2013-09-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HestDrickaCola
Precis! Tror jag kommer försöka lära mig kontrollerna först ordentligt så jag inte under ett uppdrag gör ett misstag så måste man börja om.

Dessutom blir det mitt första GTA utan fusk. Nervös

Förresten, om man gör ett superlångt uppdrag och dör, kommer det finnas checkpoint eller inte? Aldrig funnits väl, så borde inte finnas nu heller va?
Det är frihetskänslan som gör GTA-serien unik. Skulle aldrig falla mig in att bara utföra uppdragen i ett sträck. Jag vill simma med hajar, hoppa fallskärm och fixa lite roadkills. Men för att uppnå den totala friheten kanske man blir tvungen att utföra några uppdrag i början, för att på så vis få ihop tillräckligt med pengar. Jag har ingen brådska med att vara den som klarar spelet först. Det får gärna ta 200 timmar så länge det är kul. Och kul kommer det att bli!
Senast redigerad av Kaymano 2013-09-15 kl. 16:01.
2013-09-15, 15:45
Medlem
Pasiphaes avatar
Fan. Jag skulle vilja vara mer exalterad än jag är över det här spelet men kan fan inte det när grafiken ser ut som något spel som släpptes 2008 :/

Citat:
Ursprungligen postat av CloudNine
Om jag bokar det från webbhallen nu, när bör jag få det då?

Jag har har alltid fått spel från Webhallen på releasedagen. De är lite dyra dock så beställer inte därifrån längre.

Bäst är Elgiganten, får 25% av gångerna spelet INNAN releasedagen när jag beställer ifrån dom ^^
2013-09-15, 15:46
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Har stalkat en hel del jag också, vad tror du man får?
Mest rabatter på saker som klippning, bilstylning och sånt + så kommer det nya erbjudanden också på hemsidan.
2013-09-15, 15:54
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestDrickaCola
Precis! Tror jag kommer försöka lära mig kontrollerna först ordentligt så jag inte under ett uppdrag gör ett misstag så måste man börja om.

Dessutom blir det mitt första GTA utan fusk. Nervös

Förresten, om man gör ett superlångt uppdrag och dör, kommer det finnas checkpoint eller inte? Aldrig funnits väl, så borde inte finnas nu heller va?

Jag är rätt säker på att det finns checkpoints. Har för mig att det nämndes i någon preview.
2013-09-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Fan. Jag skulle vilja vara mer exalterad än jag är över det här spelet men kan fan inte det när grafiken ser ut som något spel som släpptes 2008 :/
GTA är så mycket mer än bara grafik. Frihetskänslan tar allt.
2013-09-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Planerar att ta ledigt och kötta så hårt jag kan tills jag klarat spelet, och därefter sova. Någon som vet ungefär hur långt tid det kan ta att klara storyn?

GTA IV var runt 28 - 30 timmar långt, men Rockstar har sagt att storyn i GTA V kommer inte vara lika långt då det inte var så många som b.la klarade av storyn i GTA SA och IV. Tror att de kommer att göra likadant som i Red Dead Redemption, alltså runt 20 timmar story.
2013-09-15, 15:58
Medlem
TMac1s avatar
Jag var på gamestop och betalade mitt spel så det e fixat tills imorgon, och då under vår diskussion om gta5 så berättade han att han hade fått se kartan av en vän som jobbar med att tillverka spel.

Han berättade för mig att hela gta 5 kartan kommer vara lika stor som 5 st red dead redemption kartor tillsammans, riktigt big isåfall

Sen så berätta han att om man skulle köra rakt igenom kartan från botten till toppen av kartan så skulle de ta omkring 45min, alltså inte på utkanterna men raksträcka från botten till toppen av kartan..
2013-09-15, 16:00
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
Jag var på gamestop och betalade mitt spel så det e fixat tills imorgon, och då under vår diskussion om gta5 så berättade han att han hade fått se kartan av en vän som jobbar med att tillverka spel.

Han berättade för mig att hela gta 5 kartan kommer vara lika stor som 5 st red dead redemption kartor tillsammans, riktigt big isåfall

Sen så berätta han att om man skulle köra rakt igenom kartan från botten till toppen av kartan så skulle de ta omkring 45min, alltså inte på utkanterna men raksträcka från botten till toppen av kartan..
Jag såg på en video där en snubbe körde från den nordligaste punkten till den sydligaste. Det tog honom ~7 minuter via motorvägen i en relativt snabb bil utan några krockar eller liknande. Jag kan dock tänka mig att det tar ungefär 30-45 minuter att köra ett helt varv runt beroende på olika avgörande faktorer.
2013-09-15, 16:00
Medlem
WalterSullivans avatar
Kan man ta LSD eller nåt?

http://instagram.com/p/eQj-yTC6ox/#
2013-09-15, 16:02
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Kan man ta LSD eller nåt?

http://instagram.com/p/eQj-yTC6ox/#

Hoppas kan man. Jag vet då redan hur jag ska lira Franklin, jag ska sitta hemma, röka zutt och bara se på TV.
2013-09-15, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1

Kan väl inte stämma? En som hade fått spelet skrev att de tog runt 25 minuter att köra RUNT kartan på vattnet med en vattenscooter.
2013-09-15, 16:06
Medlem
acerblazerlols avatar
Någon skrev tidigare om tidsåtgången, jag har hört att story+sidouppdrag ska ta minst
timmar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in