Citat:
Ursprungligen postat av
falsksanning
Ja. Lär känna personen under en längre tid. Hoppa inte i säng med vederbörande så fort som möjligt. Sup dig inte medvetslös i personens närvaro innan du lärt känna denne. Det är ingen raketforskning.
När det gäller våldtäkter - rätta mig gärna om jag har fel - så vill jag minnas att de oftast sker där gärningsman och offer är bekanta eller känner varandra väl och att våldtäkt inom samborelationer och inom äktenskap inte är helt sällan förekommande.
Man kan ju faktiskt tänka sig ett omvänt scenario. Om det är så att man löper större risk att våldtas av okända förövare så bör man nog inte lära känna så många, eftersom potentialen för våldtäkt ökar.
Bäst kanske är att gå på krogen och ragga på någon okänd, ha sex och hejdå. Jag menar, om man ändå är ute efter sex kanske det är mindre risk att nån inte är med på det i slutändan? Förvisso kan det ju gå snett då också, allt kan nu hända, men förutsättningarna för att slippa bli utsatt för sexuellt våld synes vara bättre genom krogragget- kan jag ha fel på denna punkt?