Rockstar har lärt sig mycket om bilbeteende med åren och det märks att utvecklingen av Midnight Club: Los Angeles påverkat körkänslan i GTA V på fler än ett sätt. Bilarna har balanserats perfekt när man pratar om förhållandet mellan vridmoment och peakeffekt, samt hur man flyttar tyngdpunkt vid inbromsning/acceleration samt vid breda asfaltssladdar. Det snurriga är att det faktiskt är roliga att köra bil i det här spelet än vad det varit i de senaste tre Need for Speed-spelen, anser jag.
När man ser gamereactors andra 10 poängare så blir det inte lika roligt längre. Jag hoppas iallafall att det skiljer ljusår i spelupplevelse mellan Gta och Last of us
När man ser gamereactors andra 10 poängare så blir det inte lika roligt längre. Jag hoppas iallafall att det skiljer ljusår i spelupplevelse mellan Gta och Last of us
Skumt... Första dygnet lär jag bara leka runt. Andas GTAV-atmosfär.
Är så jävla sugen på att skaffa ett xbox/ps3 men 2k för ett spel känns lite för mycket
Uhm, what? Du är sugen på at tskaffa ett xbox/ps3 vilket är en konsol och inte ett spel. Det kostar väl runt typ 1500-2000? Spelet i sig kostar allt mellan 600 till 1800. Det blir mer än 2000 kr för alltihop. Förstår inte hur du tänker. Det finns att man kan köpa ps3+gta v tillsammans, då blir det typ 2999 eller vad det stod.
Någon som vet hur det funkar om man köper det på PSN ser att det finns att förbeställa där nu för 599 kr. Laddar man ner det direkt för att sedan kunna spela det inatt kl 00:01?
Blev jävligt mycket mer hypad efter att ha läst GR recension.
Inget direkt spoiler, utan bara en jäävligt rolig händelse. Älskar att allt känns så levande och detaljrikt. Ett stycke ur GR recension.
Vid ett annat tillfälle jagades jag av polisbilar, tre stjärnor hade aktiverats och jag behövde byta fordon eller fly till fots för att skaka av mig de ettriga bilarna. Jag körde mot kullarna ovanför Vinewood, hoppade av motorcrossen som Franklin hade stulit bara minuterna innan och sprang in på en bakgård där två stycken asiatiska killar satt vid poolen och pratade om den nya modellen av mobiltelefonen iFruit. Jag slungade ned Franklin i herrarnas utomhuspool vilket kändes som ett fullgott gömställe, just då. Men innan poliserna hittade mig sade den ena killen till den andre: "Is there somebody in the pool? Call the police"! varpå jag tvingades hiva mig ur poolen och fista de båda herrarna i plytet. 20 sekunder senare stod polisen på bakgården med vapnen dragna och Franklin hamnade i finkan.
IGN har klart den bästa reccensionen. Lite detaljer:
Du kan sätta dig i en biosalong och titta på svartvit, europeisk konstfilm renderad i spelets egen motor. Du kan surfa på Rockstars egna satiriska Internet via din mobiltelefon. Du kan ta foton, tända en joint hemma i soffan framför animerade tv-serier, shoppa kläder, ansa skägget, dricka öl, kasta pil. Du kan leka med fysikmotorn, cykla i bergen, dyka efter rostiga vrak, trotsa skummande vågor på en vattenskoter, ge dig in i aktiehandeln eller ta linbanan upp till Mount Chiliads topp. Du kan köpa företag, lokaler, fastigheter. Sparka på parkerade bilar så att deras karosser bucklas dynamiskt beroende på exakt var kängan möter metallen. Du kan höra lädret knaka och sträckas i en nyköpt skinnjacka, och en hårt prövad bilmotor knäppa och knastra under huven. Du kan vrida igång radion och lära känna musik du inte visste att du älskade – från country och reggae till eurodance-drottningen Coronas The Rhythm of the Night. Du kan, som jag, styra en ettrig strandbuggy rakt ut i den kalifornska öknen – med Johnny Cash ekande rakt ut i natten – för att plötsligt stanna, kliva ur och i tystnad blicka upp mot stjärnorna och månen tills dess att ännu en dag gryr mot horisonten.