2013-09-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsksanning
Har de lärt känna dessa män tillräckligt väl tycker du?

Hur ska kvinnor lära känna män innan de lär känna dem då?
Citera
2013-09-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Hur ska kvinnor lära känna män innan de lär känna dem då?

Frågan är felaktigt ställd. Det du egentligen frågar är hur kvinnor ska kunna ha en promiskuös livsstil och samtidigt hinna lära känna männen innan de har sex med de.
Citera
2013-09-14, 23:04
Medlem
Citat:
Frågan är felaktigt ställd. Det du egentligen frågar är hur kvinnor ska kunna ha en promiskuös livsstil och samtidigt hinna lära känna männen innan de har sex med de.

Ja hu lär man känna någon innan man lärt känna den. Kan du ge exempel på hur detta går till?
Citera
2013-09-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ja hu lär man känna någon innan man lärt känna den. Kan du ge exempel på hur detta går till?

Frågan innehåller förstås implicit sitt svar.
Citera
2013-09-14, 23:25
Medlem
Citat:

Ja. Lär känna personen under en längre tid. Hoppa inte i säng med vederbörande så fort som möjligt. Sup dig inte medvetslös i personens närvaro innan du lärt känna denne. Det är ingen raketforskning.
Citera
2013-09-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ja. Lär känna personen under en längre tid. Hoppa inte i säng med vederbörande så fort som möjligt. Sup dig inte medvetslös i personens närvaro innan du lärt känna denne. Det är ingen raketforskning.

När det gäller våldtäkter - rätta mig gärna om jag har fel - så vill jag minnas att de oftast sker där gärningsman och offer är bekanta eller känner varandra väl och att våldtäkt inom samborelationer och inom äktenskap inte är helt sällan förekommande.

Man kan ju faktiskt tänka sig ett omvänt scenario. Om det är så att man löper större risk att våldtas av okända förövare så bör man nog inte lära känna så många, eftersom potentialen för våldtäkt ökar.

Bäst kanske är att gå på krogen och ragga på någon okänd, ha sex och hejdå. Jag menar, om man ändå är ute efter sex kanske det är mindre risk att nån inte är med på det i slutändan? Förvisso kan det ju gå snett då också, allt kan nu hända, men förutsättningarna för att slippa bli utsatt för sexuellt våld synes vara bättre genom krogragget- kan jag ha fel på denna punkt?
Citera
2013-09-15, 00:35
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuria
Vilken deprimerande läsning. Då skulle män alltså vara helt instinktsstyrda, ja djur i praktiken, precis som den där ROKS-kvinnan sa.
Är du dum i huvet eller? De flesta är inte det. Men det räcker med att EN är det.

Och frågan är då? FINNS det män som går helt på instinkt, speciellt när dom är fulla eller liknande? Ja det finns det. Så klä på dig.
Citera
2013-09-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parmenides123
När det gäller våldtäkter - rätta mig gärna om jag har fel - så vill jag minnas att de oftast sker där gärningsman och offer är bekanta eller känner varandra väl och att våldtäkt inom samborelationer och inom äktenskap inte är helt sällan förekommande.

Vad menas med inte helt sällan? Låter som ett påstående som behöver backas upp med hård data.

Förtar det egenansvar vid partnerval? Nej. Förringar det problematiken med överfallsvåldtäkter? Nej. Rättfärdigar det skuldbeläggande av ett helt kön? Nej.

Citat:
Bäst kanske är att gå på krogen och ragga på någon okänd, ha sex och hejdå. Jag menar, om man ändå är ute efter sex kanske det är mindre risk att nån inte är med på det i slutändan? Förvisso kan det ju gå snett då också, allt kan nu hända, men förutsättningarna för att slippa bli utsatt för sexuellt våld synes vara bättre genom krogragget- kan jag ha fel på denna punkt?

Jo men en livsstil med hårt festande och att batterier med män plöjs igenom utan större eftertanke förbättrar inte förutsättningarna.
Citera
2013-09-15, 00:45
Medlem
Lemurias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Är du dum i huvet eller? De flesta är inte det. Men det räcker med att EN är det.

Och frågan är då? FINNS det män som går helt på instinkt, speciellt när dom är fulla eller liknande? Ja det finns det. Så klä på dig.
Eller också finns det (förhoppningsvis ett litet antal) män som vill våldta och som använder den påstådda våldtäktsinstinkten som en förevändning. Då spelar det ingen roll hur kvinnor klär sig. Saker som tyder på att det kan vara så är exempelvis det som andra varit inne på här, att de flesta våldtäkter begås av bekanta / närstående män. Liksom att 90-åriga, eller totalförlamade, eller förståndshandikappade, eller helbeslöjade kvinnor blir våldtagna.
Citera
2013-09-15, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

nej det gör vi inte, oavsett hur kvinnan väljer att klä sig så ger det inte någon rätt att våldta henne, kan man inte hålla kuken i styr och kontrollera sig själv, då skall man inte vistas ute i allmänheten.
Citera
2013-09-15, 00:57
Medlem
Zverkers avatar
Citat:

Man kan ju faktiskt tänka sig ett omvänt scenario. Om det är så att man löper större risk att våldtas av okända förövare så bör man nog inte lära känna så många, eftersom potentialen för våldtäkt ökar.

Sannolikheten för att bli våldtagen av någon man känner eller åtminstone är ytligt bekant med är helt riktigt större än att man blir det av någon helt obekant. Samtidigt är man av naturliga skäl mycket oftare tillsammans med någon man känner eller är lite bekant med och tar man med även det i beräkningen skulle jag inte bli förvånad om slutsatsen blev en helt annan.
Citera
2013-09-15, 01:09
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laivndex
nej det gör vi inte, oavsett hur kvinnan väljer att klä sig så ger det inte någon rätt att våldta henne, kan man inte hålla kuken i styr och kontrollera sig själv, då skall man inte vistas ute i allmänheten.

Problemet är bara att det är fullständigt omöjligt att se till så att de som inte kan kontrollera sig själva håller sig inne. De lär ju varken lyssna på mig, dig eller någon annan och vi vet förmodligen inte ens vilka de är. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in