2013-09-16, 17:19
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vadå så först installerar jag första skivan?
Ja.
Citat:
sedan sätter jag i den andra och då får jag göra något slags val mellan att installera och att inte installera?
För att installera skivan måste du göra det manuellt.
Du gör som du vill, installerar du kan du spela utan skiva, installerar du inte så måste skivan sitta i när du spelar. Gäller alla spel som finns.

Edit: Denna länk dök upp någon post över. http://m.ign.com/articles/2013/09/16/dont-install-grand-theft-auto-vs-xbox-360-play-disc
Så installera helt enkelt första skivan, men installera inte spel-skivan. Utan låt den sitta i när du spelar.
2013-09-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallybil
Förstör man mycket för sig om man läser IGN resencionen? Vill inte ha det spoilat...

Nej, men jag kan varna dig för gamereactors, den spoilar rätt mycket! (Som vanligt)
2013-09-16, 17:20
Medlem
Citat:
Vadå så först installerar jag första skivan, sedan sätter jag i den andra och då får jag göra något slags val mellan att installera och att inte installera? Då ska jag välja att inte installera de? Ifall jag även installerar den andra skivan, kan jag då spela spelet utan skiva?

Herregud.

Installera skiva ett. Installera inte skiva två. Du kommer inte få någon förfrågan på skiva 2 utan du måste Medvetet gå in och välja install game osv.

Sammanfattar det för dig.

1: Installera skiva ett.
2: Tryck in skiva 2 och spela. (du måste använda skiva 2 för att spela hur som helst)
2013-09-16, 17:27
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanrea
Jävligt dyrt att pimpa och uppgradera bilen
vilket gör så att spelet lever längre.
Det ska inte precis vara billigt att trimma eller fixa till bilen. Pengarna ska ju vara till för att spenderas
2013-09-16, 17:32
Medlem
Att dömma av recensionerna så är detta lika bra som GTA IV, ett spel jag vart besviken på. Oroväckande. Fast San Andreas är mitt favoritspel i serien och detta ska ju vara mer likt SA så kanske ändå att Rockstar har lyckats. Vi får se inatt.
2013-09-16, 17:33
Medlem
Citat:
Jag tror jag förstår, men jag är inte helt säker.

Seriöst? Du installerar CD1 på xboxet/PS3, krävs 8GB ledigt utrymme på BÅDA konsolerna. CD2 sätter du in när det är klart och spelar spelet. Man KAN installera spel på hårddisken till sin konsol, för att slippa använda skivor och för att få snabbare laddningstider. MEN, i GTAV:s fall skall man inte installera play skivan, alltså CD2, för då kan spelet hacka samt få problem med popups.
Är det nu någon del av detta du inte förstår?

Samtliga inlägg om vad man behöver för hårddisk osv är även jävligt störande. Det krävs 8 GB ledigt utrymme på hårddisken för att installera spelet. Gäller båda konsolerna. Man kan göra det på ett USB också, men då krävs det minst 16 GB, varför? Jo för köper du ett 8 GB USB så kan man inte använda exakt 8GB, utan kanske 7 komma nånting. Därför behövs det större.
2013-09-16, 17:33
Medlem
champagneshowers avatar
Citat:
Jag tror jag förstår, men jag är inte helt säker.

Hur svårt kan det vara då?
In med skiva 1 och installera. Ta ut skiva 1, in med skiva 2 och spela.
Raketforskare
2013-09-16, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Att dömma av recensionerna så är detta lika bra som GTA IV, ett spel jag vart besviken på. Oroväckande. Fast San Andreas är mitt favoritspel i serien och detta ska ju vara mer likt SA så kanske ändå att Rockstar har lyckats. Vi får se inatt.

Tänker likadant. IV var mer som 3:an på något sätt. Stelt. V känns mer som SA. SA är absolut favoritspelet..
2013-09-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tänker likadant. IV var mer som 3:an på något sätt. Stelt. V känns mer som SA. SA är absolut favoritspelet..
Samma tänkande här!
2013-09-16, 17:36
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Vadå så först installerar jag första skivan, sedan sätter jag i den andra och då får jag göra något slags val mellan att installera och att inte installera? Då ska jag välja att inte installera de? Ifall jag även installerar den andra skivan, kan jag då spela spelet utan skiva?
Du kan installera alla spel på 360 för att minska slitage på skivläsaren tror jag, någon annan kan säkert fördelarna med det men det rekommenderas att inte göra det med GTA V.
2013-09-16, 17:38
Medlem
flakmopedistens avatar
Vad för PS3 behöver jag köpa för att enkelt och smidigt kunna köra nya GTA? Vad är minimikraven?

Finns det headset till PS3 så man kan snacka med varandra när man spelar online?
2013-09-16, 17:41
Avslutad
Någon som har fått spelet idag och spelat det? Fick mitt idag men har inte vågat pga risken att bli bannad på Xbox Live. Kan man bli det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in