2013-05-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Mörkar? Anledningen till att det inte skrivs så mycket är för att det inte finns så mycket att skriva om, har du inte bra insyn i förundersökningen så vet du mkt väl att man är rätt förtegen om vad som hänt, de inblandade etc etc.

Nä, En utav Lasses krogar.
Men det är P som är häktad eller ? fick det intrycket
Vem är han som sitter häktad för anstiftan ?

Okej då förstår jag, knappast första gången det varit oroligt på ngn av hans krogar...
Citera
2013-05-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Men det är P som är häktad eller ? fick det intrycket
Vem är han som sitter häktad för anstiftan ?

Okej då förstår jag, knappast första gången det varit oroligt på ngn av hans krogar...

Svar ja. De är mkt goda vänner.

Nja det är rätt lugnt på själva klubbarna, däremot händer det mycket i kulisserna bakom.
Tar du skjutningen uppe vid G-centrum så har det just med krogen att göra. Lika så när man sköt in mot Birger Jarl för några år sedan samt att man sätte en pistol mot just en vakt huvud även det uppe i Gottsunda.

Enda riktiga incidenten på Svenssons var väl när grabbarna från G ville vara med på ett hörn.
Citera
2013-05-08, 21:42
Medlem
Citat:
Svar ja. De är mkt goda vänner.

Nja det är rätt lugnt på själva klubbarna, däremot händer det mycket i kulisserna bakom.
Tar du skjutningen uppe vid G-centrum så har det just med krogen att göra. Lika så när man sköt in mot Birger Jarl för några år sedan samt att man sätte en pistol mot just en vakt huvud även det uppe i Gottsunda.

Enda riktiga incidenten på Svenssons var väl när grabbarna från G ville vara med på ett hörn.
Vad är det för typ av person han 50 åringen är, är det någon stor i denna "värld" eller någon med lite kontakter här och där eller ?

P- vart kmr han ifrån ursprungligen ?
Citera
2013-05-08, 23:21
Medlem
Btw någon som har koll på om "stenhagens röst" becknar fortfarande ?
Citera
2013-05-11, 15:16
Medlem
Någon som vet vilka de två peronerna som är häktade för rånmordet på Södermalm är? R*eza A*lmasi B*ardemili och R*ojdi A*kan? Båda två är även misstänkta för ett rånförsök mot en värdetransport i Fisksätra. R*eza verkar i princip vara misstänkt för varenda brott som finns i brottsbalken.

Är det några kända personer? Reza är även misstänkt för en misshandel med batong i Uppsala i april förra året. Vad handlade det om? Kriminell uppgörelse eller?
Citera
2013-05-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attachee
Någon som vet vilka de två peronerna som är häktade för rånmordet på Södermalm är? R*eza A*lmasi B*ardemili och R*ojdi A*kan? Båda två är även misstänkta för ett rånförsök mot en värdetransport i Fisksätra. R*eza verkar i princip vara misstänkt för varenda brott som finns i brottsbalken.

Är det några kända personer? Reza är även misstänkt för en misshandel med batong i Uppsala i april förra året. Vad handlade det om? Kriminell uppgörelse eller?

Ja Reza lämnade själv över sig till Polisen och erkände under häktningsförhandlingarna att hans agerande ledde till att Leif senare avled av sina skador.

Ang misshandels så vill jag minnas att det var ett järnrör och ingen batong?
Var väl Da*vid som var inblandad i det där
Citera
2013-05-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ja Reza lämnade själv över sig till Polisen och erkände under häktningsförhandlingarna att hans agerande ledde till att Leif senare avled av sina skador.

Ang misshandels så vill jag minnas att det var ett järnrör och ingen batong?
Var väl Da*vid som var inblandad i det där

Ok, tänkte mer om någon visste vad han hade gjort tidigare och så. Man börjar ju sällan med värdetransportrån och rånmord.

Möjligt att det var ett järnrör. Ett förnamn säger mig inte så mycket. Vet du vad det handlade om?
Citera
2013-05-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ok, tänkte mer om någon visste vad han hade gjort tidigare och så. Man börjar ju sällan med värdetransportrån och rånmord.

Möjligt att det var ett järnrör. Ett förnamn säger mig inte så mycket. Vet du vad det handlade om?

Stöld, Narkotika brott x antal gånger, Rattfylleri, VAPENBROTT, grovt brott, och olovligt innehav av
farligt föremål (Skarpladdad pistol på allmän plats)

Efternamnet är en nästan som om du plockar blommor på en äng fast du vänder på orden.
Citera
2013-05-12, 16:53
Medlem
Citat:
Stöld, Narkotika brott x antal gånger, Rattfylleri, VAPENBROTT, grovt brott, och olovligt innehav av
farligt föremål (Skarpladdad pistol på allmän plats)

Efternamnet är en nästan som om du plockar blommor på en äng fast du vänder på orden.

Ja, hans namn och identitet har jag klart för mig nu. Frågan är ju varför en värdetransportrånare går och misshandlar en då 17-årig kille med järnrör? Det verkar ju som någon form av uppgörelse. Eller gick han bara ut och misshanhdlade någon random person på fyllan?

Har du FUP eller liknande får du gärna länka till den?
Citera
2013-05-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ja, hans namn och identitet har jag klart för mig nu. Frågan är ju varför en värdetransportrånare går och misshandlar en då 17-årig kille med järnrör? Det verkar ju som någon form av uppgörelse. Eller gick han bara ut och misshanhdlade någon random person på fyllan?

Har du FUP eller liknande får du gärna länka till den?

Nej det var det icke.

Tråkigt att alla form av "vett" i huvudet på folk försvunnit. Dvs tillhyggen, fler mot en etc. Titta på misshandeln utanför BK igår, helt klart en av dem fegaste misshandeln jag upplevt. Att man dessutom går in på BK och sedan får ut genom nästa utgång för att komma åt offret som redan ligger medvetslös på marken och se till att sparka/hoppa ett par extra gånger i huvudet är bara jävligt fegt och sjukt.

Vilken FUP söker du, Den på misshandeln med järnröret/batongen?
Citera
2013-05-12, 19:32
Medlem
Ok, det var ingen uppgörelse alltså. Jävligt sjukt i så fall. Men han kommer väl få sitta ett bra tag nu med tanke på rånmordet.

Ja, det är FUPen till misshandeln jag söker.
Citera
2013-05-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ok, det var ingen uppgörelse alltså. Jävligt sjukt i så fall. Men han kommer väl få sitta ett bra tag nu med tanke på rånmordet.

Ja, det är FUPen till misshandeln jag söker.

http://www.mediafire.com/view/?0umi8pu1b1c2k92

Sorry här: http://www.mediafire.com/view/?soo5jadi6tsh1s5

De är som du ser stämningsansökningar med lite info.
Senast redigerad av samiska 2013-05-12 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in