Citat:
Ursprungligen postat av
TheSheriff1965
Vad kostar en genomsnitts svensk eller norrman , vi har ju en hel del arbetslösa , missbrukare etc det påverkar oxå totalkostnaden , detta är relevant att veta som jämförelse
Som jag sagt tiotusentals gånger förrut: Vi är en befolkning på ca åtta miljoner svenskar här i Riket. Det vore anmärkningsvärt om det inte i en sådan population ingick ett antal latmaskar, knäppisar, kloss-mongon, alkisar, knarkare, tjuvar, rånare, blottare och våldtäktsmän. Vi hade ett system som kunde hantera detta. Vi hade en kriminalvård som var kalibrerad på återanpassning och rehabilitering av brottslingar, vi hade en sjukvård som tillhörde bland de bästa i världen och som var hyggligt gratis, vi hade en polis som ytterst sällan ställdes inför avancerad och grov brottslighet. De värsta banditerna var Lasse-Maja, Bildsköne Bengtsson, Clark Olofsson och Lars-Inge Svartenbrandt och dessa kunde hanteras av stränga Sigge Fürst-konstaplar med 7.62mm pistoler och sabel.
Sedan kom de ultrakriminella blattarna -som snabbt upptäckte att Sverige var ett vidöppet nöjesfält av möjligheter- och det kom än flera när Östblocket föll samman i inbördeskrig och nationell frigörelse. När fängelserna på Balkan tömdes, sökte sig många "entrepenörer" hit. Om man läser reportageboken Svensk Maffia, så är endast det första kapitlet -det om MC-gäng- innehållande svenska namn på kriminella. Sedan är det babbar för hela pengen. Svenska namn förekommer endast på poliser, åklagare och brottsoffer.
Vi fick en allt grövre och våldsammare typ av kriminalitet och där skjutvapen tidigare varit förbehållet särdeles samvetslösa sällar, sitter det nu en CZ i byxlinningen på nästan vilken liten blatterånare som helst. Vi hade balans i systemet tidigare, men sedan dess har vi massimporterat riktigt grovt kriminella, svårt traumatiserade, kroniskt sjuka, folk som inte har en enda hel tand i käften när de fyllt trettio och som är så handikappade av sjukdomar koplade till dålig miljö, inavel och osunt leverne, att vår generella välfärd och vårt empatiska och lite naivt välvilliga och omhändertagande samhälle inte längre klarar av att leverera.
Då måste man göra triage. Eftersom babbarna är sjukare, mer skadade, socialt dysfunktionella, så prioriteras de först. Nyligen har kräket Ullenhag bekantgjort att man ska satsa en kvarts miljard på blattens barn i skolan. Smaka på det! 250 miljoner!! Medans svenska barn får allt mindre och sämre, läggs ofantliga summor på att försöka lyfta dessa bestar till en acceptabel nivå -totalt bortkastat! De fritidsgårdar som ännu finns i drift, finns alla i "utanförskapsområden" och fastän jag betalar sjukt mycket i skatt, kommer nästan inget min familj och mina barn till del. Allt går till babben! Vi vill ju inte han ska bränna bilar!
Fy satan!