2013-09-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Absolut, det jag antog med.

http://www.unt.se/uppsala/man-svart-...n-2589320.aspx
2 anhållna, en född 66 och andra 87
Vilka finns det som är 47 och går runt och hugger folk på kvällen ? känns mer som ett tonåringsbeteende...
Citera
2013-09-14, 23:09
Medlem
alloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Vilka finns det som är 47 och går runt och hugger folk på kvällen ? känns mer som ett tonåringsbeteende...
Luktar ju pundare lång väg om de 2 gripna håller ihop, med den åldersskillnaden så brukar den gemensamma nämnaren vara en dos av något som gör en till en kul typ
Citera
2013-09-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allora
Luktar ju pundare lång väg om de 2 gripna håller ihop, med den åldersskillnaden så brukar den gemensamma nämnaren vara en dos av något som gör en till en kul typ
När du väl säger det, lär väl inte dröja innan det blir allmänt vem GM är, då dom redan har anhållt dom..
Citera
2013-09-15, 04:07
Medlem
Just H-stam har ju varit ett område där det cirkulerat mkt grönt med åren.

Många därifrån har även bra kontakt med diverse Gränbykillar då dem lirat fotbol0l ihop i unga åren samt en del även gått på Gränby. Man gjorde även så att man tog in folk i området på Gränbyskolan för att just försöka gå lugn och ro på och runt skolan.
Citera
2013-09-15, 05:51
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Just H-stam har ju varit ett område där det cirkulerat mkt grönt med åren.

Många därifrån har även bra kontakt med diverse Gränbykillar då dem lirat fotbol0l ihop i unga åren samt en del även gått på Gränby. Man gjorde även så att man tog in folk i området på Gränbyskolan för att just försöka gå lugn och ro på och runt skolan.

H-stam är ju stort som en femkrona så det är klart att folk hänger med de från gränby som ligger några hundra meter bort.
Citera
2013-09-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
H-stam är ju stort som en femkrona så det är klart att folk hänger med de från gränby som ligger några hundra meter bort.

Varför skulle det vara klart? Nu pratar vi den kriminella kretsen, givetvis umgås folk tsm då många hart växt upp tillsammans från Gränby och H-Stam men det innebär inte att exempelvis Tunabackar folket hänger med Svartbäcken killarna eller att Vilan umgås med Nåntuna..
Citera
2013-09-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Nu är dom häktade, så ska finnas papper på TR å hämta ut om man känner för det
Citera
2013-09-26, 05:21
Medlem
skevrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frito
Ja att killen är en stabil jävel är det ingen tvekan om, sen drar han nog in ganska mycket pengar via klubben också. Två egenskaper som är uppskattade i vilken klubb du än söker dig till.

Dessutom så har han varit Europamästare i thaiboxning och tränat massor i Thailand.
Så ja, han e minst sagt stabil.

Han arbetade på ett ungdomshem där jag bodde som grabb. 18-19 år sen... Redan då umgicks han med den klubb som nämns. Jag minns en gång när han gav mej en lowkick "på skoj" nere i källaren... Haha, jag trodde benet hade gått av.
Rikard Alexandersson (som har gått match i UFC) och hans klubbpartner Rikard (minns inte efternamnet) jobbade oxå där... Dom öppnade en av de första shootfightingklubbarna i Sthlm, ungefär samtidigt som Omar Bouche... Tror den ena av dem blev skjuten i benet sen... Av en snubbe från Uppsala.
Och Petter. Haha... Sköna lirare! Petter körde mej från Ekerö (Hammargårdens ungdomshem) till Uppsala tingsrätt på under halvtimmen tror jag, om jag inte minns fel.
Fast halva stället var ju fyllt av halvt som halvt "shady" personal.
Stulna kläder, folköl till ungdomarna m.m m.m... Haha!
Men good times, good times!
Citera
2013-10-01, 10:48
Medlem
YuliaUkrs avatar
Såg namnet Frasse Lovric på tråden. Mina svärföräldrar kom hit från dåvarande Jugoslavien redan på 70-talet. Dom flydde från kommunismen censuren förtrycket och diktaturen.

Det fanns i Uppsala redan på 60-talet en man från Jugoslavien som tagit sin frus efternamn och kallade sig Valter Lundberg han var en av de första pizzaägarna hans ställe hette Lucullus. Folk kom Jugoslavien dom fick resa, mat husrum och fickpengar mot arbete i restaurangen. När dom lärt sig yrket drog många vidare och startade egna restauranger runt om i Sverige. Frasse Lovric kom hit på 70-talet och startade efter några år egna restauranger.

