Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ja efter en annan bortförklaring om att det handlade om så liten variation "på miljardelen".
Då hade inte poletten trillat ner ännu vad du faktiskt menade.
Citat:
Nej jag sade nyss att du var så inne i att sätta dig mig att du glömde bort det.
Du menar att jag vill sätta dit dig så mycket så att jag tillfälligt tappar min kunskap om gravitationen? Oooooookej......tro det då om det gör dig glad....men inte ens DoÅ kunde göra mig så disträ och jag tycker betydligt bättre om dig....
Citat:
Jag säger inte att du ljuger, men jag tror inte att du var uppriktig eftersom du inte ville tappa ansiktet. Och det är därför du kommer med påhopp och bortförklaringar istället som ska fördunkla vad som egentligen hände.
Men då ljuger jag ju per fucking definition! Då säger jag ju medvetet något jag VET inte är sant! Hur ska du ha det?
Citat:
Du sade att orsaken till att du gjorde fel, var för att jag kom med "ny kreationistskit".
Ja? Och det hade du ju inte gjort, vilket jag skrev. Då har jag ju alltså inte skyllt det på dig, jag har skyllt det på mig själv eftersom jag inte läste bakgrunden till diskussionen. Mitt fel alltså. Vad är så svårt att förstå?
Citat:
Jag tycker du är i alla fall inte ödmjuk och respektfull mot andra.
Tyck det då. Säkert sant också, i många fall....respekt måste förtjänas i min bok.
Citat:
Det är inte bara för min skull, utan för forumets skull, och inte minst för din egen skull.
1. Forumet innehåller betydligt värre saker än vad jag skriver emellanåt.
2. Vaddå MIN skull? På vilket sätt?
Citat:
Om du tänker dig en karriär inom vetenskapen så kommer du inte långt med att nedvärdera och skälla på kollegier som du inte tycker har rätt.Eller varför inte i sociala sammanhang i verkliga livet, hur tror du dina vänner skulle ta det om du skulle börja agera så som du agerar här?
1. Vem säger att jag är likadan i verkliga livet?
2. Du vet INGENTING om mig som privatperson. Jag kan rent av vara riktigt trevlig mellan varven, kan jag meddela dig.
Citat:
För femtioelfte gången, jag tror inte på att jorden bara är 6000 år gammal. Skapelsedagarna kan vara miljarder år, så som man allmänt menar.
Hmmm, jag utgick att du trodde på en ung jord eftersom du verkar ha problem med kol 14-metoden. Hade också något minne av att du sagt det, men jag har sannolikt blandat ihop dig med någon annan då (Enkel-Man?). Fel av mig, sorry (SE?). Hur gammal tror du jorden är då? Och varför?
Citat:
Ålder på rester av människor och djur anser jag är väldigt svårt att komma fram till, det finns så många faktorer som påverkar.
Kol 14 anyone?
Citat:
Jag skulle gärna vilja undersöka dessa prover, och se hur dom kommer fram till den "exakta" kompensationen för variationer i kol-14 halten. Men jag är säker på att man antar att jorden alltid sett ut som den gör idag, man tar inte ett skyddande lager med i beräkningen som skulle påverka resultatet.
Men jag har ju redan förklarat för dig hur man gör det! Trädårsringar!
Har du någonting som faktiskt talar för att det fanns mindre kol-14 förr, som kan förklara trädårsringarna? Att det fanns nån form av lager?
Citat:
Man jämför årsringarna i träd, men där kan det finnas t.ex. den mänskliga faktorn i det avseendet att man gärna vill att två årsringar ska passa ihop, och drar slutsatser på diffusa ringar som man anser sig kunna se. Trädbitarna kan vara kontaminerade, och var och hur man hittat dessa träbitar är ytterst viktigt att veta för att kunna dra några slutsatser.
Nu griper du efter halmstrån emå. Du pratar om saker du inte vet någonting om. Läs lite om vetenskapen bakom så får du se.
Citat:
Du kan ju inte ändra på det du sade, det blev ju bevisligen inte enkelt att reda ut, det är bara att konstatera fakta.
Det är ju du som gör det svårt. Kolla upp saken eller välja att lita på mig så är saken utklarad. Men nu räcker ju inte ens det eftersom din nya hypotes är att jag, förblindad i min iver att "sätta dit dig", glömde bort de enklaste saker inom fysiken. Finns inte mycket jag kan göra om du ska vara så paranoid.
Citat:
Det är inte det som är problemet, problemet är vad man säger efter att man varit otydlig. Det bästa är att reda ut det på en gång och säga att du var otydlig, istället för att komma med bortförklaringar som att du sade så för att gravitationen var "på miljardelen".
Klart jag var otydlig, jag visste bara inte att jag behövde vara så noggrann (jag trodde ju trots allt att du menade något annat). Det kommer inte hända igen. Men jag har faktiskt varit uppriktig mot dig.
As lovely as it is, att prata med dig om vem sagt vad och vem som gjort vad....så skulle jag mycket hellre ha en riktig diskussion med dig på lämplig tråd om någon av dina trosuppfattningar. Kanske validering av bibeln sanningshalt?
Edit: Hehe, vet du vad? Nu kommer jag ihåg. Jag glömde bort att vi redan hade en offerkofta-diskussion på annan tråd, alldeles nyligen. Jag börjar förstå vart den här kommer leda.....med andra ord kommer jag från och med nu ENDAST ta även denna diskussion via PM, för jag tror inte att du kommer sluta, oavsett vad.