommer aldrig in i riksdagen. De platser man lyckats få i kommunfullmäktige är ju SDs platser. Att se dessa papphattar ta åt sig äran i Svp är ju bara patetiskt. Man är ett gäng patetiska rättshaverister utan kunskap, det framgår med all önskvärd tydlighet.
"Kriminella ligister" "inget realpolitiskt budskap" "papphattar" "patetiska rättshaverister utan kunskap".
Vilket tröttsamt ylande och gnäll. Ja, vi har förstått att du som antinationalistisk och hysterisk rasrelativist ogillar SvP (du har skrivit åtminstone 100 inlägg om det vid det här laget i olika trådar). Var det något mer?

Den stora frågan i sammanhanget är väl dock egentligen varför du inte anser att de etniska svenskarna har rätt till sitt eget land och varför man inte bör arbeta för dessas överlevnad? Varför blir du så rasande över vit nationalism? Varför gör det dig så indignerad och upprörd?
Citera
2013-09-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIJ3

SvP vill kasta ut invandrarna eller "rasfrämlingarna". Hur det nu skulle gå till.

Det går till så att man helt enkelt förmår dem att lämna landet. Sånt har genomförts många gånger i historien och det kommer att genomföras igen.

Citat:
Min fru skulle ligga löst till och kompisens dotter likaså fast de är födda i Sverige och betraktar sig som svenskar.

Var man är född har absolut noll och ingen betydelse. Inte ens enligt gällande svensk lag har det någon betydelse var man är född rent geografiskt. En katt blir inte en häst för att den föds i et stall.

Citat:
Att ens tänka på att försöka genomgöra en sådan politik är verklighetsfrämmande. Vi är ett antal miljoner som inte vill detta och SvP kan aldrig bli annat en marginell företeelse med en grupp troende som kärna och en liten svans runtomkring.

Etniska svenskar som motsätter sig det svenska folkets överlevnad och befrielse kommer naturligtvis att betraktas som ett problem, tillsammans med de främmande snyltgästerna, ockupanterna och gökungarna. I alla tider har det funnits förrädare och i alla tider har olika folk och grupper varit tvungna att handskas med det problemet.
Citera
2013-09-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Vilket annat skulle jag mena??

Har varit aktiv sen VAM tiden och det är rätt länge, hur länge har du varit med?
Så långt som SD har kommit skulle man ALDRIG ha kommit om man kört med helt öppna kort.
Jag är troligtvis betydligt mer åt höger än dig, men för att få ett stopp på det här är SD det enda alt.
SvP passar mig betydligt bättre än SD politisk, men i nu läget är en röst på dem en röst på S eller M.

Det är ju beklagligt att du har varit med så länge men ändå fattar så lite.
Citera
2013-09-16, 12:37
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64

Hmmm... Jag är medlem i SvP men jag är aldrig dömd för något brott så att vi skulle vara kriminella ligister stämmer inte. Och partiet har ju en hel del synpunkter angående sjöfartspolitiken, som är mitt favoritområde.

För övrigt blev vi 2010 invalda i Grästorps kommun. Det är alltså SvP:s plats, inte SD:s.
Citera
2013-09-16, 18:04
Medlem
Asså jag tror inte att Svp kommer in detta val som kommer eller ens nästa men efter det har dom goda chanser att komma in tror jag, förresten kommer Sverige inte ens finnas då om det fortsätter som det gör idag.

Om Svp kommer in i riksdagen kommer dom tvingas att bli pk om dom inte vill stanna kvar på 4%.
Citera
2013-09-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiking97
Asså jag tror inte att Svp kommer in detta val som kommer eller ens nästa men efter det har dom goda chanser att komma in tror jag, förresten kommer Sverige inte ens finnas då om det fortsätter som det gör idag.

Så länge det finns svenskar, så finns Sverige, så enkelt är det. Nationen heter Sverige för att svenskar lever i det.

Citat:
Om Svp kommer in i riksdagen kommer dom tvingas att bli pk om dom inte vill stanna kvar på 4%.

Hur PK tycker du att Hitlers parti var på 30-talet? Eller hur PK är dagens Gyllene Gryning i Grekland? Eller Jobbik i Ungern?

Även om det skulle vara så, så vad tycker du är bäst? Ett rakryggat och ideologiskt parti på fyra procent eller ett svagt och fegt parti som ändå inte kan göra något på 20 %? Det sistnämnda är SD, vi behöver inte två ryggradslösa partier, räcker gott och väl med ett sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in