Det jag tänkte berätta är att när Uppsalamaffian var som störst och starkas i Uppsala betalade nästan alla restauranger beskyddarpengar till dom. Frasse vägrade, en torped kom för att spöa Frasse Lovric, torpeden hade en liten batong, Frasse slet av han batongen och spöade han så att vistelsen på Akademiska sjukhuset blev långvarig. Frasse fick vara ifred sedan och blev Juggemaffian i Stockholms polare i Uppsala. Hans rykte som stenhård var grundmurat och polisen i Uppsala Kapten klänning och hans polare gick åt sidan.
Citera
2013-10-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuliaUkr
Såg namnet Frasse Lovric på tråden. Mina svärföräldrar kom hit från dåvarande Jugoslavien redan på 70-talet. Dom flydde från kommunismen censuren förtrycket och diktaturen.

Det fanns i Uppsala redan på 60-talet en man från Jugoslavien som tagit sin frus efternamn och kallade sig Valter Lundberg han var en av de första pizzaägarna hans ställe hette Lucullus. Folk kom Jugoslavien dom fick resa, mat husrum och fickpengar mot arbete i restaurangen. När dom lärt sig yrket drog många vidare och startade egna restauranger runt om i Sverige. Frasse Lovric kom hit på 70-talet och startade efter några år egna restauranger.

Det jag tänkte berätta är att när Uppsalamaffian var som störst och starkas i Uppsala betalade nästan alla restauranger beskyddarpengar till dom. Frasse vägrade, en torped kom för att spöa Frasse Lovric, torpeden hade en liten batong, Frasse slet av han batongen och spöade han så att vistelsen på Akademiska sjukhuset blev långvarig. Frasse fick vara ifred sedan och blev Juggemaffian i Stockholms polare i Uppsala. Hans rykte som stenhård var grundmurat och polisen i Uppsala Kapten klänning och hans polare gick åt sidan.

Menar du allvar eller? var du verkligen ute i svängen när Uppsalamaffian var som störst? Känns som du sitter och glorifierar någon gammal släkting till dig! och jag kan säga dig en sak att frasse är en jävla skojare som påstår sig stått upp mot um HIT OCH Dit såhär 20 år senare , men vi som var ute i den svängen vet precis hur det var, jag kan säga dig att det var inte många dörrvakter/krögare/civilpersoner eller (poliser(endel var så klart hårda jävlar) som vågade stå upp mot UM ! dessutom är locullus en jävla pizziera med noll intresse för sånna som pricken O Company dom höll på med affärer som drog in bra mycket mer stålar, men det är lätt så här tjugo år senare att komma på historier (jag spöade skiten ur johan enander mitt i stan på 90 talet) hände så klart inte men så brukar det låta.
Citera
2013-10-02, 09:26
Medlem
Har inte läst hela tråden men tänkte ge lite information. 2007 firade en klick i gsunda tio år som gäng, denna klick var en del av grb. Efter detta nyårsfirande lämnade många grabbar klicken. De som blev kvar flyttade till olika förorter i sthlm o fortsatte deras aktiviteter. 2005 dog en kille på stora torget i en bil som var jagad av polis han hade sammrörelse med klicken. Angående mordet i Gränby efter att ha läst en killes inlägg om att han skulle klättra högt i kriminella banan, kan jag hålla med om och jag vet att när detta hände så var många väldigt lyckliga. Oh ja vet en som hade samröre med klicken och var nog en av Uppsalas vidrigaste personer jag nånsin träffat. Han döck upp i aftonhoran som utpekad som torped i og rubriken var maffians torpeder. Efter detta har jag ingen koll på vad som skett som e relevant här iaf, men efter att A släppte rudeboys så kanske de är tillbaka har själv lämnat Uppsala för längesen! Mvh
Citera
2013-10-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skbmis
Har inte läst hela tråden men tänkte ge lite information. 2007 firade en klick i gsunda tio år som gäng, denna klick var en del av grb. Efter detta nyårsfirande lämnade många grabbar klicken. De som blev kvar flyttade till olika förorter i sthlm o fortsatte deras aktiviteter. 2005 dog en kille på stora torget i en bil som var jagad av polis han hade sammrörelse med klicken. Angående mordet i Gränby efter att ha läst en killes inlägg om att han skulle klättra högt i kriminella banan, kan jag hålla med om och jag vet att när detta hände så var många väldigt lyckliga. Oh ja vet en som hade samröre med klicken och var nog en av Uppsalas vidrigaste personer jag nånsin träffat. Han döck upp i aftonhoran som utpekad som torped i og rubriken var maffians torpeder. Efter detta har jag ingen koll på vad som skett som e relevant här iaf, men efter att A släppte rudeboys så kanske de är tillbaka har själv lämnat Uppsala för längesen! Mvh

"Klickan" var väl på väg redan att splittras redan innan nyårsfirandet?
Angående mordet på Gurkan så var det ju ett av historiens råaste mord med 9 skott i skallen.
Efter att Na*o blev dömd men sedan frisläppt stack han väl till Kurdistan om jag mins rätt?
Det var väl dessutom vi väldigt låg ålder. Sviker inte minnet så hade dessa två en del "otalat" sedan tidigare samt tidigare konflikter två gäng i mellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in