Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-15, 19:55
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Uhm? Vid vilka tillfällen då? Inte en enda person kom till samlingen med någon bolagspåse, det låg på funktionärsgruppledarna bord att i så fall ombesörja att dylikt lämnades i närmaste soptunna. Inte heller under tåget rapporterade en enda funktionär att denne sett någon alkoholhaltig dryck. Om du nu såg förtäring av alkoholhaltig dryck i tåget och underlät dig att rapportera detta så är det minst sagt ett lika dåligt beteende.

/Micke
Jag skrev "verkar" för att jag inte var riktigt säker. Jag hörde en del snack om det och tog för givet att folk inte hittade på utan hade sett att det dracks alkohol, men visst är det lätt att se saker man vill se. Du har nog rätt och koll med tanke på att du ledde stora delar av funktionärsgruppen, så jag får väl dra tillbaka mitt uttalande helt enkelt.

Det var dock några som pratade om alkohol och en svarade att han självklart hade med sig sin fickplunta. Detta fick jag berättat för mig efteråt. Personen hittar inte på men de kan såklart ha skämtat om fickpluntan.
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-09-15 kl. 20:01.
Citera
2013-09-15, 19:56
Medlem
Bjornserkrs avatar
Röding pissar ner sig när denne blir omhändertagen av polis:

http://www.youtube.com/watch?v=m6F4HhNl71k&feature=youtu.be

Fantastiskt roligt. Hur i hela fridens namn lyckas man?
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-09-15 kl. 20:00.
Citera
2013-09-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Röding pissar ner sig när denne blir omhändertagen av polis:

http://www.youtube.com/watch?v=m6F4HhNl71k&feature=youtu.be

Fantastiskt roligt. Hur i hela fridens namn lyckas man?

Värdighet är reaktionärt och borgerligt. Ingenting för de röda stormtrupperna.
Citera
2013-09-15, 20:27
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Skitbra. Är du kanske vår tids Joseph Goebbels?

Hahaha Nej jag är inte så bra på att tala, fast humoristisk propaganda gillar jag!
Citera
2013-09-15, 20:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Ps: Misstänker personligen att vätskan som inmundigades var vatten (demonstrationen pågick i flera timmar under en solig sensommardag).

Dessvärre ser det inte ut så. Det var flaskor som gick runt mellan männen, och de halsade en liten klunk var precis som det hade varit starksprit i.

Flaskan var dessutom av glas, och i literstorlek.
Citera
2013-09-15, 20:44
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dessvärre ser det inte ut så. Det var flaskor som gick runt mellan männen, och de halsade en liten klunk var precis som det hade varit starksprit i.

Då antar jag att du kan visa oss den filmen? Även om det är för sent att agera nu så kan man iaf använda den i den interna genomgång som väntar.

Men tills filmen dyker upp så förhåller jag mig mycket skeptisk till att ett gäng gick omkring med smuggelsprit och drack öppet bland poliser och funktionärer. Oavsett vem av de ovan två nämnda som sett tilltaget hade agerat.

/Micke
Citera
2013-09-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

I h-vete heller. Det var 1,5-liters flaska med Evian vatten.
De som drack alkohol var de yngre skinnbollarna som hade druckit några öl innan demon. Det är såklart inte bra, men ingen gick runt och drack starksprit i tåget. Slutdiskuterat om alkohol.
Citera
2013-09-15, 20:57
Medlem
NirvanAs avatar
Har det rapporterats något i någon utländsk media om Demonstrationen igår, eller var den lite för liten och för lite kaos för det? Någon som kollat runt? Grannländerna borde kanske ha någon notis i deras tidningar?
Citera
2013-09-15, 21:00
Medlem
White Christmass avatar
Ett slarvigt yttre signalerar ett slarvigt inre, dåliga kläder dåliga politiska idéer. Helt klart viktigt om man vill sända rätt signaler och vill växa. Varför inte enhetlig partiklädsel i blågult på de som går i tåget och partiledningen som nu i kostym. Då sänder man även ut sammanhållning och att vi hör ihop.

Talarna var bra speciellt Jacobsson. Jag skulle gärna se att det rullar musik medans folk väntar på talare etc, detta lockar fler att se vad det är som pågår. Många tror kanske att det är nån som ska sjunga eller uppträda och går dit. Sen tycker jag man ska spela mer på effekter, när ni har talare som är duktiga på att tala med inlevelse varför inte presentera dessa kombinerat med en musiksnutt likt som på hockeymatcher.

Du med kamerastativet som gick längst fram och kämpade både mot rödnäsor och poliser det är verkligen motiverande att se kämpar som dig.
Citera
2013-09-15, 21:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Ett slarvigt yttre signalerar ett slarvigt inre, dåliga kläder dåliga politiska idéer. Helt klart viktigt om man vill sända rätt signaler och vill växa. Varför inte enhetlig partiklädsel i blågult på de som går i tåget och partiledningen som nu i kostym. Då sänder man även ut sammanhållning och att vi hör ihop.

Talarna var bra speciellt Jacobsson. Jag skulle gärna se att det rullar musik medans folk väntar på talare etc, detta lockar fler att se vad det är som pågår. Många tror kanske att det är nån som ska sjunga eller uppträda och går dit. Sen tycker jag man ska spela mer på effekter, när ni har talare som är duktiga på att tala med inlevelse varför inte presentera dessa kombinerat med en musiksnutt likt som på hockeymatcher.

Du med kamerastativet som gick längst fram och kämpade både mot rödnäsor och poliser det är verkligen motiverande att se kämpar som dig.
Ang musiken..

Vad hade minibussen för funktion mitt i demotåget? Minns de spelade sånger från Svensk Ungdom ur en sådan, framförallt Friheten Leve, under 1 Maj demonstrationen i jönköping, men det lät inget ur videorna som jag tittat på hittills?
Citera
2013-09-15, 21:04
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Herr Björkqvist? Ja, det är en tung och iskall jävel. Med största sannolikhet Sveriges farligaste fotograf och journalist. I Jönköping slog han ensam tillbaka ett par-tre rödingar. En sådan typ man knappast vill stöta på i en mörk gränd.

Senast redigerad av Bjornserkr 2013-09-15 kl. 21:21.
Citera
2013-09-15, 21:10
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ang musiken..

Vad hade minibussen för funktion mitt i demotåget? Minns de spelade sånger från Svensk Ungdom ur en sådan, framförallt Friheten Leve, under 1 Maj demonstrationen i jönköping, men det lät inget ur videorna som jag tittat på hittills?
Lastbilen fraktade omkring allt vi skulle ha med oss från Humlegården till Odenplan och även det som behövdes under demonstrationen, d v s t ex funktionärernas sköldar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in